Hallo,
De CL500 was al met al een dure grap. Daar vroeg ik jaren terug om advies om hier. De ABC pomp ging inderdaad stuk, de dag na aankoop al zelfs. Particuliere aankoop dus garantie tot aan de deur natuurlijk.
Ik ben nu op zoek naar een E55 AMG W211 bj circa 2003.
Mag ik jullie weer om advies vragen waar ik op moet letten bij aanschaf?
Eventueel link naar andere topics ook goed natuurlijk maar nu is het al 2019 dus het een behoorlijke leeftijd als hij uit 2003 zou zijn, wellicht is er nu meer bekend.
Hebben deze ook een ABC pomp, eenzelfde als in de CL500? En de 500SL is dat ook eenzelfde type pomp?
Die ABC systemen ben ik nu een beetje huiverig voor namelijk.
Ik zie ze vaak tussen opties niet bijstaan? Kan een foutje zijn of opzet misschien, geen idee.
Ik twijfel nog tussen dit type of een 500SL van ongeveer hetzelfde bouwjaar of heel micshien wel een C55 AMG van iets jonger, die is alleen nog niet bijtellingsvriendelijk.
Ik weet dat al deze types je zakken leeg kunnen trekken met wat pech vandaar eens even goed bekijken wat de zwakke punten van allen zijn en welke de meest betrouwbare onderdelen heeft of liever gezegd de meest zwakke/aandachtspunten. Heb vd E klasse AMG gelezen van iemand die 17K in 1 jaar onkosten had tijd terug meen ik me te herinneren.
Voor nu even de vraag over de E55.
Dank jullie
Mercedes E55 AMG W211 aandachtspunten voor aanschaf
Een W211 heeft in ieder geval geen ABC-pomp.
SBC-pomp (voor de remmen) en de luchtvering kunnen in de kosten oplopen bij een pre-facelift W211. De facelift W211 heeft geen SBC-pomp meer maar dan heb je ook geen E55 maar een E63.
Verder willen de vroege modellen roesten in de wielkasten.
SBC-pomp (voor de remmen) en de luchtvering kunnen in de kosten oplopen bij een pre-facelift W211. De facelift W211 heeft geen SBC-pomp meer maar dan heb je ook geen E55 maar een E63.
Verder willen de vroege modellen roesten in de wielkasten.
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Dat komt omdat SBC geen optie maar een standaard is.2.3 16 schreef:Dank je. Geen ABC pomp is al een groot pluspunt!
Is er nog een manier om de staat van de SBC pomp en luchtvering te checken?
Bij de ene die ik op het oog heb zie ik overigens geen SBC tussen de opties staan.
Luchtvering is uit te lezen en ik dacht de sbc ook.
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bij Airmatic kun je een druktest laten doen, daarmee zie je of de compressor voldoende druk in een bepaalde tijd kan opbouwen.
Zonder diagnose software kun je ook met draaiende motor de auto omhoog zetten, stap dan uit of voel met je been buitenboord of er iets gebeurt. Dat moet redelijk snel gaan, als het langer dan 10-20 sec. duurt voordat de auto omhoog staat, dan is de compressor niet meer fris.
Verder de verschillende standen (comfort/sport) testen, daar moet duidelijk voelbaar verschil in zitten.
Zonder diagnose software kun je ook met draaiende motor de auto omhoog zetten, stap dan uit of voel met je been buitenboord of er iets gebeurt. Dat moet redelijk snel gaan, als het langer dan 10-20 sec. duurt voordat de auto omhoog staat, dan is de compressor niet meer fris.
Verder de verschillende standen (comfort/sport) testen, daar moet duidelijk voelbaar verschil in zitten.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En over de R230 SL heb ik vaker dan bij de E55 211 gelezen dat deze garantiebudgetten van de dealers
opvraten alsof het niks was.....
Daarnaast heeft de r230 een abc systeem
opvraten alsof het niks was.....
Daarnaast heeft de r230 een abc systeem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Zoals eigenlijk voor alle Benzen geld die op leeftijd zijn: koop er alleen 1 met een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis zonder gaten. Liefst een dik pak facturen van een dealer en een vol gestempeld onderhoudsboekje. Dit zijn nou juist de auto's waarbij achterstallig onderhoud de kosten enorm kan opjagen.
Na 15 jaar en/of een km-stand tussen de 150.000-200.000 zullen alle rubbers in de wielophanging wel een keertje uitgelubberd zijn. Die moet je vervangen en voor een AMG zijn die onderdelen vaak wat prijziger dan voor de reguliere versies. Zijn dat soort dingen al vervangen kijk dan of dat originele onderdelen zijn. Op een AMG zou ik ik geen imitatie spul willen.
En laat een uitgebreide aankoopkeuring bij een dealer uitvoeren en laat die ook een onderhoudsprognose voor het eerste jaar opmaken.
Over de SBC pomp: koop een auto waarbij die (aantoonbaar) vervangen is of leg € 1.400 apart voor een verse pomp.
