Manne,
Mijn naam is Jacques, ik ben 58 en ik rijd op dit moment al 3 jaar in een A5 Quattro Coupé 2.0 tfsi DSG, Mooie auto, geweldig comfort, echter praktisch is de auto niet meer voor mij en mijn echtgenote.
We rijden nog maar hoofdzakelijk stad (10.000 km/jaar), nemen echter regelmatiger mensen mee.
Daarnaast is de A5 breed en als coupé is het kruip-door-sluip-door om een plekje achterin te vinden. Als je er eenmaal zit, zit je prima. Uitstappen van achterin is een crime als je niet een jong slangenmens bent.
De deuren zijn enorme flappen die gecombineerd met de breedte van de auto (2.03 m), m.n. voor mijn echtgenote een toenemende irritatie zijn bij het in en uitstappen na parkeren in de binnenstad.
Resumerend, en concluderen: er moet een andere komen.
Ik ben van plan om een C350e sedan met AMG Line en Style, Leer, Comand online, Burmester, Airmatic etc. uit okt 2017 te importeren met 22.000km op de klok, maar twijfel nog omdat er een aantal vragen door mijn hoofd spelen die ik graag aan jullie als 'ervaringsdeskundigen' wil voorleggen.
1. De C350e wordt niet meer verkocht in Nederland, weet iemand van jullie de reden?
2. Ik lees veel berichten over kinderziektes, m.n. rond schakelen op lage snelheid, zeer laag toerental, met brommen van de benzinemotor tot gevolg, problemen rond remmen op lage snelheid met als gevolg bokken, maar die zijn meestal uit 2015, wie heeft ervaring met een recenter model en het rijcomfort van de c350e.
3. Hoe is de opvolging van MB- dealers op problemen met hybride techniek, worden die pro-actief opgepakt of is het de 'vriendelijke afnemer', die je geld afpakt, maar er weinig aan doet, je problemen niet oplost en je met een kluitje in het riet stuurt?
4. De auto zou banden vreten (m.n. achter) wat is daar van waar/hoeveel km doe ik met een set achterbanden.
5. begin ik aan een lijdensweg of aan een gelukzalige weg? 't is tenslotte een hoop geld
Ik zou graag jullie overwegingen willen meenemen in een finaal besluit.
Dank alvast voor jullie wijsheden.
Jacques
Aankoopadvies W205 C350e
- JakeZeSnake
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 01 okt 2018 11:57
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W205 C300 4Matic limousine
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Hallo Jacques en welkom op het forum
Er is een langlopend topic over de C350e, wellicht kun je daar ervaringen uit putten -> viewtopic.php?p=677513#p677513
Daarom is hij uit de prijslijst gehaald, MB investeert nu verder in volledig electrisch ipv op hybride gebied.
Er is een langlopend topic over de C350e, wellicht kun je daar ervaringen uit putten -> viewtopic.php?p=677513#p677513
Er is geen fiscaal voordeel meer in Nederland op deze voertuigen (lagere bijtelling), door de NL BPM berekening zou de auto onevenredig duurder worden en daardoor uit de markt geprijsd worden.1. De C350e wordt niet meer verkocht in Nederland, weet iemand van jullie de reden?
Daarom is hij uit de prijslijst gehaald, MB investeert nu verder in volledig electrisch ipv op hybride gebied.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
De mijne, uit 2015, had inderdaad wat puntjes in het begin, masr die zijn er nu wel uit.
Ik heb eerder wel eens ergens geschreven dat het lijkt alsof die zo tegen de 50k km veel verfijnder is gaan rijden. Alsof alles toen pas goed was ingesleten.
Het rijdt fantastisch! (De E350e waarschijnlijk ook)
De banden gaan snel op, ook voor, als je veel in de stad rijdt vanwege de bochten en het geweldige vermogen dat vanaf 0 toeren beschikbaar is, maar ik merk op dat ik op een 19” breedset rijd.
