Hulp bij keuze andere mercedes

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
woaghalz
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 aug 2008 18:52
Mercedes-Benz: C180 AMG Line W205 (Ex - E 200 cdi (S212) en Clk 200K (A209 )
Locatie: Zuid Grunn

29 dec 2018 21:53

Rij op dit moment een Clk (A209) en zeer tevreden echter doordat ik voor de studie weer meer kilometers moet maken lijkt de overstap naar een diesel noodzakelijk omdat ik de clk niet op kilometers wil jagen kwa kosten dus die gaat de deur uit en er zal een andere voor terug komen.


Ik heb op dit moment 3 stuks Mercedes op het oog, graag jullie tips en of op/aanmerkingen

Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 CDI Business Class Avantgarde
Km stand 142.000, bouwjaar half 2012, 136Pk, 7 traps automaat

Mercedes-Benz C-Klasse 200 CDI BUSINESS CLASS ELEGANCE
Km stand 163.000, bouwjaar half 2012, 136Pk, 7 traps automaat

Mercedes-Benz C-Klasse Estate 220d
Km stand 104.000, bouwjaar eind 2013, 170Pk, handbak


Alle 3 staan bij de dealer.
Al doende leert men.
ChrisL
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jan 2017 23:16
Mercedes-Benz: S205 C200

30 dec 2018 00:23

Allemaal prima. allemaal Zelfde motor.. OM651 . Bij normaal onderhoud is er geen issue. Smaak en opties maken het verschil.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 dec 2018 00:35

En lekker gaan proefrijden. Looks van een auto is een ding, maar hoe het voelt en klinkt minstens zo belangrijk.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
woaghalz
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 aug 2008 18:52
Mercedes-Benz: C180 AMG Line W205 (Ex - E 200 cdi (S212) en Clk 200K (A209 )
Locatie: Zuid Grunn

30 dec 2018 09:25

Oké,

En verder zoals de bak of andere zaken.
Al doende leert men.
Gebruikersavatar
Arthur
Beheerder
Berichten: 17285
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30 dec 2018 09:27

Ik zou in ieder geval gaan voor een automaat, zou niets anders meer willen.
A Convertible is a way of living. 8-)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 dec 2018 10:25

Wat Arthur zegt. Een handbak raak je later ms ook weer wat moeilijker kwijt. En ovrgs rijdt irt de rust aan boord een E nog weer anders dan een C.

Je gaat irt kosten voor diesel lees ik. Te verwachten is dat de MRB en accijnzen gaan stijgen. Reken jezelf dus niet rijk...
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 30 dec 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 2174
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: W639 viano 2.2CDI 2007

30 dec 2018 10:38

Is dat al de facelift 212 midden 2012? Anders opletten met roest bij subframe. Facelift met doorlopende koplampen en vrije middenconsole vind ik net wat mooier. Roeren moet je niet willen in een Mercedes , lekker met 2 handjes aan het stuur.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976

ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 2174
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: W639 viano 2.2CDI 2007

30 dec 2018 10:43

Wegenbelasting zal enkel bij oudere diesel vanaf 2020 op jaar basis 225,- duurder worden. Ook daar zou ik niet wakker van liggen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976

ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 dec 2018 10:49

Nou ik kijk met argusogen naar de kabinetsplannen op langere termijn igv het klimaatakkoord. Zou me niet verbazen als diesels irt fijnstof en CO2 brakers zoals mn E320 en VTEC een extra “stimulans” gaan krijgen
Nu/als de industrie wordt ontzien...; t zal ergens van betaald moeten worden 8-)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

30 dec 2018 11:14

Tot 2025 ligt het voor de Nederlandse situatie in ieder geval redelijk vast qua milieuzones.
Ik zie met de aankomende harmonisatiewetgeving voorlopig geen belemmeringen.
De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 dec 2018 11:20

Arjen schreef:Tot 2025 ligt het voor de Nederlandse situatie in ieder geval redelijk vast qua milieuzones.
Ik zie met de aankomende harmonisatiewetgeving voorlopig geen belemmeringen.
De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
Het punt is dat in wat je nu post, de maatregelen vanuit het klimaatakkoord nog niet verwerkt zijn. Daarover moet het Kabinet iom de Tweede Kamer nog definitieve besluiten nemen.

