GLA 250, aanrader of niet?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
adrouven
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2015 17:11
Mercedes-Benz: X156 GLA 250

23 mar 2019 19:02

Heb precies 1j en 25000km geleden de overstap gemaakt van een w204 350CGI V6 naar de GLA250 zonder 4 matic. Het zijn gewoon 2 totaal niet te vergelijken auto’s. Een C en dus zeker een E klasse zijn limousines en de GLA is veel meer een SUV hatchbak.

Verbruik valt mij echt tegen voor een modernere motor, na 25000km 8,6 gemiddeld in comfort stand. (V6 haalde ik 7,9) Rijdt gewoon lekker door en vaak kruissnelheid 140. Soms in de sportstadion maar dan trekt die belachelijk door dat is niet fijn. In C wat moeite om bij 120 lekker op te pakken in relatie tot de 250 motor. Tank nu een paar duizend kilometer 98 en dat lost het heel redelijk op. Verbruikt daalt een 0,3
Tank is echt klein zeker in vergelijking met de 70L van de V6
Bocht gedrag van de C klasse vond ik beter dan van deze GLA
Ik heb een AMG uitvoering met 18” run flat daar is het bij stevig remmen wat zoekerig op verwacht dat dit weg is met normale Michelin
Automaat (DSG) is wennen 1-3 heel kort maar uiteindelijk wel vlot. Totaal anders dan de echte automaat met koppelomvormer
Distronic, Keynes entry & go, hoge instap, Apple CarPlay, camera’s ed zijn allemaal heerlijke opties.

Zou hem weer kopen maar met wens voor grotere tank en ik denk dan toch de 4 matic ondanks dat de maandelijkse onderhoud afkoop daar best fors hoger voor is.

Ga vooral goed proefrijden gedurende langere tijd en op voor jou goed bekende wegen om te vergelijken.
8-) GLA 250 AMG "18
Plaats reactie