Momenteel zelf nog niet in bezit van een E 200 D ( w213 ) maar overweeg wel om een jonge 2de hands te kopen .
Wat ik graag wil weten van mensen dat zelf met de E 200 D ( w213 ) rijden is of je ergens aan merkt dat de roetfilter aan het regenereren is , of brand er ergens een lampje indien hij het regenereren is , of krijg je tijdig een melding dat hij moet regenereren zodat je weet dat je eens een lange rit moet maken om roetfilter defect te voorkomen ? of andere ......
bij mijn vorige auto ( volkswagen ) wist ik aan het stationeer toerental dat hij aan het regenereren was , draaide 1000 t/m dan , ik had toen altijd de gewoonte dat ik bleef verder rijden tot dit proces gedaan was voor ik mijn auto stil legde , ik heb met die auto ondanks ik veel korte ritten doe nooit problemen gehad, dus indien ik bij de E 200 D ook gewaar wordt aan iets dat hij aan het regenereren is kan ik net hetzelfde doen en verwacht ook geen problemen dan , maar als ik het nergens aan kan merken dan twijfel ik toch wel of ik geen problemen ga krijgen .
indien jij een E 220 D (213 ) hebt mag je ook reageren , de kans is groot dat het toch hetzelfde zal zijn dan bij de E 200 D , maar zet wel duidelijk in jou reactie dan welke jij juist hebt a.u.b.
W213 200d roetfilter vraagje
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Bij mijn s204 320 cdi heb je geen lampje of wat dan ook. Inderdaad loopt de stationair toerental op. En je kan het ook ruiken als je buiten de auto staat
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik rijd dagelijks in een 213 200/220D en er gaat bij MB nooit een lampje branden. In de auto hoor je eigenlijk niets. Wanneer je met lopende motor om de auto loopt hoor je dat hij wat meer "rochelt" alsof er een klein gaatje in de uitlaat zit wellicht. Houd je je hand achter de uitlaat dan voel je de uitlaatgassen warmer zijn dan normaal.
Wanneer je normaal een auto gebruikt en zo nu en dan wat langere ritten maakt zou ik me zeker geen zorgen maken.
Wanneer je normaal een auto gebruikt en zo nu en dan wat langere ritten maakt zou ik me zeker geen zorgen maken.
en blijft bij jou het stationair toerental normaal of ook iets hoger zodat je het daar ook aan kan zien ?Tom schreef:Ik rijd dagelijks in een 213 200/220D en er gaat bij MB nooit een lampje branden. In de auto hoor je eigenlijk niets. Wanneer je met lopende motor om de auto loopt hoor je dat hij wat meer "rochelt" alsof er een klein gaatje in de uitlaat zit wellicht. Houd je je hand achter de uitlaat dan voel je de uitlaatgassen warmer zijn dan normaal.
Wanneer je normaal een auto gebruikt en zo nu en dan wat langere ritten maakt zou ik me zeker geen zorgen maken.
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Het regenereren ruik ik van mijn S213 200D aan de "verbrande" lucht van plastic/rubber. Volgens de garage een normaal en bekend verschijnsel.
Maar had ik ook bij mijn W212 200D.
Dit verschijnsel treedt af en toe op.
Off topic:
Let op, als je een 213 aanschaft met widescreen, op de bekende witte vlekken, in de eerste series.
Maar had ik ook bij mijn W212 200D.
Dit verschijnsel treedt af en toe op.
Off topic:
Let op, als je een 213 aanschaft met widescreen, op de bekende witte vlekken, in de eerste series.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Het topic gaat vrij specifiek over een roetfilter gerelateerde vraag. Er is niets mis met het melden van dergelijke informatie maar daar zijn denk ik betere topics voor. Bijvoorbeeld een topic waarin dit onderwerp al eerder aan bod is gekomen.....
Jammer zeg!
Ik weet het wel, maar ik mag niet reageren
Ik zal eens kijken of ik ergens een deftig exemplaar kopen kan