De 30 km elektrische actieradius die ze beloven zul je nooit halen. Met radio (Burmester) en airco aan haal ik 19 km als ik op de Eco stand rijd en veel laat uitrollen.
Succes met je keuze!
Ik heb eerder wel eens ergens geschreven dat het lijkt alsof die zo tegen de 50k km veel verfijnder is gaan rijden. Alsof alles toen pas goed was ingesleten.
Het rijdt fantastisch! (De E350e waarschijnlijk ook)
De banden gaan snel op, ook voor, als je veel in de stad rijdt vanwege de bochten en het geweldige vermogen dat vanaf 0 toeren beschikbaar is, maar ik merk op dat ik op een 19” breedset rijd.
De 30 km elektrische actieradius die ze beloven zul je nooit halen. Met radio (Burmester) en airco aan haal ik 19 km als ik op de Eco stand rijd en veel laat uitrollen.
Succes met je keuze!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 03 aug 2017 12:16
- Mercedes-Benz: S205 C200d 9G-Tronic Estate Business Solution
Waarom zou je prive een hybride kopen ?
Duurder onderhoud, meer kans op problemen, brandstofverbruik is niet zoveel lager, hogere bandenslijtage door gewicht, kleinere kofferbak, gevoelige luchtveren....
Duurder onderhoud, meer kans op problemen, brandstofverbruik is niet zoveel lager, hogere bandenslijtage door gewicht, kleinere kofferbak, gevoelige luchtveren....
Wer einmal hinterm Stern gesessen, der wird Mercedes dann nie vergessen!
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als je woon-werkverkeer grotendeels binnen de elektrische range valt, eventueel op je werk kunt laden en thuis een overschot aan PV-panelen hebt, dan kan het best intereressant zijn. Zeker als ze gebruikt niet te slijten zijn, kun je ze misschien wel gunstig aankopen ook.
Logboek S500.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Beetje lastig idd. Als je er niet heel scherp aan kunt komen zou ik het denk ik niet doen. Geloof inderdaad niet dat je er dan zoveel voordeel uit kunt halen.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
+1. Lekker een benzine uitvoering nemenSternGucker schreef:Waarom zou je prive een hybride kopen ?
Duurder onderhoud, meer kans op problemen, brandstofverbruik is niet zoveel lager, hogere bandenslijtage door gewicht, kleinere kofferbak, gevoelige luchtveren....
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- JakeZeSnake
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 01 okt 2018 11:57
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz W205 C300 4Matic limousine
Manne,
Dank.
Ik denk dat ik die C350e maar laat staan. Ik ben weer bij zinnen gekomen.
Alhoewel, Ik heb nu mijn oog laten vallen op een USA-import W205 C300 4Matic uit 2015, bomvol met Comand, Schuifdak, Burmester, leer etc. Auto kwam als inboedel mee met een Amerikaanse expat.
Geschiedenis is bekend, geen schade of gedoe met het aantal km.
Auto is al omgebouwd naar NL (Kilometer teller in km/h en NL navigatie) staat echter nog niet op kenteken.
Weten jullie hoe het met onderdelen zit, zijn die veel anders dan in Nederland?
Of begin ik weer aan iets wat ik achterwege moet laten?
Dank.
Ik denk dat ik die C350e maar laat staan. Ik ben weer bij zinnen gekomen.
Alhoewel, Ik heb nu mijn oog laten vallen op een USA-import W205 C300 4Matic uit 2015, bomvol met Comand, Schuifdak, Burmester, leer etc. Auto kwam als inboedel mee met een Amerikaanse expat.
Geschiedenis is bekend, geen schade of gedoe met het aantal km.
Auto is al omgebouwd naar NL (Kilometer teller in km/h en NL navigatie) staat echter nog niet op kenteken.
Weten jullie hoe het met onderdelen zit, zijn die veel anders dan in Nederland?
Of begin ik weer aan iets wat ik achterwege moet laten?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Bij import via boedel betaalt hij geen bpm en btw, dus een erg lage prijs zou correct zijn, gezien de USA nieuwprijzen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Zo te lezen staat ie niet op NL kenteken, dus niet ingevoerd en geen vrijstellingen genoten.Borgmonster schreef: Bij import via boedel betaalt hij geen bpm en btw, dus een erg lage prijs zou correct zijn, gezien de USA nieuwprijzen.
Dan mag de koper alles aftikken..
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Verdiep je ook in de regeltjes want volgens mij geldt de laatste regel voor de verkoper, het is niet de bedoeling
dat de verkoper/invoerder meteen het belastingvoordeel in z’n zak steekt.....
Voorwaarden voor vrijstelling
Om de vrijstelling van belastingen bij invoer te krijgen, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden :
U verhuist van een land buiten de Europese Unie naar Nederland, en gaat wonen in Nederland.
U brengt hiermee uw normale verblijfplaats over naar de Europese Unie.
U woonde ten minste 12 opeenvolgende maanden buiten de Europese Unie.
U hebt de goederen ten minste 6 maanden in bezit en in gebruik.
U hebt de goederen gebruikt en u gaat ze ook weer gebruiken.
U voert de goederen in binnen 12 maanden nadat u in Nederland bent gaan wonen.
U gaat de goederen niet uitlenen, verpanden, verhuren of overdragen binnen 12 maanden na de datum waarop de goederen zijn ingevoerd.
dat de verkoper/invoerder meteen het belastingvoordeel in z’n zak steekt.....
Voorwaarden voor vrijstelling
Om de vrijstelling van belastingen bij invoer te krijgen, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden :
U verhuist van een land buiten de Europese Unie naar Nederland, en gaat wonen in Nederland.
U brengt hiermee uw normale verblijfplaats over naar de Europese Unie.
U woonde ten minste 12 opeenvolgende maanden buiten de Europese Unie.
U hebt de goederen ten minste 6 maanden in bezit en in gebruik.
U hebt de goederen gebruikt en u gaat ze ook weer gebruiken.
U voert de goederen in binnen 12 maanden nadat u in Nederland bent gaan wonen.
U gaat de goederen niet uitlenen, verpanden, verhuren of overdragen binnen 12 maanden na de datum waarop de goederen zijn ingevoerd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Klopt. Ik had over de opmerking “staat nog niet op nl kenteken” heengekeken.
De importeer moet wel van z’n inboedel-wagen genieten, oftewel zelf gebruiken in Nederland. Alleen dan hoeft de importeur geen btw en bpm afdragen.
Eigenlijk twijfel ik nu ook hoe het zit met de afdracht van btw en bpm. Waarschijnlijk is dat de verkoper, als ik Kees z’n opsomming lees...
De importeer moet wel van z’n inboedel-wagen genieten, oftewel zelf gebruiken in Nederland. Alleen dan hoeft de importeur geen btw en bpm afdragen.
Eigenlijk twijfel ik nu ook hoe het zit met de afdracht van btw en bpm. Waarschijnlijk is dat de verkoper, als ik Kees z’n opsomming lees...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Alleen als de verkoper daadwerkelijk de auto invoert( in dit geval ingevoerd heeft..)en op NL kenteken registreert en binnen 12 maanden verkoopt.
Dan moet hij idd alles aftikken.
Heeft hij, de verkoper(en zo lees ik het) nog niets gedaan( invoer, registratie etc) dan mag de koper alles aftikken.
Dan is het vrijwel hetzelfde als normaal gesproken bij aankoop in het buitenland.
Dan moet hij idd alles aftikken.
Heeft hij, de verkoper(en zo lees ik het) nog niets gedaan( invoer, registratie etc) dan mag de koper alles aftikken.
Dan is het vrijwel hetzelfde als normaal gesproken bij aankoop in het buitenland.