tsjaa helaas ik ga net de andere kant op. Ochtend naar Amsterdam en in de avond terug. Zucht. Degene die de weg nu bedacht heeft bij Leiden kan ook ontslagen worden. 2 banen rechtdoor (gaat gelukkig 95% van het verkeer over) en 2 banen als afslag.S_W204 schreef:Echt? Hmm..plorie schreef:Rechts toch? Werkt meestal wel het besteS_W204 schreef:En de juiste kant.
Nee, 's ochtends kan je beter Amsterdam naar Den Haag hebben, en 's middags andersom.
Verbouwing Mercedes-Benz Den Haag
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Dat snap ik ook wel,ik kom niet uit een ei.TK38 schreef:Dan kan je beter je auto verkopen en op de fiets gaan. NL staat vol met scan camera's. Ze houden je dus overal in de gaten.splunder schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn kenteken wordt gescand.
Het gaat mij er om dat een dealer een particulier bedrijf is en geen instantie.
Ik heb niets te verbergen maar word gewoon liever niet doorgelicht als ik daar het terrein op rij.
Nog los van de vraag of een niet-overheids instantie dit strutureel wel mag doen.
- Richard-Benz
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
- Mercedes-Benz: S204 & W168
- Locatie: Zoetermeer
Zolang jij je gegevens niet bij MB achterlaat kunnen ze je ook nooit doorlichten. Heb je zelf in de hand. Ik zie het probleem niet zo, ze scannen maar een eind weg.
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Liever dat en bij naam worden begroet dan de vraag die ik ooit voor mn kiezen kreeg nl:
“Hoeveel tijd wilt u eigenlijk dat we nog aan de auto besteden”
Met als toelichting (van de zélf BMW-rijdende baliemedewerker):
“Meneer, die auto is al 15 jaar oud!”.
Ik kan er nóg kwaad om worden
Maar zoals Cruijff al zei, Ieder nadeel hep zn voordeel.
Ik heb daardoor wel Rüttchen Gorinchem leren kennen
“Hoeveel tijd wilt u eigenlijk dat we nog aan de auto besteden”
Met als toelichting (van de zélf BMW-rijdende baliemedewerker):
“Meneer, die auto is al 15 jaar oud!”.
Ik kan er nóg kwaad om worden
Maar zoals Cruijff al zei, Ieder nadeel hep zn voordeel.
Ik heb daardoor wel Rüttchen Gorinchem leren kennen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Ach ja, aantal jaren geleden ook mijn eerste en gelijk laatste "service" contact met MB DH:René SLK230 schreef:Liever dat en bij naam worden begroet dan de vraag die ik ooit voor mn kiezen kreeg nl:
“Hoeveel tijd wilt u eigenlijk dat we nog aan de auto besteden”
Met als toelichting (van de zélf BMW-rijdende baliemedewerker):
“Meneer, die auto is al 15 jaar oud!”.
Ik kan er nóg kwaad om worden
Maar zoals Cruijff al zei, Ieder nadeel hep zn voordeel.
Ik heb daardoor wel Rüttchen Gorinchem leren kennen
Ik ging daar langs met soms slecht werkende hoogte/niveauregeling van een koplamp van de E55, was toevallig in de buurt..
Bij mijn vraag aan servicebalie medewerker of er wellicht een monteur beschikbaar was om even naar te kijken, kreeg ik te horen dat daar dan een gespecialiseerde AMG monteur naar moest kijken, die uiteraard niet zomaar beschikbaar was....
Naar een E-klasse koplamp.... die zijn op een AMG toch echt niet anders...
Eerste en gelijk laatste bezoek daar.
Vriend die algemeen monteur bij dorpsgarage is, deed mij daarna trouwens tip aan de hand die direct de juiste bleek te zijn: stekker van de niveau potmeter even schoonmaken.
Na aanschaf van de ML63 bij Stern A-dam trouwens gelijksoortig gebrek aan technische kennis mogen constateren bij servicebalie medewerkers..
Ruttchen Gorinchem is gelukkig een positieve uitzondering en uiteraard ook MBenz super
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Verleden jaar heeft mijn vrouw daar een nieuwe auto gekocht, belde ze verleden week dat het tijd werd voor een onderhoudsbeurt, ''bedankt voor de tip antwoorde ik nog''. volgende week krijgt de auto een onderhoudsbeurt bij de dorpsgarage
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
- Mercedes-Benz: W222 S500e
- Specialisatie: Elektronica
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Mohammed en Robert zijn gewoon keien in namen en gezichten onthouden.plorie schreef:Hebben ze dat bij Wüst Dordt toevallig ook? Ze weten mijn naam maar zovaak kom ik daar ook weer niet.
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
- Richard-Benz
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
- Mercedes-Benz: S204 & W168
- Locatie: Zoetermeer
Dat doen ze ook bij klanten die alleen n.a.v. een reparatie in het klantenbestand staan.schim schreef:Verleden jaar heeft mijn vrouw daar een nieuwe auto gekocht, belde ze verleden week dat het tijd werd voor een onderhoudsbeurt, ''bedankt voor de tip antwoorde ik nog''. volgende week krijgt de auto een onderhoudsbeurt bij de dorpsgarage
Opzich prima service/marketing maar voor mij hoeft het ook niet.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ik ben maar een keer bij de werkplaats van MBDB geweest, en ben er juist enorm positief over.
Ik had een probleem met een portier van mijn B-klasse. De eerste serie van de W245 B-klasse had een roestprobleem bij de portieren en achterklep, en bij mij waren er al drie portieren plus achterklep onder coulance vervangen door Van Dijk.
Echter, een portier sloot niet goed, wat een enorme herrie gaf (het was net alsof het portier nog open stond). Terug naar Van Dijk kon niet (die was net failliet gegaan), en de ROGAM (nu: Van Mossel) had/heeft geen eigen schadeafdeling.
Op naar MBDB, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik daar fantastisch ben geholpen. Ik werd vrijwel direct geholpen (zonder afspraak), en binnen drie kwartier was het portier perfect afgesteld. Geen kwaad woord over de schadeafdeling van Van Dijk (die het portier erin hadden gehangen), maar daar is het ook na twee keer teruggaan niet gelukt om het portier beter af te stellen.
Ik was dus al hartstikke blij met MBDB dat het hen wel was gelukt, en toch kreeg ik als klap op de vuurpijl nog te horen dat ik er niets voor hoefde te betalen.
Ik ben later nog wel eens langs geweest om te kijken naar een andere auto (prachtige GLK occasion) en ondanks dat die koop niet doorging (lag aan mij, niet aan MBDB; ik had besloten een SLK erbij te kopen i.p.v. de "B" in te ruilen op een GLK) werd ik daar echt super netjes geholpen.
Ik had een probleem met een portier van mijn B-klasse. De eerste serie van de W245 B-klasse had een roestprobleem bij de portieren en achterklep, en bij mij waren er al drie portieren plus achterklep onder coulance vervangen door Van Dijk.
Echter, een portier sloot niet goed, wat een enorme herrie gaf (het was net alsof het portier nog open stond). Terug naar Van Dijk kon niet (die was net failliet gegaan), en de ROGAM (nu: Van Mossel) had/heeft geen eigen schadeafdeling.
Op naar MBDB, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik daar fantastisch ben geholpen. Ik werd vrijwel direct geholpen (zonder afspraak), en binnen drie kwartier was het portier perfect afgesteld. Geen kwaad woord over de schadeafdeling van Van Dijk (die het portier erin hadden gehangen), maar daar is het ook na twee keer teruggaan niet gelukt om het portier beter af te stellen.
Ik was dus al hartstikke blij met MBDB dat het hen wel was gelukt, en toch kreeg ik als klap op de vuurpijl nog te horen dat ik er niets voor hoefde te betalen.
Ik ben later nog wel eens langs geweest om te kijken naar een andere auto (prachtige GLK occasion) en ondanks dat die koop niet doorging (lag aan mij, niet aan MBDB; ik had besloten een SLK erbij te kopen i.p.v. de "B" in te ruilen op een GLK) werd ik daar echt super netjes geholpen.
@Arjan, logisch natuurlijk want MB Nederland is gek op klantenbestanden, ze wisten waarschijnlijk al precies wat er aan de hand was met de W245. Nadat in 2009 LIAM failliet was gegaan MB Nederland aan de lijn gehad om naar MBDB te komen, toen naar Van Dijk gegaan - nadat ze die firma de nek hadden omgedraaid hingen ze weer aan de telefoon om te melden dat ik weer van harte welkom was bij MBDB toen naar ROGAM gegaan.
Verleden jaar een nieuwe auto gekocht bij MBDB Naaldwijk, stond daar in de voorraad dus inpakken en wegwezen.
Verleden jaar een nieuwe auto gekocht bij MBDB Naaldwijk, stond daar in de voorraad dus inpakken en wegwezen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
FF voor de goede orde: Ik heb op te zeer geroeste SLK remleidingen na die gemist werden bij een APK na geen enkele klacht over de werkplaats en mensen die daar werken (want ik ken ze niet) en sterker nog ze hebben een geweldig goed gevuld onderdelenmagazijn met goed ingevoerde mensen en goede schadeafdeling.Arjen schreef:Ik ben maar een keer bij de werkplaats van MBDB geweest, en ben er juist enorm positief over.
Maar het onpersoonlijk, afstandelijke en gebrek aan contact met degene die aan je auto sleutelen stuit me tegen de borst. En als ik me wil laten beledigen dan graag niet tegen betaling en zeker niet door iemand (bmw-rijder) die het eigen product niet kent . Bovendien klopte ik als kers op de pudding ook tevergeefs aan de deur met een portierruit die open stond en niet meer dicht ging. "In Leiden hebben ze tijd" waarna Leiden zei: "Waarom hebben ze u doorgestuurd, maar goed we helpen u wel"
Weinig servicegericht in DH.
De schaalgrootte en ws heel veel zakelijke (lease)rijders bepalen daar in dat frontoffice te veel de sfeer en routine.
Beter zouden ze een mannetje hebben rondlopen die de intake verzorgt van de wat oudere MB's van liefhebbers / particulieren.
Ik heb mn grieven wel eens geuit aan het klantcontactcentrum die je bellen of alles naar wens is verlopen. Zinloos.
Wie zo lomp is krijgt van mij geen onnodige cent meer en ik hou aan een garagebezoek graag een positieve herinnering over.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik ben inmiddels in de verbouwde showrooom geweest. De verbouwing had een paar maanden langer geduurd dan verwacht. Het is een grote showroom geworden met 2 verdiepingen en zon grote open wenteltrap zoals je de bij de grotere dealers in Duitsland ook wel ziet.
Verder is de showroom beneden groot maar ook wel weer erg kaal. En dan die hostessen die je met een iPad komen inschrijven, ik ben benieuwd of dat aanlaat. Afgezien dat ze nu wat meer ruimte voor gebruikt hebben, weet ik nog niet of ik het een verbetering vind. Bovendien kost zon verbouwing ook het nodige, wat je dan wel weer als klant terug ziet in hogere werkplaats tarieven, minder inruil of verminderde service.
MBDB Alphen vind ik dan weer wat toegankelijker en daar heb ik met de service goede ervaringen
Verder is de showroom beneden groot maar ook wel weer erg kaal. En dan die hostessen die je met een iPad komen inschrijven, ik ben benieuwd of dat aanlaat. Afgezien dat ze nu wat meer ruimte voor gebruikt hebben, weet ik nog niet of ik het een verbetering vind. Bovendien kost zon verbouwing ook het nodige, wat je dan wel weer als klant terug ziet in hogere werkplaats tarieven, minder inruil of verminderde service.
MBDB Alphen vind ik dan weer wat toegankelijker en daar heb ik met de service goede ervaringen
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Als het goed is is de verbouwing gefinancierd deels met winst uit voorgaande jaren en deels op basis van verwachte winst in de komende jaren.
Dan hoeven de tarieven niet omhoog.
Dan hoeven de tarieven niet omhoog.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Zijn die twee chagarijnen van het onderdelen magazijn er nog?Eelco77 schreef: hostessen
Vind MB Den Haag een ballentent, en dat was al zo toen ze nog in Rijswijk zaten. Of het nu de personenwagen verkoop betreft of het onderdelen magazijn, de service is ruk en alles lijkt wel te veel. Desalniettemin wens ik ze veel succes toe.
.
Boxer power.