Na 15 jaar en/of een km-stand tussen de 150.000-200.000 zullen alle rubbers in de wielophanging wel een keertje uitgelubberd zijn. Die moet je vervangen en voor een AMG zijn die onderdelen vaak wat prijziger dan voor de reguliere versies. Zijn dat soort dingen al vervangen kijk dan of dat originele onderdelen zijn. Op een AMG zou ik ik geen imitatie spul willen.
En laat een uitgebreide aankoopkeuring bij een dealer uitvoeren en laat die ook een onderhoudsprognose voor het eerste jaar opmaken.
Over de SBC pomp: koop een auto waarbij die (aantoonbaar) vervangen is of leg € 1.400 apart voor een verse pomp.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Dit is volgens mij ook de enige juiste manier. Reken daarbij dat waarschijnlijk een echte goede E55 geen koopje zal zijn. Succesmr. Michel schreef:Zoals eigenlijk voor alle Benzen geld die op leeftijd zijn: koop er alleen 1 met een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis zonder gaten. Liefst een dik pak facturen van een dealer en een vol gestempeld onderhoudsboekje. Dit zijn nou juist de auto's waarbij achterstallig onderhoud de kosten enorm kan opjagen.
Na 15 jaar en/of een km-stand tussen de 150.000-200.000 zullen alle rubbers in de wielophanging wel een keertje uitgelubberd zijn. Die moet je vervangen en voor een AMG zijn die onderdelen vaak wat prijziger dan voor de reguliere versies. Zijn dat soort dingen al vervangen kijk dan of dat originele onderdelen zijn. Op een AMG zou ik ik geen imitatie spul willen.
En laat een uitgebreide aankoopkeuring bij een dealer uitvoeren en laat die ook een onderhoudsprognose voor het eerste jaar opmaken.
Over de SBC pomp: koop een auto waarbij die (aantoonbaar) vervangen is of leg € 1.400 apart voor een verse pomp.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Hou ook even in het achterhoofd dat die Youngtimerregeling zomaar de nek omgedraaid kan worden in of na 2020. De eerste berichten over de import van vervuilende premium auto's zag ik deze maand al voorbijkomen. Je zult niet de eerste zijn die van de één op de andere dag met een enorme afschrijving te maken krijgt (zie ook de 25-plussers op LPG en de grijs kentekens voor particulieren in het verleden).
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Die met een complete onderhoudshistorie zijn schaars helaas. En een origineel NL auto ook maar dat is wel wat ik zoek.mr. Michel schreef:Zoals eigenlijk voor alle Benzen geld die op leeftijd zijn: koop er alleen 1 met een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis zonder gaten. Liefst een dik pak facturen van een dealer en een vol gestempeld onderhoudsboekje. Dit zijn nou juist de auto's waarbij achterstallig onderhoud de kosten enorm kan opjagen.
Na 15 jaar en/of een km-stand tussen de 150.000-200.000 zullen alle rubbers in de wielophanging wel een keertje uitgelubberd zijn. Die moet je vervangen en voor een AMG zijn die onderdelen vaak wat prijziger dan voor de reguliere versies. Zijn dat soort dingen al vervangen kijk dan of dat originele onderdelen zijn. Op een AMG zou ik ik geen imitatie spul willen.
En laat een uitgebreide aankoopkeuring bij een dealer uitvoeren en laat die ook een onderhoudsprognose voor het eerste jaar opmaken.
Over de SBC pomp: koop een auto waarbij die (aantoonbaar) vervangen is of leg € 1.400 apart voor een verse pomp.
En ik hou er zeker rekening mee een paar duizend in te moeten investeren na aankoop. Er zullen altijd wel wat kleine dingen zijn en zoals je zegt, klein AMG dingetje heeft een grote prijs haha.
Ja inderdaad met de belasting weet je maar nooit waar ze ineens mee op de proppen komen!mr. Michel schreef:Hou ook even in het achterhoofd dat die Youngtimerregeling zomaar de nek omgedraaid kan worden in of na 2020. De eerste berichten over de import van vervuilende premium auto's zag ik deze maand al voorbijkomen. Je zult niet de eerste zijn die van de één op de andere dag met een enorme afschrijving te maken krijgt (zie ook de 25-plussers op LPG en de grijs kentekens voor particulieren in het verleden).
Ze hebben al veel afgebroken de afgelopen decennia en ook dingen plotsklaps veranderd of teruggedraaid met bijtelling.
Oldtimers, grijs kenteken, elektrisch en de kleine auto’s geen wegenbelasting, geen bpm alles is al aan de beurt geweest en nu binnenkort de “verbeterde” controle op import auto’s. Het zal me inderdaad niets verbazen als youngtimer regeling als volgende aan de beurt is.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
die snap ik niet...waarom persé een origineel nederlands (geleverde) auto (want gebouwd zijn ze hier nooit dus ze zijn allemaal ooit een keer geimporteerd)2.3 16 schreef:En een origineel NL auto ook maar dat is wel wat ik zoek.
ik heb liever een mooie volle geimporteerde dan een kale "origineel" nederlandse (waarbij een japanse import dan weer een stuk minder interessant is - dat dan weer wel, maar dat heeft meer te maken met alles dat vervangen moet worden om dat japan er af & uit te krijgen)
greetingz,
Je kunt natuurlijk geen vergelijking maken met de Mercedes importeur die de auto nieuw van de fabrikant krijgt met Japie de autohandelaar die een auto van jaren oud importeerd he?
Omdat er heel veel gesjoemeld word met geïmporteerde auto’s met name in de regio van Apeldoorn waar tal van voorbeelden bij Tros Radar of Tros opgelicht van zijn getoond. En zo zijn er natuurlijk door heel Nederland actief, km standen die niet kloppen etc. Het is ook wel heel typisch dat vaak de Duitse auto’s van circa 10 jaar a 15 jaar oud een absurd lage km stand hebben. Het geeft de auto een hogere waarde maar eigenlijk is zo weinig kilometers in de praktijk slechter dan een auto met “normale” kilometerstand. Hoewel dat natuurlijk ook weer van bepaalde factoren afhankelijk is. Is het een weekend auto geweestof zijn het allemaal korte stukjes geweest?
Als je hem als eerste koopt van de importeur is het verleden allemaal nog wel na te gaan maar als er al wat jaren tussen zitten en andere kopers niet zo makkelijk.
Zelf importeren is het beste uiteraard maar dat hebben ze half/eind jaren 90 ook stuk minder aantrekkelijk gemaakt. En bij auto’s van deze leeftijd is het prijsverschil tussen daar en hier niet zo heel groot meer. Alleen een hoop rompslomp en tijd en tijd is ook geld
En over dat “mooie volle” , dat gaat er binnenkort ook allemaal af he want dan kun je voor echt iedere optie bpm betalen, en het vervallen van schade auto’s import bpm voordeel, dan zal de import ook wel een stukje minder worden met name door Japie de autohandelaar die ff lekker wil verdienen.
Doe mij maar een origineel NL geleverde auto met compleet ingevuld onderhoudsboekje door Nederlandse MB dealers Daar betaal ik met liefde en plezier wat extra voor.
Uiteraard, ieder zijn keus en voorkeur he. Ik ken nogal wat autohandelaren dus weet een beetje hoe het er aan toe gaat dus ik kies voor zoveel mogelijk zekerheid. Hoewel je met een auto natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt.
Omdat er heel veel gesjoemeld word met geïmporteerde auto’s met name in de regio van Apeldoorn waar tal van voorbeelden bij Tros Radar of Tros opgelicht van zijn getoond. En zo zijn er natuurlijk door heel Nederland actief, km standen die niet kloppen etc. Het is ook wel heel typisch dat vaak de Duitse auto’s van circa 10 jaar a 15 jaar oud een absurd lage km stand hebben. Het geeft de auto een hogere waarde maar eigenlijk is zo weinig kilometers in de praktijk slechter dan een auto met “normale” kilometerstand. Hoewel dat natuurlijk ook weer van bepaalde factoren afhankelijk is. Is het een weekend auto geweestof zijn het allemaal korte stukjes geweest?
Als je hem als eerste koopt van de importeur is het verleden allemaal nog wel na te gaan maar als er al wat jaren tussen zitten en andere kopers niet zo makkelijk.
Zelf importeren is het beste uiteraard maar dat hebben ze half/eind jaren 90 ook stuk minder aantrekkelijk gemaakt. En bij auto’s van deze leeftijd is het prijsverschil tussen daar en hier niet zo heel groot meer. Alleen een hoop rompslomp en tijd en tijd is ook geld
En over dat “mooie volle” , dat gaat er binnenkort ook allemaal af he want dan kun je voor echt iedere optie bpm betalen, en het vervallen van schade auto’s import bpm voordeel, dan zal de import ook wel een stukje minder worden met name door Japie de autohandelaar die ff lekker wil verdienen.
Doe mij maar een origineel NL geleverde auto met compleet ingevuld onderhoudsboekje door Nederlandse MB dealers Daar betaal ik met liefde en plezier wat extra voor.
Uiteraard, ieder zijn keus en voorkeur he. Ik ken nogal wat autohandelaren dus weet een beetje hoe het er aan toe gaat dus ik kies voor zoveel mogelijk zekerheid. Hoewel je met een auto natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wordt ook niet op slag verliefd en vertrouw op je onderbuikgevoel, twijfels zijn vaak terecht en kosten zeker
bij een AMG veel geld.....
Just my 2 cents
Deze al gezien hier op het forum : viewtopic.php?f=80&t=92248
bij een AMG veel geld.....
Just my 2 cents
Deze al gezien hier op het forum : viewtopic.php?f=80&t=92248
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....