Op de tweedehandsmarkt zijn wagens waaraan al gerommeld is geweest in de regel minder interessant. Behalve natuurlijk als daar de tuners van AMG bij betrokken waren…
Deze 560 SEC AMG 6.0 dateert uit een tijd waarin AMG nog geen tak van Mercedes was. Bovendien werden er maar een vijftigtal exemplaren van gebouwd, wat hem zeer gegeerd maakt bij autoverzamelaars wereldwijd.
AMG verhoogde de cilinderinhoud van 5,6 naar 6 liter en verdubbelde zowaar de beschikbare trekkracht van de coupé. Daarnaast werd ook de binnenkant extra luxueus aangekleed.
Net geen 300k
Veilinghuis RM Sotheby’s deed dit exemplaar van de hand en ving er in Parijs niet minder dan 297.500 euro voor.
Bron: Gocar.be
https://gocar.be/nl/autonieuws/classic- ... E1h-xzOwiU
Link Sotherby's site : https://rmsothebys.com/en/auctions/pa19 ... ody/733327
Afbeeldingen: Tim Scott ©2018 Courtesy of RM Sotheby’s
560 SEC AMG 6.0 voor net geen 300K €
Auto kwam een paar jaar terug hier voorbij. Toen was dat ook al voer voor discussie.
https://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=11802
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Bizar...
En dan dat "geplakte" halfords hout motief plastic folie (bovenste stuk van het deur paneel)
ik vind het maar een Beverwijkbak om te zien van binnen...
Bovendien is alles wat dan wel echt hout is gekrakeleerd als de pest... afgeleefd zou ik zeggen...
Buitenkant wel oke al zou het niks voor mij zijn...
Dat blok ziet er wel mooi uit! (dat zijn geen standaard klepdeksels)
En dan dat "geplakte" halfords hout motief plastic folie (bovenste stuk van het deur paneel)
ik vind het maar een Beverwijkbak om te zien van binnen...
Bovendien is alles wat dan wel echt hout is gekrakeleerd als de pest... afgeleefd zou ik zeggen...
Buitenkant wel oke al zou het niks voor mij zijn...
Dat blok ziet er wel mooi uit! (dat zijn geen standaard klepdeksels)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Paske schreef:En voor dat geld, mag de uitlaat ietsje meer waterpas.
Precies ( niet om alleen maar te zeiken) ook gelijk vond .
Samen met de achterbumper die zit ook een soort scheef
Verder uiteraard dikke auto . Zit denk wel wat werk aan
Klepdeksel reinigen en boutjes vernieuwen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Wat is met hem gebeurd dan ? Dat ie in een fiat 500 TwinAir rijd ...0
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed