Denk tussen 2,5k en 3,5k.David_O schreef:Eens, maar de uitleg achter de cijfers (het soort eigenaar, hoe lang tenaamgesteld) zou ik dan wel graag toegelicht krijgen als ik zo'n auto koop. Alhoewel ik geen idee heb hoe je dat bij een buitenlandse auto kunt checken?!Borgmonster schreef:Die twee eigenaren hoeft niets te betekenen...
Die prijzen zijn inxerdaad niet verkeerd. Hoeveel BPM komt hier nog ongeveer bij?
Aankoopadvies Mercedes ML
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Kan je zelf uitrekenen => https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
dit gebruik ik bij elke auto die in importeer .. werkt prima
dit gebruik ik bij elke auto die in importeer .. werkt prima
Valt nog best mee!S_W204 schreef: Denk tussen 2,5k en 3,5k.
Dank, die ken ik idd, dacht misschien kan iemand uit het blote hoofd of op basis van ervaring een inschatting maken.Designparts schreef:Kan je zelf uitrekenen => https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
dit gebruik ik bij elke auto die in importeer .. werkt prima
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Zou je dit nog wat kunnen toelichten: waarom geeft een 350 diesel meer comfort dan de 400 benzine en hoe 'merk' je dat?Frits schreef:De E400 heeft hier het 3 liter bi turbo blok met 333pk, maar in deze generatie zijn ze er ook als 350CDI (diesel) met het euro 5 blok met 265pk. Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat een diesel veel positiefs doet bij je comfort beleving.
Ze zullen beide in ieder geval een stuk meer comfort geven dan mijn huidige 1.4 tsi vw motor
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Inderdaad het koppel van 620 nm wat vanaf 1600 rpm aanwezig is en aanwezig blijft. Boven de 100 km/h is het motorgeluid weg en dat komt ook bij vol accelereren niet terug, je voelt alleen maar acceleratie. Ik heb ook een CL500 (C215, ook geen verkeerde auto) gehad maar die gaat de CLS echt niet bijhouden en daarbij is de CLS ook nog eens comfortabeler. Vooral het gemak waarmee het allemaal gaat vind ik indrukwekkend. In de CL500 of de E350 moest ik altijd tot het uiterste gaan om in de buurt van dit soort diesels te kunnen blijven, nu geef ik gas, zoef ik weg en zie de auto’s kleiner worden in de achter uitkijk spiegel ......!
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Frits schreef:Inderdaad het koppel van 620 nm wat vanaf 1600 rpm aanwezig is en aanwezig blijft.
620 Nm is meer dan 480 Nm.S_W204 schreef:Toch behoorlijk anders dan een (bi)turbo benzine. Zo'n 3.0 M276 levert 480 NM tussen 1600 en 4000 toeren.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Aha, Okay. Die (1.4) TSI heb ik zelf ook (Golf) en levert z’n vermogen en koppel wel heel makkelijk af. Makkelijker dan de A160 in mijn ogen (om maar even een vergelijking te maken). Die TSI motoren hebben misschien geen goede naam, maar qua vermogensafgifte zijn ze wel heel lekker soepel. Ook vanuit lage toeren.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ja, je zult er in moeten rijden om zelf te kijken hoe ze bevallen. Ik heb nog nooit gereden met het 3.0 bi turbo blok wat in de E400 zit, alleen met het 350 CGI blok wat in mijn E Coupe zat. Het verschil met een 1.4 TSI zal zo wie zo erg groot zijn denk ik.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Bedoelde eigenlijk de post van Frits, over de CL en E. Zo'n n/a E350 (bijvoorbeeld) met M272 V6 haalt 365 NM pas bij 3000 toeren. Hele andere koek dan die biturbo E400 met veel meer koppel bij een veel lager toerental.Borgmonster schreef:Aha, Okay. Die (1.4) TSI heb ik zelf ook (Golf) en levert z’n vermogen en koppel wel heel makkelijk af. Makkelijker dan de A160 in mijn ogen (om maar even een vergelijking te maken). Die TSI motoren hebben misschien geen goede naam, maar qua vermogensafgifte zijn ze wel heel lekker soepel. Ook vanuit lage toeren.
Maar goed, zoals hierboven wordt gezegd: ga proefrijden.
Mooie complete 350 E Estate gevonden. Wat ik wat vreemd vind is dat er hier een ster op de motorkap staat terwijl het een Avantgarde uitvoering is. Weet iemand hoe dat zit?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-04a8 ... =355527087
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-04a8 ... =355527087