Hey Kevin,
Ik heb een V6 diesel, de ECU is al voordat ik de auto had aangepast en hij levert een kleine 260PK nu.
Voor een diesel heeft ie niet verschrikkelijk veel gelopen (264.xxx) kilometer en heb er ruim 20.000 mee gereden sinds Mei.
Er word veel over geschreven over het verschil in R-motor en V6 motor maar ik kan in mijn geval niet zeggen dat de V6 minder betrouwbaar is dan de R6 (waar mijn verre buur in rijdt). Statistieken wijzen dat misschien uit, zou kunnen, ik zelf heb geen enkel probleem tot nu toe en 0 olie verbruik terwijl hier waar ik woon niet om de 2 kilometer een flitspaal staat en ik de vaak hard rijd.
Eerljk gezegd merk ik qua rij eigenschappen niet veel verschil tussen de oudere R6 en de mijne, mijn auto is wel een stuk vlotter maar of die 20 pk normaal zoveel verschil zou uitmaken waag ik te betwijfelen. Bij de aankoop van een oudere Mercedes is een dosis geluk ook nodig, iemand meenemen die er verstand van heeft en een aankoop keuring kan je ook helpen. Voor mij was/is dit gewoon een kennismaking met Mercedes, wilde eerst wat goedkoops rijden voor echt wat knaps te rijden maar ik betrap mezelf erop dat ik wel erg tevreden ben en mijn centjes lekker opzak hou en deze oude dame te blijven rijden voorlopig.
Vgrtn
W211 320 CDI of 400 CDI
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Naja draai me handen niet om voor wat sleutelen aan mijn auto's maar balans as en distributie ketting zijn nou niet de leukste klusjes aan de auto's waar ik aan hé gewerkt en ook de kosten daarvan zijn niet misselijk. Maar zeker je moet ook geluk hebben. Ik ben zelf wel echt fan van hoe de r6 motor draait heb de v6 nog nooit gehoord. Maar verbruik van de v6 ligt wel stuk hoger. Soms zet ik zelfs de radio uit als ik in de stad rij omdat ik de loop bij bepaald toerental echt mooi vind. Misschien beetje gek Maarka haha. Voordeel van de v6 zijn voor hier de milieu zones maar heb wel goeie ervaring met de R6 motor. Vermogen is gewenst maar als ik 't af weeg tegen elkaar komt de R6 motor wel voordeliger uit behalve dan de mileiuzones
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Waaraan distributie problemen te herkennen? Rammelen en vermogens verlies? Kosten en onderdelen die er mee gepaard gaan. En verder veel voorkomende problemen van air matic.
Vind het zo geweldig rijden ondanks dat het storing gevoelig is...
Vind het zo geweldig rijden ondanks dat het storing gevoelig is...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Zou gewoon de 320 chippen mijn mening
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
Heeft hij ook. Heb die pas laten chippen bij 579.000km 403nm nu , pk’s moet rond 175 zijn maar dat boeit me niet zoveel.
Dus geen afterdingetje zoals een powerbox wat jij toen had en volgens mij had jij een powerbox gekregen/gemonteerd van een 170pk versie.
Op de snelweg en zo rijden is het koppel veel lekkerdere nu met fatsoenlijk optrekken.
Dus geen afterdingetje zoals een powerbox wat jij toen had en volgens mij had jij een powerbox gekregen/gemonteerd van een 170pk versie.
Op de snelweg en zo rijden is het koppel veel lekkerdere nu met fatsoenlijk optrekken.
Laatst gewijzigd door astraTD op 04 dec 2018 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53
Ik zou persoonlijk voor de 320 gaan.
Stel je koopt een leuke in Duitsland, waar op letten bij een 6 inlijn 320 W211?MBenzNL schreef:de lijn 6 320CDI is op alle vlakken (buiten het vermogen om) een betere motor als de V6 320CDI...de lijn 6 verbruikt minder brandstof en is vele malen goedkoper in onderhoud als de opvolgende V6 variant
als je uit een lijn 6 komt en je af vraagt wat goedkoper zal zijn qua V6 of V8 diesel dan gaan ze waarschijnlijk allebei tegenvallen in de kosten
greetingz,
Gewoon aankoopkeuring bij de Merc dealer oid?
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Zover ik weet brandplaatjes en versnellingsbakken
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
I.d.d.
Let op alles wat met dieselmotoren in het algemeen te maken heeft, onderhoud, turbo, koeling, ketting(spanner).
+
In het bijzonder letten op:
Brandstofpomp checken (zijn dure dingen) op werking en lekkage vrij;
Weten of en wanneer er onderhoud is gepleegd aan de gloeistiften is wel handig (doen ze het allen en makkelijk zonder breken eruit te halen? Niet ooit eentje afgebroken zodat je met de ellende zit etc. OK, afgebroken gloeistift is weer te herstellen, maar zit je niet op te wachten en anders is het een onderhandelingspunt);
Goede werking verstuivers en geen lekkage (geen zwarte drap!).
Heb ik nog wat gemist?
Let op alles wat met dieselmotoren in het algemeen te maken heeft, onderhoud, turbo, koeling, ketting(spanner).
+
In het bijzonder letten op:
Brandstofpomp checken (zijn dure dingen) op werking en lekkage vrij;
Weten of en wanneer er onderhoud is gepleegd aan de gloeistiften is wel handig (doen ze het allen en makkelijk zonder breken eruit te halen? Niet ooit eentje afgebroken zodat je met de ellende zit etc. OK, afgebroken gloeistift is weer te herstellen, maar zit je niet op te wachten en anders is het een onderhandelingspunt);
Goede werking verstuivers en geen lekkage (geen zwarte drap!).
Heb ik nog wat gemist?
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
De mijne verbruikt wel stuk meer als mijn vorige. Andere was gechipt. Veel vlotter en ook gebruikte minder.
Dus misschien is dat wel iets om te doen als je der 1 aanschaft. Ik ben er zeer content mee met de mijne en de vorige
Dus misschien is dat wel iets om te doen als je der 1 aanschaft. Ik ben er zeer content mee met de mijne en de vorige
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004