Hallo allemaal, zal me gelijk even voorstellen,
Ik ben Jeffrey, kom uit Amersfoort en rijdt momenteel in een W202 c180 uit 95.
Nu is het zo dat ik aan het kijken ben om een Mercedes S211 320cdi van af 2006 te importeren (vanuit Duitsland) . Iemand ervaring? En wat moet ik ongeveer extra rekenen voor het keuren en de BTW?
Gr Jeffrey
Iemand ervaring Importeren S211 320cdi?
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Beste Jeffrey,
Ik heb zelf in mijn zoektocht naar een SLK een potentieel exemplaar bij de dichtsbijzijnde MB dealer (in Duitsland) laten keuren. In Nederland rekenen de meeste MB dealers ca. €100; in Duitsland lijkt een aankoopkeuring minder standaard dan hier.
Ik heb het uitbesteed in de verkoper van de beoogde auto (ik had de aankoop conditioneel gemaakt op minder dan €1.500 aan kosten die uit zo'n keuring zouden komen, en de verkoper €100 gegeven om de keuring bij de MB dealer te regelen).
Als je eenmaal een auto hebt gekocht, dan heb je nog de BPM naheffing om 'm op Nederlands kenteken te krijgen, en de verplichte RDW keuring. Het is dom om de auto excl. BTW te kopen, omdat Nederland een van de hogere BTW percentage heeft in Europa (en als je eenmaal ERGENS in Europa BTW hebt betaald, dan hoeft dat niet nogmaals ).
Bij import van een auto van vóór 01 januari 2013 is de berekening van de BPM naheffing afhankelijk van de historische aanschafprijs (incl. alle af-fabriek opties). Bij auto's van ná 01 januari 2013 telt alleen de motorisering (benzine, diesel, elektrisch) en bij verbrandingsmotoren de CO2 uitstoot.
Voor een eerste indruk van de BPM naheffing (excl. de af-fabriek opties), kijk bijvoorbeeld even op http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Veel plezier met de zoektocht
Ik heb zelf in mijn zoektocht naar een SLK een potentieel exemplaar bij de dichtsbijzijnde MB dealer (in Duitsland) laten keuren. In Nederland rekenen de meeste MB dealers ca. €100; in Duitsland lijkt een aankoopkeuring minder standaard dan hier.
Ik heb het uitbesteed in de verkoper van de beoogde auto (ik had de aankoop conditioneel gemaakt op minder dan €1.500 aan kosten die uit zo'n keuring zouden komen, en de verkoper €100 gegeven om de keuring bij de MB dealer te regelen).
Als je eenmaal een auto hebt gekocht, dan heb je nog de BPM naheffing om 'm op Nederlands kenteken te krijgen, en de verplichte RDW keuring. Het is dom om de auto excl. BTW te kopen, omdat Nederland een van de hogere BTW percentage heeft in Europa (en als je eenmaal ERGENS in Europa BTW hebt betaald, dan hoeft dat niet nogmaals ).
Bij import van een auto van vóór 01 januari 2013 is de berekening van de BPM naheffing afhankelijk van de historische aanschafprijs (incl. alle af-fabriek opties). Bij auto's van ná 01 januari 2013 telt alleen de motorisering (benzine, diesel, elektrisch) en bij verbrandingsmotoren de CO2 uitstoot.
Voor een eerste indruk van de BPM naheffing (excl. de af-fabriek opties), kijk bijvoorbeeld even op http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Veel plezier met de zoektocht
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Als je als consument een auto koopt dan betaal je btw bij de verkopende partij. Daar heb je dus geen keuze in. In Duitsland worden prijzen net als hier inclusief btw geadverteerd tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Bij auto's van deze leeftijd is de btw geen aandachtspunt voor een particulier, deze worden niet als 'nieuw' gezien voor de btw.
Ben je ondernemer met een NL btw nummer dan kan een btw (mwst ausweisbar) auto zonder btw worden geleverd (icv) en regel je dat hier met de NL fiscus in je eigen btw aangifte.
Ben je ondernemer met een NL btw nummer dan kan een btw (mwst ausweisbar) auto zonder btw worden geleverd (icv) en regel je dat hier met de NL fiscus in je eigen btw aangifte.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO