Motornummer OM603, W463

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
JC463
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:19

25 okt 2018 20:44

Hallo,
Onlangs heb ik een MB G 300D 1992 gekocht in Nederland. Bij de papieren van Nederland heb ik het kentekenbewijs, maar geen gelijksvormigheidsattest of COC (gebruiken ze daar niet).
Om de wagen in België te keuren en in te schrijven heb ik een gelijkvormigheidsattest nodig. Hiervoor ben ik langs geweest bij een MB dealer om dit aan te vragen bij de invoerder. Ze hebben een foto nodig van het motornummer, nummer versnellingsbak, tussenbak.
Op welke plaats vind ik deze terug?
Is het een plaatje of ingeslagen nummer?
Is er iemand die zou weten waar dit allemaal terug te vinden is? Al rondom afgezocht, maar niet te vinden.
De motor is een OM603
Versnellingsbak is automaat
Indien dit niet te vinden is, kan ik met de auto een procedure doorlopen om een gelijksvormigheidsattest te bekomen en bij wie?
Alvast bedankt.
benzkepower
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

25 okt 2018 22:45

Motornummer staat links boven motorsteun. Is wss een roest vlakje dat je moet proper maken ;)

Versnellingsbaknummer weet ik niet zo direct
Bartvg
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2018 11:20
Mercedes-Benz: Viano 2.2Cdi(150) Automaat

30 dec 2018 13:06

En is het een beetje meegevallen voor gelijkvormigheidsattest? Ik ga waarschijnlijk hetzelfde moeten doen daarmee. Foto's van maken, mee langs de dealer? Lang moeten wachten/kostelijk?

Groetjes
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

30 dec 2018 20:19

TS was 29 okt voor het laatst op het forum. Misschien helpt een PB sturen .
Bartvg
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2018 11:20
Mercedes-Benz: Viano 2.2Cdi(150) Automaat

06 jan 2019 10:10

Inderdaad, bedankt voor de tip
JC463
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 20:19

11 mar 2019 08:51

Ik ben bij 2 MB dealers geweest voor het gelijksvormigheidsattest aan te vragen.
Bij de eerste ben ik 2x langsgeweest. Eerst hebben ze al mijn documenten gekopieerd.
Enkele dagen later moest ik terug langsgaan met de wagen zelf omdat ze foto's nodig hadden van de auto, motornr., inrichting, zetels, kofferruimte,...
Daarna kreeg ik bericht dat het motornummer niet overeen kwam met hetgeen in hun bestand zat. Dus konden ze mij niet verder helpen!!
Ik was meegegaan toen ze de foto's namen en het viel me op dat ze onderaan de motor nummers hadden gefotografeerd.
Dit vond ik raar, toen ik zelf dit nummer nog eens controleerde bleek dit het nummer van de gietblok te zijn.
Ze hadden volgens mij de verkeerde nummers doorgestuurd!!
Daarna gaan informeren bij de keuring of zij de motornummers van dit type wisten staan. Neen dus!!
De chef van de keuring verwees mij door naar een MB dealer waar ze al ervaring mee hadden voor aanvraag COC.
Bij deze ben ik met de auto langsgeweest en hebben ze ook de documenten gekopieerd en een foto van chassisnummer genomen. Dit was voldoende volgens hem.
Enkele dagen later vroegen ze om terug langs te gaan, omdat ze foto's van de wagen en de nummers nodig hadden van oa. de motor.
Bij hen mocht ik niet meelopen in het atelier, ze hebben de auto op de brug gezet en gecontroleerd op nummers en foto's genomen.
Dit was in orde en het ging 2 weken duren voor ik het duplicaat kon afhalen.
De volgende dag terug bericht dat er een foto nodig was van achterbank en kofferruimte. ivm personenwagen of lichte vracht.
Deze doorgestuurd en dan een week of 3 gewacht op het gelijksvormigheidsattest (er was een achterstand bij de invoerder).
Al de nummers kwamen overeen, 250€ betaald voor duplicaat. Eindelijk!!
Blijkbaar zijn ze niet overal op de hoogte van de procedure en waar al de nodige nummers te vinden zijn van de oudere modellen.
Plaats reactie