Allen,
na een rustige periode op dit forum heb ik de afgelopen dagen met enorm veel plezier diverse topics gelezen en bestudeerd. Ik zit momenteel in een dubio aangaande mijn leasewagen die bijna uitloopt.
Situatie:
Ik lease een Audi A4 170pk handbak (fiscale waarde 43k ong.). Op dit moment ga ik net de 200.000 km aantikken wanneer ik de auto inlever.
Ik rijd jaarlijks tussen de 42.500 en 45.000 km. Veelal woon werk (enkele rit is 135 km en 95% snelweg) en anders richting Schiphol ( +/- 220 km).
Momenteel rijdt ik de wagen niet in privé (rit registratie).
Echter... ben ik waarschijnlijk niet de enige die niet perse elke 3/4 jaar een nieuwe auto wil uitzoeken die dan net niet aan je verwachting voldoet... Wat mij betreft is een wagen van, zeg max. 6 jaar, ook prima voor dit soort ritten.
En ik heb daarnaast (en dat is misschien wel de belangrijkste reden) geen gezeik meer met collegae over de wagen die je rijd. Want het aantal scheve smoelen die ik de afgelopen jaren heb gezien omdat je in een A4 of E klasse rijdt als jong broekie heb ik ook wel gehad inclusief de wijze opmerkingen etc, etc, etc...
Zo die frustratie is eruit...
Nu zie ik voornamelijk in Duitsland prachtige gebruikte wagens te koop staan (diesels uiteraard) en dat brengt me aan het twijfelen. Onderstaand een overzicht van mogelijke opties, budget is trouwens +/- 20-22k voor de deur (incl. importkosten BPM etc). Motorisering gaat boven het aantal opties (ben daar niet zo kieskeurig in) en wil wel graag een automaat en liefst een lage kilometerstand max. 130.000 ofzo...
S/W211
S/W212
S/W204
C219
Ik heb een W211 E500 gehad en dat was fantastisch, maar consumeert mij iets teveel brandstof voor deze toepassing...
Ik weet ook dat er verschillende 'kampen' zijn binnen dit forum over de diverse modelreeksen maar waar het mij omgaat is dat ik best wel wat hulp kan gebruiken wanneer het gaat om realistische kosten in de schatten voor het rijdbaar houden van de auto.
Ik ken de SBC issues bij de 211, de veerpoten bij een airmatic, de motor issues bij sommige v6 diesels... Maar ik kom er zo langzamerhand niet meer echt uit.
En laten we voor het gemak ervan uitgaan dat er uiteraard een onderhoudshistorie etc bij moeten zitten. Ik heb het dus over eerlijke auto's.
Dus mijn vraag aan jullie is:
Wat is de beste kilometervreter van bovengenoemd rijtje inclusief motorisering...
Leasewagen eruit, prive wagen erin... (Wellicht)
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Een W211 is dan al te oud, want die zijn tot 2009 gemaakt. Een W204 zou dan een optie zijn, maar dan moet je wel met een lage km stand beginnen met de kilometers die jij maakt. Ik weet het niet, als ik zo veel zou rijden dan zou ik denk Ik voor de nieuwe leasebak gaan. Bij een leeftijd van 8 jaar en boven de 200k worden auto’s wel vatbaarder voor grotere reparaties. Misschien niet een ramp maar als je zo afhankelijk ben van je auto ben je dat snel zat.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De meeste diesels draaien met gemak 450.000. Als je er 1 koopt met 150.000 op de klok kun je daar best 6 jaar mee doen. Dan is je onderhoud hoger maar je afschrijving haast nul maar goedkoop rijden doe je nooit. Aan de andere kant is de bijtelling over een auto van 60-70K ook niet mals.
Ik zou eens kijken naar een 204 of 212 met een 350cdi blok. Met een beetje zoeken vind je er wel één binnen je budget.
Als je de Euro6 versie pakt mag je voorlopig ook nog de meeste steden in. De 265 pk versie is voor zover mij bekend Euro 6.
Ik zou eens kijken naar een 204 of 212 met een 350cdi blok. Met een beetje zoeken vind je er wel één binnen je budget.
Als je de Euro6 versie pakt mag je voorlopig ook nog de meeste steden in. De 265 pk versie is voor zover mij bekend Euro 6.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als je dagelijks 270km in die auto zit snap ik best dat je iets leukers wilt.
Ik zou ander werk zoeken of verhuizen, maar dat is iets anders
Ik zou ander werk zoeken of verhuizen, maar dat is iets anders
Logboek S500.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
265 pk is euro 5 zonder ad blue; de euro 6 versie is 258 pk met ad blue. En de oudere versies (2010 - 2011) heb je ook nog in 231 pk.mr. Michel schreef:De meeste diesels draaien met gemak 450.000. Als je er 1 koopt met 150.000 op de klok kun je daar best 6 jaar mee doen. Dan is je onderhoud hoger maar je afschrijving haast nul maar goedkoop rijden doe je nooit. Aan de andere kant is de bijtelling over een auto van 60-70K ook niet mals.
Ik zou eens kijken naar een 204 of 212 met een 350cdi blok. Met een beetje zoeken vind je er wel één binnen je budget.
Als je de Euro6 versie pakt mag je voorlopig ook nog de meeste steden in. De 265 pk versie is voor zover mij bekend Euro 6.
Laatst gewijzigd door Frits op 26 okt 2018 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ah ja, dat was het. Thanx voor de aanvullingFrits schreef:265 pk is euro 5 zonder ad blue; de euro 6 versie is 258 pk met ad blue.mr. Michel schreef:De meeste diesels draaien met gemak 450.000. Als je er 1 koopt met 150.000 op de klok kun je daar best 6 jaar mee doen. Dan is je onderhoud hoger maar je afschrijving haast nul maar goedkoop rijden doe je nooit. Aan de andere kant is de bijtelling over een auto van 60-70K ook niet mals.
Ik zou eens kijken naar een 204 of 212 met een 350cdi blok. Met een beetje zoeken vind je er wel één binnen je budget.
Als je de Euro6 versie pakt mag je voorlopig ook nog de meeste steden in. De 265 pk versie is voor zover mij bekend Euro 6.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Iedereen mag toch zelf de keuze bepalen die hij of zij maakt........Oviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Ik rij een S211 diesel van bijna 2000 kg, Plorie een S-klasse, Frits een SB...etc. Nodig? Geen idee. Leuk? Ja
....en ja een Up heeft ook 4 wielen, stoelen, een stuur en een motor
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bedankt voor dit inzicht in je persoonlijkheid. Maar daar gaat het mij niet om.Cornelis schreef:Iedereen mag toch zelf de keuze bepalen die hij of zij maakt........Oviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Ik rij een S211 diesel van bijna 2000 kg, Plorie een S-klasse, Frits een SB...etc. Nodig? Geen idee. Leuk? Ja
....en ja een Up heeft ook 4 wielen, stoelen, een stuur en een motor
Waarom koopt TS niet gewoon de auto die hij wilt en blijft hij ook gratis de leasebak rijden? Volgens mij mis ik wat
-
- Donateur
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
- Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
- Specialisatie: Rubber afdichtingen
- Locatie: Terneuzen
Als ik prive wil gaan rijden kost me dat €450 netto in de maand bijtelling.Oviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Als ik 12x450 uitreken dan kom ik op €5.400 per jaar. Tel daarbij de km vergoeding van 45.000x€0,19 bij en je zit totaal op €13,950 ongeveer om aan mobiliteit uit te geven. Nog steeds een raar verhaal..?
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik kan je als je zo veel rijdt van harte aanbevelen een E-klasse te kopen. De beste reisauto die je je wensen kunt en toch niet TE groot en met omdat het een RWD is makkelijk relatief kleine draaicirkel. Stil, goed geveerd en gedempt, veilig en ergonomisch top. En dan liefst met een beetje motor er in, zodat als je ns ff wilt uitwaaien of ontsnappen aan een stelletje treuzelaars, ie ook goed vooruit wil.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 26 okt 2018 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
FJLBlok schreef:Als ik prive wil gaan rijden kost me dat €450 netto in de maand bijtelling.Oviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Als ik 12x450 uitreken dan kom ik op €5.400 per jaar. Tel daarbij de km vergoeding van 45.000x€0,19 bij en je zit totaal op €13,950 ongeveer om aan mobiliteit uit te geven. Nog steeds een raar verhaal..?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Misschien eerst eens (neutraal) vragen naar het hoe en wat ipv gelijk een waardeoordeel te geven? Tis maar een ideeOviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
OK, hierbij;mr. Michel schreef:Misschien eerst eens (neutraal) vragen naar het hoe en wat ipv gelijk een waardeoordeel te geven? Tis maar een ideeOviiivo schreef:Raar verhaal. Je rijdt “gratis” een leasebak (ritregistratie) en die wil je gaan vervangen door een privé auto?
Verwacht je een bijzondere km vergoeding ofzo?
Ik snap het niet. Je kunt toch sowieso een leasebak blijven rijden en prive een leuke auto kopen...
Waarom wil je af van een gratis leaseauto?