Heb een zeer mooie w123 op het oog een 300d automaat uit 83 komt uit de usa. Enkel niet belastingvrij en wil hem dan 4 jaar gaan stallen, zal zoiets nog waardevol zijn over 4 jaar ? Normaal ben ik zo iemand het zal wel allemaal voor mij en laat het maar allemaal op me afkomen.
Ik zeg altijd de media probeert ons bang te maken om ons uit de auto te lokken of om over te gaan om stroom te gaan rijden, wat ik never zal gaan doen, liever kruipend na me werk toe. De prijs maakt het mij nu ff lastig om ja te zeggen, is niet de goedkoopste maar vind hem zo mooi en rijd zo heerlijk.
De w115 heb ik ook maar gekocht, kan een goud mijntje zijn over paar jaar maar kan ook in een klap oudijzerprijs zijn.. ZEg altijd leef maar 1x en genieten zo lang het kan.
w123 usa waarde bepaling
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Gaat om deze
- Bijlagen
-
- 8D5050A2-0331-4273-9AF9-02CBE04C568E.jpeg (203.96 KiB) 667 keer bekeken
-
- 956B30EC-93C9-4067-AE80-24D557A8B3BE.jpeg (234.79 KiB) 667 keer bekeken
-
- FAFB331C-B838-4763-AC29-85EF351D9703.jpeg (250.68 KiB) 667 keer bekeken
-
- C1D01421-6494-4B66-8166-1C609432D88B.jpeg (192.76 KiB) 667 keer bekeken
-
- AA2639E2-2178-4B9A-9E59-288358853B51.jpeg (184.77 KiB) 667 keer bekeken
-
- 0DC87BBB-703D-46A7-9ECA-146C6D4CBEB0.jpeg (150.44 KiB) 667 keer bekeken
-
- F029B104-EF29-4ABC-BD98-A66F66008086.jpeg (233.27 KiB) 667 keer bekeken
-
- D46709DB-43F3-462C-95CB-5C42AE41AFAF.jpeg (149.52 KiB) 667 keer bekeken
-
- 58C0CD8A-5BD1-45F5-ABDF-5321F5928FF4.jpeg (151.49 KiB) 667 keer bekeken
-
- B08E5B83-4EA0-4496-AC51-5A36E3A74ACC.jpeg (209.66 KiB) 667 keer bekeken
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Mooie en leuke auto, maar als investering zou ik er mijn geld niet insteken. Ik heb zelf ook een klassieker maar merk dat het de jeugd nauwelijks iets zegt. Door de maatschappelijke ontwikkelingen lijkt er ook minder geld over te zijn voor hobby auto's e.d. Tel daar bij op dat je in de meeste grote steden al niet meer welkom ben met de iets oudere diesels, en het is te verwachten dat er meer beleid komt om het rijden op fossiele brandstoffen onantrekkelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Frits op 21 dec 2018 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat is wel een mooie volle zo te zien...
Die zwemplateaus er af, een paar EU bumpers er op en karren maar.
Dit heb/rij je omdat je 123 liefhebber bent, niet voor een (niet te bepalen) waarde
CC, airco, automaat, 4x electrische ramen, (el?)rechter buitenspiegel en "wegval patina"
Mooi hoor!
Die zwemplateaus er af, een paar EU bumpers er op en karren maar.
Dit heb/rij je omdat je 123 liefhebber bent, niet voor een (niet te bepalen) waarde
CC, airco, automaat, 4x electrische ramen, (el?)rechter buitenspiegel en "wegval patina"
Mooi hoor!
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nette auto lijkt het zo. Zelf niet zo'n fan van de kleur maar ja dat was toen de trend natuurlijk. Als het Klimaatakkoord er niet zou zijn had je het natuurlijk best kunnen doen, maar dat is er dus wel. Zoals Frits ook aangeeft dus vooral even de komende periode afwachten en eens goed kijken in wat voor situatie je verwacht/wenst te zitten straks.
Ter info:
Het Klimaatakkoord, waar (voor de vorm) nog een stemming over plaatsvindt, stelt het volgende voor als het gaat om auto's, dus kosten voor bijv. huisombouw staan hier nog eens los van:
- wegenbelasting omhoog
- accijnzen omhoog, voor diesel meer dan benzine
- verbod op verkoop van nieuwe en geimporteerde benzine/dieselauto's - dit kan in het ergste geval ook nog nieuwe maatregelen opleveren tegen oude auto's en de bestaande occasions-wereld
- puur op het bezit van een auto een nieuwe belasting: de "innovatietoeslag op bezit", per auto €2/maand
- rekeningrijden alsnog invoeren, volgende regering moet hiermee gelijk een onderzoek starten
- aanschaf van een EV van maximaal €40.000 krijgt subsidie van €6.000 tot en met 2021, daarna sterke afbouw van subsidie. Duurdere EV's hebben minder subsidie en EV's vanaf €60.000 hebben geen subsidie, vanaf 2024 komt wegenbelasting én BPM ook op EV's.
Dit is het voorstel van het kabinet en is bedacht voor de periode 2021-2030, dat is al aardig vlot dus je moet er nu al voor sparen en inventariseren. De groenen zijn overigens absoluut niet tevreden met de maatregelen en eisen een veel hardere aanpak en zullen zich daar nog wel voor inzetten in de komende tijd, danwel bij het nieuwe kabinet. Het nationaal verkoopverbod van nieuwe en geimporteerde benzine/dieselauto's moet tevens eerst goedgekeurd worden door Brussel, maar die hebben onlangs al aangetoond geen overleg te hoeven voeren. Die innovatietoeslag op autobezit zou momenteel nog worden doorberekend of deze niet vervangen kan worden door een 2x zo hoge vliegtaks, maar als de definitieve maatregelen in de ogen van het kabinet niet genoeg helpen, zal die bezittingstax wederom geopperd worden. Het rekeningrijden is ook al zo'n stuiterbal geweest en komt terug, waarschijnlijk om dit keer te blijven.
Ik denk persoonlijk dat we dus op het punt komen dat je goed vooruit moet gaan denken in welke stappen eventueel een overstap te maken naar de 'new tech' en of het er dan nog van af kan om bijvoorbeeld meerdere danwel oudere auto's te bezitten, en benzine of diesel te blijven rijden zonder EV-overstap. Als je de auto dan kwijt wilt/moet, zal ie dus het buitenland in moeten. Ieders situatie is anders, als het er gewoon bij kan voor jou dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Maar dit is wel even om rekening mee te houden denk ik.
Ter info:
Het Klimaatakkoord, waar (voor de vorm) nog een stemming over plaatsvindt, stelt het volgende voor als het gaat om auto's, dus kosten voor bijv. huisombouw staan hier nog eens los van:
- wegenbelasting omhoog
- accijnzen omhoog, voor diesel meer dan benzine
- verbod op verkoop van nieuwe en geimporteerde benzine/dieselauto's - dit kan in het ergste geval ook nog nieuwe maatregelen opleveren tegen oude auto's en de bestaande occasions-wereld
- puur op het bezit van een auto een nieuwe belasting: de "innovatietoeslag op bezit", per auto €2/maand
- rekeningrijden alsnog invoeren, volgende regering moet hiermee gelijk een onderzoek starten
- aanschaf van een EV van maximaal €40.000 krijgt subsidie van €6.000 tot en met 2021, daarna sterke afbouw van subsidie. Duurdere EV's hebben minder subsidie en EV's vanaf €60.000 hebben geen subsidie, vanaf 2024 komt wegenbelasting én BPM ook op EV's.
Dit is het voorstel van het kabinet en is bedacht voor de periode 2021-2030, dat is al aardig vlot dus je moet er nu al voor sparen en inventariseren. De groenen zijn overigens absoluut niet tevreden met de maatregelen en eisen een veel hardere aanpak en zullen zich daar nog wel voor inzetten in de komende tijd, danwel bij het nieuwe kabinet. Het nationaal verkoopverbod van nieuwe en geimporteerde benzine/dieselauto's moet tevens eerst goedgekeurd worden door Brussel, maar die hebben onlangs al aangetoond geen overleg te hoeven voeren. Die innovatietoeslag op autobezit zou momenteel nog worden doorberekend of deze niet vervangen kan worden door een 2x zo hoge vliegtaks, maar als de definitieve maatregelen in de ogen van het kabinet niet genoeg helpen, zal die bezittingstax wederom geopperd worden. Het rekeningrijden is ook al zo'n stuiterbal geweest en komt terug, waarschijnlijk om dit keer te blijven.
Ik denk persoonlijk dat we dus op het punt komen dat je goed vooruit moet gaan denken in welke stappen eventueel een overstap te maken naar de 'new tech' en of het er dan nog van af kan om bijvoorbeeld meerdere danwel oudere auto's te bezitten, en benzine of diesel te blijven rijden zonder EV-overstap. Als je de auto dan kwijt wilt/moet, zal ie dus het buitenland in moeten. Ieders situatie is anders, als het er gewoon bij kan voor jou dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Maar dit is wel even om rekening mee te houden denk ik.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- online
- Berichten: 1176
- Lid geworden op: 16 jan 2011 17:48
- Mercedes-Benz: W124 500e 1992
- Locatie: Zweden
Ik zou mij dan maar eens rustig gaan orienteren op een paar goede kniebeschermers.astraTD schreef: Ik zeg altijd de media probeert ons bang te maken om ons uit de auto te lokken of om over te gaan om stroom te gaan rijden, wat ik never zal gaan doen, liever kruipend na me werk toe.
Als investering zou ik het niet zien zitten. Wil je er zelf mee rijden heet het hobby, en dat mag wat kosten.
Online
Ben vandaag bij de auto geweest en gekocht. Donderdag kan ik hem ophalen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
In de regen
- Bijlagen
-
- 68B67455-85D4-4EF6-88DD-8FA4A58563E8.jpeg (295.37 KiB) 504 keer bekeken
-
- C4E0C1F7-9914-40D6-A07A-49792080241C.jpeg (374.85 KiB) 504 keer bekeken
-
- FB0B9E12-9EC8-48B7-B1B7-F0F1D52D0195.jpeg (183.23 KiB) 503 keer bekeken
-
- 00F092FB-D478-4575-BE90-4E1CFF90AF84.jpeg (180.85 KiB) 503 keer bekeken
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de aanschaf. Rijdt ie verder ook zo goed als dat het op de foto's eruit ziet?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ja zeker. Na volgende week zal ik logboekje openen. Eerst ff weekje mee rijden dan schorsen denk ik. Te slecht weer nu en is nog knetterhard, wil ik graag zo houden.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Gaaf ding!
Toerenteller repareren
Zo'n "volle" 123 kom je ook maar zelden tegen, mits hij uit dat soort werelddelen komt...
Geen open dak: perfect, die hoeken rotten toch alleen maar weg met wateroverlast binnen als gevolg...
En op die onderste foto vind ik het zelfs niet eens zo storend die lange bumpers, op een S of SL vind ik het echt spuuglelijk maar hier valt het klaarblijkelijk nog niet eens zo erg op...
Toerenteller repareren
Zo'n "volle" 123 kom je ook maar zelden tegen, mits hij uit dat soort werelddelen komt...
Geen open dak: perfect, die hoeken rotten toch alleen maar weg met wateroverlast binnen als gevolg...
En op die onderste foto vind ik het zelfs niet eens zo storend die lange bumpers, op een S of SL vind ik het echt spuuglelijk maar hier valt het klaarblijkelijk nog niet eens zo erg op...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Ja toerenteller heb ik zo gefix. Voor de rest tip top.
Ik hou er ook net juist van van usa bumpers. Heb ik toch weer een beetje een Amerikaan terug met een ster erop.
Nu heb ik een w115/w123/s124/s211 een leuke amg w210 wil ik ook ooit nog eens.
En misschien een w114 cabrio maar is tussenhaakjes
Ik hou er ook net juist van van usa bumpers. Heb ik toch weer een beetje een Amerikaan terug met een ster erop.
Nu heb ik een w115/w123/s124/s211 een leuke amg w210 wil ik ook ooit nog eens.
En misschien een w114 cabrio maar is tussenhaakjes
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2