Vanavond kreeg ik plots de melding dat de "Mercedes Me connect Web App" niet meer wordt aangeleverd door Mercedes.
Dat is niet leuk!!
Ik wordt doorgelinkt naar de Mercedes Me App of eventueel de Mercedes Me-Portal.
Daar heb ik niet zoveel aan. De informatie die je krijgt is zo ontzettend veel minder en bovendien minder klantvriendelijk gepresenteerd dat ik me afvraag of dit wel een weldoordachte beslissing is.
Ook kan ik m'n voorverwarming niet meer programmeren voor een gewenst tijdstip, alleen een directe activering is mogelijk.
Lekker dan! Heeft iemand hier nog meer last van? Geldt dit voor alle gebruikers van de Mercedes Me Web App of alleen de Garmin klanten? Werkt het bijvoorbeeld nog wel onder Comand?
Mercedes Me connect Web App
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ik ben het volledig met je eens.
De "Mercedes Me App" gebruikte ik alleen voor de push meldingen en het eenvoudig delen van locaties uit andere apps.
Al de rest deed ik vanuit de "Mercedes Me Web App".
De Mercedes Me Portal is een stuk onoverzichtelijker en veel minder geschikt voor mobiel gebruik. Moet heel veel extra kliks doen om te zien of Preconditioning is gezet en hoe laat. Als ze de Preconditioning nu op een fatsoenlijke manier in de app bouwen zou ik het gemis niet ze erg vinden.
Maar ja, daar heb ik al 3 keer om gevraagd en het zit er nog steeds niet in.
Ik vraag me inderdaad ook af of ze wel begrijpen wat ze hiermee doen?
Ik heb Comand en daarmee werkt het ook niet meer.
Gerrit
De "Mercedes Me App" gebruikte ik alleen voor de push meldingen en het eenvoudig delen van locaties uit andere apps.
Al de rest deed ik vanuit de "Mercedes Me Web App".
De Mercedes Me Portal is een stuk onoverzichtelijker en veel minder geschikt voor mobiel gebruik. Moet heel veel extra kliks doen om te zien of Preconditioning is gezet en hoe laat. Als ze de Preconditioning nu op een fatsoenlijke manier in de app bouwen zou ik het gemis niet ze erg vinden.
Maar ja, daar heb ik al 3 keer om gevraagd en het zit er nog steeds niet in.
Ik vraag me inderdaad ook af of ze wel begrijpen wat ze hiermee doen?
Ik heb Comand en daarmee werkt het ook niet meer.
Gerrit
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ben ik dus niet de enige.
Kun je uitleggen hoe jij de preconditioning op tijd instelt? Ik zie de optie niet. op de Home pagina kies ik het vierde "rondje" van links: "Klimaatregeling...uit". Dan krijg ik een nieuw scherm met de tekst "klimaatregeling vooraf uit". Knopje onderin ingedrukt houden laat de wagen direct voorverwarmen maar een tijd instellen is niet mogelijk.
Ook het opladen (plugin hybride C350e) is niet meer te sturen op een bepaalde tijd, voor zover ik het nu kan beoordelen. De ladtoestand in een grafiek is evenmin nog aanwezig.
Al met al een achteruitgang. Erg jammer dit!
Kun je uitleggen hoe jij de preconditioning op tijd instelt? Ik zie de optie niet. op de Home pagina kies ik het vierde "rondje" van links: "Klimaatregeling...uit". Dan krijg ik een nieuw scherm met de tekst "klimaatregeling vooraf uit". Knopje onderin ingedrukt houden laat de wagen direct voorverwarmen maar een tijd instellen is niet mogelijk.
Ook het opladen (plugin hybride C350e) is niet meer te sturen op een bepaalde tijd, voor zover ik het nu kan beoordelen. De ladtoestand in een grafiek is evenmin nog aanwezig.
Al met al een achteruitgang. Erg jammer dit!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Zoals ik al zei, zit die optie niet in de Android app.
Daar heb ik al 3 keer om gevraagd maar het zit er nog steeds niet in.
Met de Android app heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel, maar dat is een onding qua overzicht en gebruikersvriendelijkheid. Zeker op je mobiel.
Dus ik ben net zo ontevreden als jij.
Daar heb ik al 3 keer om gevraagd maar het zit er nog steeds niet in.
Met de Android app heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel, maar dat is een onding qua overzicht en gebruikersvriendelijkheid. Zeker op je mobiel.
Dus ik ben net zo ontevreden als jij.
- michael023
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 okt 2018 08:56
- Mercedes-Benz: CLA45
- Locatie: NoordHolland
rij nog maar enkele maanden Mercedes, maar daar bedoel je deze site mee?GKW schreef: In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel.
https://me.secure.mercedes-benz.com
Ook ik ben niet erg tevreden over het eindigen van de web-app en de (Apple) app dan wel de portal die er voor in de plaats is gekomen. Bij mij werkt overigens ook de TuneIn app op Command syteem al een paar maanden niet meer. Aan Tidal heb je niets want dat werkt alleen bij Mbux systemen die pas nu beschikbaar komt bij de nieuwe A klasse.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik heb een iPhone (6S). Het platform maakt dus blijkbaar niets uit voor de werking.GKW schreef:Zoals ik al zei, zit die optie niet in de Android app.
Daar heb ik al 3 keer om gevraagd maar het zit er nog steeds niet in.
Met de Android app heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel, maar dat is een onding qua overzicht en gebruikersvriendelijkheid. Zeker op je mobiel.
Dus ik ben net zo ontevreden als jij.
Tenzij iemand kan zeggen dat het wel werkt op een Windows Phone (als daar überhaupt al een app voor is gemaakt).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Het doorsturen van een adres naar de auto vanuit de Mercedes Me-app werkt ook nog steeds niet.
Ingesteld als hotspot, maar werken? Ho maar.
Ingesteld als hotspot, maar werken? Ho maar.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- michael023
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 okt 2018 08:56
- Mercedes-Benz: CLA45
- Locatie: NoordHolland
dat werkt bij mij dan weer wel.Borgmonster schreef:Het doorsturen van een adres naar de auto vanuit de Mercedes Me-app werkt ook nog steeds niet.
Ingesteld als hotspot, maar werken? Ho maar.
-> Bestemming
-> Uit Mercedes-Benz Apps
** bezig met opbouwen van een internet verbinding ** 30~60 seconden verder
-> POI-Download
Deze bedoel ik inderdaad. De oude Web App was een stuk overzichtelijker en een stuk gebruikersvriendelijker.michael023 schreef:rij nog maar enkele maanden Mercedes, maar daar bedoel je deze site mee?GKW schreef: In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel.
https://me.secure.mercedes-benz.com
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 21 feb 2016 16:25
hallo,
Gister toen ik inlogde in mercedes me via de browser kreeg ik de melding.
Er is een nieuwe functie beschikbaar genaamd smart home.
Nu heb ik deze geactiveerd en duurde het 24 uur voordat deze zichtbaar was in de app.
De 24 uur zijn nu ruimschoots voorbij maar ik zie nogsteeds niks in de mercedes me app.
Hoe kan dit?
Gister toen ik inlogde in mercedes me via de browser kreeg ik de melding.
Er is een nieuwe functie beschikbaar genaamd smart home.
Nu heb ik deze geactiveerd en duurde het 24 uur voordat deze zichtbaar was in de app.
De 24 uur zijn nu ruimschoots voorbij maar ik zie nogsteeds niks in de mercedes me app.
Hoe kan dit?
Het is nog wel mogelijk om de Preconditioning aan te zetten via de Mercedes Me Portal, maar habig is het niet.LVO schreef:Net voor 2 jaar weer de kosten voldaan, o.a. om de standkachel op een door mij gewenste tijd te activeren. En 2 maanden later stoppen ze er doodleuk mee..
Onbegrijpelijk
Ik gebruik deze app al een paar jaar omdat de Android app toen nog niet (goed) werkte: https://play.google.com/store/apps/deta ... n.evaccess
Deze is ontwikkeld door een Amerikaan met een elektrische Mercedes B klasse. Maar werkt ook perfect met de C350e.
Helaas alleen voor Android.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Wát kan wel in de Mercedes me Portal? Het op tijd preconfitioneten?GKW schreef:Zoals ik al zei, zit die optie niet in de Android app.
Daar heb ik al 3 keer om gevraagd maar het zit er nog steeds niet in.
Met de Android app heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel, maar dat is een onding qua overzicht en gebruikersvriendelijkheid. Zeker op je mobiel.
Dus ik ben net zo ontevreden als jij.
Zou je kunnen uitleggen hoe en waar dat kan?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Borgmonster schreef:Wát kan wel in de Mercedes me Portal? Het op tijd preconfitioneten?GKW schreef:Zoals ik al zei, zit die optie niet in de Android app.
Daar heb ik al 3 keer om gevraagd maar het zit er nog steeds niet in.
Met de Android app heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
In de nieuwe Mercedes me Portal kan het wel, maar dat is een onding qua overzicht en gebruikersvriendelijkheid. Zeker op je mobiel.
Dus ik ben net zo ontevreden als jij.
Zou je kunnen uitleggen hoe en waar dat kan?
- Bijlagen
-
- Na het kiezen van "Programmeren oplaadinstellingen en interieurvoorverwarming"
- Screenshot_20181215-231405_Chrome.jpg (53.39 KiB) 3411 keer bekeken