Dat is zeker geen snelle job.
Je kunt het prima visueel inspecteren voordat je gaat nadenken over vervangen.
M272 V6 motor slecht en welke nog meer?
Ik bedoelde het visueel inspecteren. Even de ketting bekijken of die slap staat en de tandwielen.plorie schreef:Dat is zeker geen snelle job.
Je kunt het prima visueel inspecteren voordat je gaat nadenken over vervangen.
Is dat wel simpel te doen dan?
Denk dat Wes het over zijn CLS heeft, zijn S is bij mijn weten een 500.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Hij heeft het over zijn S500. M273 V8, heeft geen balansassen maar toch nog wel een tandwiel als "idler gear" met hetzelfde slijtageprobleem. Zijn S500 valt binnen de V8 risicogroep.David_O schreef:Denk dat Wes het over zijn CLS heeft, zijn S is bij mijn weten een 500.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Er was in die tijd een "niet" deugdelijk onderdeel gebruikt, wat na een aanpassing wel goed is, dus dan ben ik daar maar van af.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Ik hoor bij koude start helemaal geen ratel oid, maar voorkomen lijkt mij beter als genezen.
Auto is altijd MB dealer onderhouden, maar nergens terug te vinden of er een modificatie heeft plaatsgevonden, dat wil ik dus alsnog gaan doen.
Kop win ik, munt verlies jij.
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Heb je t wel over 2, 2.5kwes1 schreef:Er was in die tijd een "niet" deugdelijk onderdeel gebruikt, wat na een aanpassing wel goed is, dus dan ben ik daar maar van af.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Ik hoor bij koude start helemaal geen ratel oid, maar voorkomen lijkt mij beter als genezen.
Auto is altijd MB dealer onderhouden, maar nergens terug te vinden of er een modificatie heeft plaatsgevonden, dat wil ik dus alsnog gaan doen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Zo ongeveer ja, maar als ik het geheel in de soep rij nog meer.René SLK230 schreef:Heb je t wel over 2, 2.5kwes1 schreef:Er was in die tijd een "niet" deugdelijk onderdeel gebruikt, wat na een aanpassing wel goed is, dus dan ben ik daar maar van af.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Ik hoor bij koude start helemaal geen ratel oid, maar voorkomen lijkt mij beter als genezen.
Auto is altijd MB dealer onderhouden, maar nergens terug te vinden of er een modificatie heeft plaatsgevonden, dat wil ik dus alsnog gaan doen.
Zal je net zien dat het gebeurd in de vakantie in zuid Spanje in de bergen...
En de vraag is niet of het gaat komen, maar wanneer, want dat het probleem zich voor gaat doen is op zeker, de 1 met nog geen ton, de ander komt met 250dkm.
Kop win ik, munt verlies jij.
Excuus, wist niet dat de 500 ook tot een risicogroep kan behoren.Helmy schreef:Hij heeft het over zijn S500. M273 V8, heeft geen balansassen maar toch nog wel een tandwiel als "idler gear" met hetzelfde slijtageprobleem. Zijn S500 valt binnen de V8 risicogroep.David_O schreef:Denk dat Wes het over zijn CLS heeft, zijn S is bij mijn weten een 500.bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Kost een rondje distributie ketting, tandwielen en arbeidsloon bij een 204 ook als je aan beurt bent. En daarvan weet je ook dat ie ooit gaat komen.René SLK230 schreef: Heb je t wel over 2, 2.5k
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Volgens mij luidde de officiële verklaring toen dat binnen die reeks serienummers onderdelen van verschillende toeleveranciers werden gebruikt en dat een daarvan dit probleem had.
Ik zou het gewoon goed monitoren qua tandwielen en kettingrek en pas als je t adhv wat je ziet of hoort niet meer vertrouwt actie te ondernemen.
Maar je hebt gelijk, er is een kans.
Doe je het preventief hoef je je daar iig niet meer druk over te maken.
Ik zou het gewoon goed monitoren qua tandwielen en kettingrek en pas als je t adhv wat je ziet of hoort niet meer vertrouwt actie te ondernemen.
Maar je hebt gelijk, er is een kans.
Doe je het preventief hoef je je daar iig niet meer druk over te maken.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Zoiets had ik ook gelezen.René SLK230 schreef:Volgens mij luidde de officiële verklaring toen dat binnen die reeks serienummers onderdelen van verschillende toeleveranciers werden gebruikt en dat een daarvan dit probleem had.
Ik zou het gewoon goed monitoren qua tandwielen en kettingrek en pas als je t adhv wat je ziet of hoort niet meer vertrouwt actie te ondernemen.
Maar je hebt gelijk, er is een kans.
Doe je het preventief hoef je je daar iig niet meer druk over te maken.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt ruk van Mercedes dat ze weten welke types risico lopen maar geen terugroep acties hebben gehouden, en nog meer ruk dat ze het niet kosteloos repareren.
Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot Mercedes liefhebber maar ze hebben veel steken laten vallen vanaf 2000.
Ze kunnen het steeds op toeleveranciers steken en dat is ook wel zo maar hun zijn degene die het -eind-product verkopen, dus hun horen de verantwoording te nemen, EN de kosten te dragen.
Mercedes was altijd het meest betrouwbare merk maar inmiddels valt er toch een aardig lijstje te maken. En als het nu goedkope dingetjes waren die stukgingen oke maar het zijn met name allemaal dure dingen.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Van wat ik hier gelezen heb over het onderwerp is het een vrij dure aangelegenheid want het is arbeidsintensief. Denk dan eerder aan duizenden dan honderden euro's.2.3 16 schreef:Is dat gemakkelijk (lees snel) te doen? Misschien ook een goed idee voor aankoop van een auto met “risico” motor?bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Eerst eens kijken, ziet het er nog als nieuw uit dan gaat het de komende jaren niet opeens alsnog komen. Zie je duidelijke slijtage, dan heb je pech en moet je idd gaan vervangen.
Logboek S500.
Ah dus niet even klepje eraf schroeven zodat je de tandwielen en ketting kunt zienmr. Michel schreef:Van wat ik hier gelezen heb over het onderwerp is het een vrij dure aangelegenheid want het is arbeidsintensief. Denk dan eerder aan duizenden dan honderden euro en.2.3 16 schreef:Is dat gemakkelijk (lees snel) te doen? Misschien ook een goed idee voor aankoop van een auto met “risico” motor?bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Reparatie en controleren wordt nu even door elkaar gehaald...
Voor controle moet het kleppendeksel eraf, dat valt qua uren wel mee.
Voor controle moet het kleppendeksel eraf, dat valt qua uren wel mee.
Logboek S500.
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Mercedes was altijd het meest betrouwbare merk maar inmiddels valt er toch een aardig lijstje te maken. En als het nu goedkope dingetjes waren die stukgingen oke maar het zijn met name allemaal dure dingen.
Hoe kom je hier bij?? Op 1 staan al jarenlang japanners zoals Toyota.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.