Rij op dit moment een Clk (A209) en zeer tevreden echter doordat ik voor de studie weer meer kilometers moet maken lijkt de overstap naar een diesel noodzakelijk omdat ik de clk niet op kilometers wil jagen kwa kosten dus die gaat de deur uit en er zal een andere voor terug komen.
Ik heb op dit moment 3 stuks Mercedes op het oog, graag jullie tips en of op/aanmerkingen
Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 CDI Business Class Avantgarde
Km stand 142.000, bouwjaar half 2012, 136Pk, 7 traps automaat
Mercedes-Benz C-Klasse 200 CDI BUSINESS CLASS ELEGANCE
Km stand 163.000, bouwjaar half 2012, 136Pk, 7 traps automaat
Mercedes-Benz C-Klasse Estate 220d
Km stand 104.000, bouwjaar eind 2013, 170Pk, handbak
Alle 3 staan bij de dealer.
Hulp bij keuze andere mercedes
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
En lekker gaan proefrijden. Looks van een auto is een ding, maar hoe het voelt en klinkt minstens zo belangrijk.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wat Arthur zegt. Een handbak raak je later ms ook weer wat moeilijker kwijt. En ovrgs rijdt irt de rust aan boord een E nog weer anders dan een C.
Je gaat irt kosten voor diesel lees ik. Te verwachten is dat de MRB en accijnzen gaan stijgen. Reken jezelf dus niet rijk...
Je gaat irt kosten voor diesel lees ik. Te verwachten is dat de MRB en accijnzen gaan stijgen. Reken jezelf dus niet rijk...
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 30 dec 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Is dat al de facelift 212 midden 2012? Anders opletten met roest bij subframe. Facelift met doorlopende koplampen en vrije middenconsole vind ik net wat mooier. Roeren moet je niet willen in een Mercedes , lekker met 2 handjes aan het stuur.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Wegenbelasting zal enkel bij oudere diesel vanaf 2020 op jaar basis 225,- duurder worden. Ook daar zou ik niet wakker van liggen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nou ik kijk met argusogen naar de kabinetsplannen op langere termijn igv het klimaatakkoord. Zou me niet verbazen als diesels irt fijnstof en CO2 brakers zoals mn E320 en VTEC een extra “stimulans” gaan krijgen
Nu/als de industrie wordt ontzien...; t zal ergens van betaald moeten worden
Nu/als de industrie wordt ontzien...; t zal ergens van betaald moeten worden
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Tot 2025 ligt het voor de Nederlandse situatie in ieder geval redelijk vast qua milieuzones.
Ik zie met de aankomende harmonisatiewetgeving voorlopig geen belemmeringen.
De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
Ik zie met de aankomende harmonisatiewetgeving voorlopig geen belemmeringen.
De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het punt is dat in wat je nu post, de maatregelen vanuit het klimaatakkoord nog niet verwerkt zijn. Daarover moet het Kabinet iom de Tweede Kamer nog definitieve besluiten nemen.Arjen schreef:Tot 2025 ligt het voor de Nederlandse situatie in ieder geval redelijk vast qua milieuzones.
Ik zie met de aankomende harmonisatiewetgeving voorlopig geen belemmeringen.
De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
Ik zou er irt extra afschrijving met aanschaf van een occasion geen maar aanschaf nieuwe ws wel rekening mee houden.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Maar eens kijken dan of ik de 240 nog 10 jaar in "stand" kan houden... dan staat er c.a. 500.000 op, moet te doen zijnArjen schreef:Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden
Edit: 11 jaar, 520.000
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
En vergeet de brandstofprijs ontwikkeling niet, in BE is een liter diesel al duurder dan benzine, in NL is het verschil ook nog maar 19 cent.
On topic: hoelang duurt de studie om hiervoor te willen dieselen?
On topic: hoelang duurt de studie om hiervoor te willen dieselen?
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Das vwb mn E320 ook mijn idee. Lekker houden en in de weekends van genieten en evt voor ww-verkeer er iets E's of hybride naast.Marco schreef:Maar eens kijken dan of ik de 240 nog 10 jaar in "stand" kan houden... dan staat er c.a. 500.000 op, moet te doen zijnArjen schreef:Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden
Edit: 11 jaar, 520.000
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat is de goedgelovigheid die ons vaker nekt dan bewijst werkelijkheid te zijn. Alle experts roepen dat de plannen onhaalbaar zijn en de politiek zet doodleuk door, dus ik zou er wel degelijk rekening mee houden dat diesel alsnog met tig procent extra omhoog gaat en dat ze toch gaan kijken naar een verbod (wat volgens experts ivm EU handel niet kán) of anders gewoon nog maar een belasting er overheen. Dat maakt hen echt niets uit, zij kwamen toch ook met het voorstel ''innovatiebelasting op bezit''? Een nieuwe belasting is zo aangemaakt en je kan altijd wel een indirect doel vermelden voor die inkomsten waardoor een rechter niet kan zeggen dat het onevenredige verzwaring is. Op dit moment is het inderdaad nog niet iets om direct naar te kijken, maar vanaf 2021 kan er meer veranderen dan je hoopt.Arjen schreef: De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
En voor topicstarter: als de auto ook moet kunnen blijven na alle politiek, zou ik nog maar eens goed kijken of diesel nog wel echt zo'n voordeel biedt. Ik heb zelf een diesel auto, en die was marginaal gunstiger dan een benzine in de tijd dat ik hem kocht (voorjaar 2016). Inmiddels is dat echter helemaal weg en moet je volgens mij ruim 30.000 per jaar rijden om minder duur uit te zijn, en dat prijs verhogen gaat denk ik nog wel even door.
EDIT: heb je ze al eens goed vergeleken in gewicht (en dus MRB), verbruik, afmetingen/laadcapaciteit en uitrusting? Je kan beter 3K meer betalen voor een auto die net die twee nodige opties wel heeft, dan achteraf het verschil viervoudig te moeten betalen om het achteraf in te bouwen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection