START ERROR Mercedes A klasse 160 W168

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PS168
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2018 18:22
Mercedes-Benz: Mercedes A 160 W168
Locatie: Eindhoven

08 okt 2018 19:18

Ik ben in het bezit van een Mercedes A klasse 160 bj 1998.
Probleem: Tijdens het rijden gaan alle lampjes op het dashboard aan. Ook gaat er dan een ventilator (?) loeien onder de motorkap. Bij uitzetten motor en opnieuw aanzetten gooit de startmotor hem nog 2x bijna rond, daarna niks meer, ook geen klik. Bij doorstarten hoor ik wel brommen. Krijg de melding: start-error. Reservesleutel heb ik geprobeerd, zelfde probleem. De startmotor is pas vernieuwd dus die is het niet. Accu is ook goed genoeg. Probleem met de dashboardlampjes heb ik al een jaar, maar na het vervangen van een massakabel heb ik de hele zomer geen problemen gehad. De melding start error kreeg ik voor het eerst toen de startmotor vervangen was. Toeval? ECU? Startblokkeringsmodule? Startrelais?

P.S. Toen de sleepdienst van de week de auto achteruit op de wagen sleepte, stond deze nog met de voorwielen op de grond, achterwielen al omhoog en toen startte de auto weer en de melding start-error was uit en kon ik naar huis rijden. Echter van korte duur, want de volgende dag zelfde probleem.
NicolaasR

16 okt 2018 22:18

Uitlezen enige optie!
Plaats reactie