Ik zou er irt extra afschrijving met aanschaf van een occasion geen maar aanschaf nieuwe ws wel rekening mee houden.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

30 dec 2018 11:40

Arjen schreef:Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden
Maar eens kijken dan of ik de 240 nog 10 jaar in "stand" kan houden... dan staat er c.a. 500.000 op, moet te doen zijn ;)
Edit: 11 jaar, 520.000
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3197
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

30 dec 2018 12:47

En vergeet de brandstofprijs ontwikkeling niet, in BE is een liter diesel al duurder dan benzine, in NL is het verschil ook nog maar 19 cent.

On topic: hoelang duurt de studie om hiervoor te willen dieselen?
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 dec 2018 13:31

Marco schreef:
Arjen schreef:Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden
Maar eens kijken dan of ik de 240 nog 10 jaar in "stand" kan houden... dan staat er c.a. 500.000 op, moet te doen zijn ;)
Edit: 11 jaar, 520.000
Das vwb mn E320 ook mijn idee. Lekker houden en in de weekends van genieten en evt voor ww-verkeer er iets E's of hybride naast.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

30 dec 2018 13:41

Arjen schreef: De toename in motorrijtuigenbelasting zal heus toenemen, maar kan onmogelijk exploderen... je betaalt voor diesel nu al aardig wat meer dan voor een benzine-auto, en er zit ook al behoorlijk wat extra BPM op de aanschaf. Het zal toch ergens wel een keer ophouden?
Onze overheid streeft er sowieso naar om vanaf 2030 de verkoop op nieuwe benzine & dieselauto's geheel te verbieden (incl. hybride varianten), maar persoonlijk zou ik me daar bij de aanschaf van een auto anno 2019 (minus twee dagen) nog niet druk over maken.
Dat is de goedgelovigheid die ons vaker nekt dan bewijst werkelijkheid te zijn. Alle experts roepen dat de plannen onhaalbaar zijn en de politiek zet doodleuk door, dus ik zou er wel degelijk rekening mee houden dat diesel alsnog met tig procent extra omhoog gaat en dat ze toch gaan kijken naar een verbod (wat volgens experts ivm EU handel niet kán) of anders gewoon nog maar een belasting er overheen. Dat maakt hen echt niets uit, zij kwamen toch ook met het voorstel ''innovatiebelasting op bezit''? Een nieuwe belasting is zo aangemaakt en je kan altijd wel een indirect doel vermelden voor die inkomsten waardoor een rechter niet kan zeggen dat het onevenredige verzwaring is. Op dit moment is het inderdaad nog niet iets om direct naar te kijken, maar vanaf 2021 kan er meer veranderen dan je hoopt.

En voor topicstarter: als de auto ook moet kunnen blijven na alle politiek, zou ik nog maar eens goed kijken of diesel nog wel echt zo'n voordeel biedt. Ik heb zelf een diesel auto, en die was marginaal gunstiger dan een benzine in de tijd dat ik hem kocht (voorjaar 2016). Inmiddels is dat echter helemaal weg en moet je volgens mij ruim 30.000 per jaar rijden om minder duur uit te zijn, en dat prijs verhogen gaat denk ik nog wel even door.

EDIT: heb je ze al eens goed vergeleken in gewicht (en dus MRB), verbruik, afmetingen/laadcapaciteit en uitrusting? Je kan beter 3K meer betalen voor een auto die net die twee nodige opties wel heeft, dan achteraf het verschil viervoudig te moeten betalen om het achteraf in te bouwen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie