Verbouwing Mercedes-Benz Den Haag

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
TK38
Forum Held
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 dec 2013 17:55
Mercedes-Benz: ,R170,A168, w211

04 okt 2018 16:24

S_W204 schreef:
plorie schreef:
S_W204 schreef:En de juiste kant.
Rechts toch? Werkt meestal wel het beste :sst:
Echt? Hmm..

:lol:

Nee, 's ochtends kan je beter Amsterdam naar Den Haag hebben, en 's middags andersom.
tsjaa helaas ik ga net de andere kant op. Ochtend naar Amsterdam en in de avond terug. Zucht. Degene die de weg nu bedacht heeft bij Leiden kan ook ontslagen worden. 2 banen rechtdoor (gaat gelukkig 95% van het verkeer over) en 2 banen als afslag.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

04 okt 2018 16:54

TK38 schreef:
splunder schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn kenteken wordt gescand.
Dan kan je beter je auto verkopen en op de fiets gaan. NL staat vol met scan camera's. Ze houden je dus overal in de gaten.
Dat snap ik ook wel,ik kom niet uit een ei.

Het gaat mij er om dat een dealer een particulier bedrijf is en geen instantie.
Ik heb niets te verbergen maar word gewoon liever niet doorgelicht als ik daar het terrein op rij.
Nog los van de vraag of een niet-overheids instantie dit strutureel wel mag doen.
Gebruikersavatar
Richard-Benz
Berichten: 666
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
Mercedes-Benz: S204 & W168
Locatie: Zoetermeer

04 okt 2018 20:24

Zolang jij je gegevens niet bij MB achterlaat kunnen ze je ook nooit doorlichten. Heb je zelf in de hand. Ik zie het probleem niet zo, ze scannen maar een eind weg.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11248
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

04 okt 2018 20:48

Liever dat en bij naam worden begroet dan de vraag die ik ooit voor mn kiezen kreeg nl:

“Hoeveel tijd wilt u eigenlijk dat we nog aan de auto besteden”

Met als toelichting (van de zélf BMW-rijdende baliemedewerker):
“Meneer, die auto is al 15 jaar oud!”.

Ik kan er nóg kwaad om worden :evil:
Maar zoals Cruijff al zei, Ieder nadeel hep zn voordeel.
Ik heb daardoor wel Rüttchen Gorinchem leren kennen (A)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

04 okt 2018 21:29

René SLK230 schreef:Liever dat en bij naam worden begroet dan de vraag die ik ooit voor mn kiezen kreeg nl:

“Hoeveel tijd wilt u eigenlijk dat we nog aan de auto besteden”

Met als toelichting (van de zélf BMW-rijdende baliemedewerker):
“Meneer, die auto is al 15 jaar oud!”.

Ik kan er nóg kwaad om worden :evil:
Maar zoals Cruijff al zei, Ieder nadeel hep zn voordeel.
Ik heb daardoor wel Rüttchen Gorinchem leren kennen (A)
Ach ja, aantal jaren geleden ook mijn eerste en gelijk laatste "service" contact met MB DH:
Ik ging daar langs met soms slecht werkende hoogte/niveauregeling van een koplamp van de E55, was toevallig in de buurt..
Bij mijn vraag aan servicebalie medewerker of er wellicht een monteur beschikbaar was om even naar te kijken, kreeg ik te horen dat daar dan een gespecialiseerde AMG monteur naar moest kijken, die uiteraard niet zomaar beschikbaar was....
Naar een E-klasse koplamp.... die zijn op een AMG toch echt niet anders...
Eerste en gelijk laatste bezoek daar. :stom:

Vriend die algemeen monteur bij dorpsgarage is, deed mij daarna trouwens tip aan de hand die direct de juiste bleek te zijn: stekker van de niveau potmeter even schoonmaken. :goedzo:

Na aanschaf van de ML63 bij Stern A-dam trouwens gelijksoortig gebrek aan technische kennis mogen constateren bij servicebalie medewerkers..

Ruttchen Gorinchem is gelukkig een positieve uitzondering en uiteraard ook MBenz super :goedzo:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

04 okt 2018 21:46

Verleden jaar heeft mijn vrouw daar een nieuwe auto gekocht, belde ze verleden week dat het tijd werd voor een onderhoudsbeurt, ''bedankt voor de tip antwoorde ik nog''. volgende week krijgt de auto een onderhoudsbeurt bij de dorpsgarage ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
rgcintveld
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
Mercedes-Benz: W222 S500e
Specialisatie: Elektronica
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

04 okt 2018 22:10

plorie schreef:Hebben ze dat bij Wüst Dordt toevallig ook? Ze weten mijn naam maar zovaak kom ik daar ook weer niet.
Mohammed en Robert zijn gewoon keien in namen en gezichten onthouden. :goedzo:
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
Gebruikersavatar
Richard-Benz
Berichten: 666
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
Mercedes-Benz: S204 & W168
Locatie: Zoetermeer

06 okt 2018 12:06

schim schreef:Verleden jaar heeft mijn vrouw daar een nieuwe auto gekocht, belde ze verleden week dat het tijd werd voor een onderhoudsbeurt, ''bedankt voor de tip antwoorde ik nog''. volgende week krijgt de auto een onderhoudsbeurt bij de dorpsgarage ;)
Dat doen ze ook bij klanten die alleen n.a.v. een reparatie in het klantenbestand staan.
Opzich prima service/marketing maar voor mij hoeft het ook niet.
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8145
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

06 okt 2018 12:44

Ik ben maar een keer bij de werkplaats van MBDB geweest, en ben er juist enorm positief over.
Ik had een probleem met een portier van mijn B-klasse. De eerste serie van de W245 B-klasse had een roestprobleem bij de portieren en achterklep, en bij mij waren er al drie portieren plus achterklep onder coulance vervangen door Van Dijk.
Echter, een portier sloot niet goed, wat een enorme herrie gaf (het was net alsof het portier nog open stond). Terug naar Van Dijk kon niet (die was net failliet gegaan), en de ROGAM (nu: Van Mossel) had/heeft geen eigen schadeafdeling.

Op naar MBDB, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik daar fantastisch ben geholpen. Ik werd vrijwel direct geholpen (zonder afspraak), en binnen drie kwartier was het portier perfect afgesteld. Geen kwaad woord over de schadeafdeling van Van Dijk (die het portier erin hadden gehangen), maar daar is het ook na twee keer teruggaan niet gelukt om het portier beter af te stellen.
Ik was dus al hartstikke blij met MBDB dat het hen wel was gelukt, en toch kreeg ik als klap op de vuurpijl nog te horen dat ik er niets voor hoefde te betalen. :o :applaus:

Ik ben later nog wel eens langs geweest om te kijken naar een andere auto (prachtige GLK occasion) en ondanks dat die koop niet doorging (lag aan mij, niet aan MBDB; ik had besloten een SLK erbij te kopen i.p.v. de "B" in te ruilen op een GLK) werd ik daar echt super netjes geholpen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

06 okt 2018 21:54

@Arjan, logisch natuurlijk want MB Nederland is gek op klantenbestanden, ze wisten waarschijnlijk al precies wat er aan de hand was met de W245. Nadat in 2009 LIAM failliet was gegaan MB Nederland aan de lijn gehad om naar MBDB te komen, toen naar Van Dijk gegaan - nadat ze die firma de nek hadden omgedraaid hingen ze weer aan de telefoon om te melden dat ik weer van harte welkom was bij MBDB :S toen naar ROGAM gegaan.
Verleden jaar een nieuwe auto gekocht bij MBDB Naaldwijk, stond daar in de voorraad dus inpakken en wegwezen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11248
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

08 okt 2018 08:59

Arjen schreef:Ik ben maar een keer bij de werkplaats van MBDB geweest, en ben er juist enorm positief over.
FF voor de goede orde: Ik heb op te zeer geroeste SLK remleidingen na die gemist werden bij een APK na geen enkele klacht over de werkplaats en mensen die daar werken (want ik ken ze niet) en sterker nog ze hebben een geweldig goed gevuld onderdelenmagazijn met goed ingevoerde mensen en goede schadeafdeling.

Maar het onpersoonlijk, afstandelijke en gebrek aan contact met degene die aan je auto sleutelen stuit me tegen de borst. En als ik me wil laten beledigen dan graag niet tegen betaling en zeker niet door iemand (bmw-rijder) die het eigen product niet kent . Bovendien klopte ik als kers op de pudding ook tevergeefs aan de deur met een portierruit die open stond en niet meer dicht ging. "In Leiden hebben ze tijd" waarna Leiden zei: "Waarom hebben ze u doorgestuurd, maar goed we helpen u wel"
Weinig servicegericht in DH.

De schaalgrootte en ws heel veel zakelijke (lease)rijders bepalen daar in dat frontoffice te veel de sfeer en routine.
Beter zouden ze een mannetje hebben rondlopen die de intake verzorgt van de wat oudere MB's van liefhebbers / particulieren.
Ik heb mn grieven wel eens geuit aan het klantcontactcentrum die je bellen of alles naar wens is verlopen. Zinloos.

Wie zo lomp is krijgt van mij geen onnodige cent meer en ik hou aan een garagebezoek graag een positieve herinnering over.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Eelco77
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19 jun 2019 15:40

Ik ben inmiddels in de verbouwde showrooom geweest. De verbouwing had een paar maanden langer geduurd dan verwacht. Het is een grote showroom geworden met 2 verdiepingen en zon grote open wenteltrap zoals je de bij de grotere dealers in Duitsland ook wel ziet.

Verder is de showroom beneden groot maar ook wel weer erg kaal. En dan die hostessen die je met een iPad komen inschrijven, ik ben benieuwd of dat aanlaat. Afgezien dat ze nu wat meer ruimte voor gebruikt hebben, weet ik nog niet of ik het een verbetering vind. Bovendien kost zon verbouwing ook het nodige, wat je dan wel weer als klant terug ziet in hogere werkplaats tarieven, minder inruil of verminderde service.

MBDB Alphen vind ik dan weer wat toegankelijker en daar heb ik met de service goede ervaringen
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

19 jun 2019 18:03

Als het goed is is de verbouwing gefinancierd deels met winst uit voorgaande jaren en deels op basis van verwachte winst in de komende jaren.

Dan hoeven de tarieven niet omhoog.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Eric
Berichten: 405
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:50
Mercedes-Benz: ja
Locatie: Achter de duinen

19 jun 2019 19:12

Eelco77 schreef: hostessen
Zijn die twee chagarijnen van het onderdelen magazijn er nog?

Vind MB Den Haag een ballentent, en dat was al zo toen ze nog in Rijswijk zaten. Of het nu de personenwagen verkoop betreft of het onderdelen magazijn, de service is ruk en alles lijkt wel te veel. Desalniettemin wens ik ze veel succes toe. :owja:

.
Boxer power.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44426
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

19 jun 2019 19:20

Duidelijke taal/mening, maar ben het gelukkig niet met je eens :)

En volgens mij zit 1 van die chagrijnen dagelijks op het forum 8-)
#doeslief
Plaats reactie