Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar aankoopadvies en gebruikerservaringen met een c219 cls 350! Ik rijdt op dit moment een zakelijke auto die ik bijtel.
Daarnaast heb ik in de garage een Subaru Impreza GT turbo staan die puur als mooi weer auto gebruikt wordt. Helaas de laatste tijd veel te weinig, waardoor hij te koop staat op dit moment.
Nu ben ik me aan het oriënteren naar een mercedes cls 350 benzine uit de jaren 2004 t/m 2007, aangezien deze auto's erg betaalbaar worden en het ook een auto is die op mijn to-do lijst staat
Ik zou in dat geval de zakelijke auto niet meer bijtellen en voor de prive kilometers met de cls gaan rijden. Als mercedes leek zou ik daarom graag horen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n auto.
Zijn deze bijvoorbeeld ook geleverd zonder luchtvering? Gaan de balansassen per definitie kapot?
Bij welke kilometerstand is er flink onderhoud te verwachten? Etc etc.
Ik weet dat dit auto's zijn waar je flinke hoofdpijn aan kunt overhouden, maar ben er ook van overtuigd dat je met de juiste kennis vast en zeker een mooi en niet al te kostbaar exemplaar moet kunnen vinden.
Ik hoor graag van jullie.
Aankoopadvies c219 cls 350
- Raynaud2211
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 sep 2018 21:48
- Mercedes-Benz: CLS 350 CGI
Hey Ljd,
Sinds kort ben ik eigenaar van een 350 CGI. Dit is een verbeterde versie van de m272 met directe brandstofinspuiting. De m272 motoren tot ongeveer 2007 zijn geleverd met balansassen waarvan de tanden slijten. Die zou ik altijd mijden vanwege grote kosten.
Google maar op: Mercedes Benz balance shaft engine issues. How to check by VIN. M272/273.
De ramen en rubber zijn een slijtage punten vanwege de beweging die de ramen maken wanneer je de deur opent en sluit. Auto is gevoelig voor steenslag (heb niet alleen een ster in de grill ) en kan trillen in de voortrein. Waarschijnlijk draagarmen die niet meer fris zijn.
Deze Site en Youtube zijn goede indicaties wat er nog eventueel stuk kan gaan.
Luchtvering is mooi, ik heb er bewust niet voor gekozen. De conventionele vering vind ik persoonlijk goed genoeg en lucht is zeer duur om te repareren.
Laat je niet afschrikken, het is een betrouwbare auto omdat het is gebasseerd op de E-klasse (W211). En met de juiste zorg haalt ie met de gemak de 3 ton.
Mocht je nog vragen hebben of je wilt die van mij zien, laat maar weten. Woon in Tilburg.
Sinds kort ben ik eigenaar van een 350 CGI. Dit is een verbeterde versie van de m272 met directe brandstofinspuiting. De m272 motoren tot ongeveer 2007 zijn geleverd met balansassen waarvan de tanden slijten. Die zou ik altijd mijden vanwege grote kosten.
Google maar op: Mercedes Benz balance shaft engine issues. How to check by VIN. M272/273.
De ramen en rubber zijn een slijtage punten vanwege de beweging die de ramen maken wanneer je de deur opent en sluit. Auto is gevoelig voor steenslag (heb niet alleen een ster in de grill ) en kan trillen in de voortrein. Waarschijnlijk draagarmen die niet meer fris zijn.
Deze Site en Youtube zijn goede indicaties wat er nog eventueel stuk kan gaan.
Luchtvering is mooi, ik heb er bewust niet voor gekozen. De conventionele vering vind ik persoonlijk goed genoeg en lucht is zeer duur om te repareren.
Laat je niet afschrikken, het is een betrouwbare auto omdat het is gebasseerd op de E-klasse (W211). En met de juiste zorg haalt ie met de gemak de 3 ton.
Mocht je nog vragen hebben of je wilt die van mij zien, laat maar weten. Woon in Tilburg.
Bedankt voor je reactie! De 350 cgi heeft dus totaal geen last van die problemen van de voorgaande 350? Als ik voor een facelift kies, zou ik ook nog voor een 280 kunnen gaan die wellicht wat economischer rijdt. Dat ik er een zonder luchtvering wil staat vast.
Ik kom zelf uit omgeving Roosendaal/Breda dus dan is Tilburg goed aan te rijden, wellicht leuk en (voor mij) handig om een keer af te spreken!
Ik kom zelf uit omgeving Roosendaal/Breda dus dan is Tilburg goed aan te rijden, wellicht leuk en (voor mij) handig om een keer af te spreken!
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
De CGI heeft geen last van de ballansas, wel van de brandstofpomp.. en die is net zo duur.
Het komt eigenlijk zelden voor.
Het komt eigenlijk zelden voor.
De 500 vind ik persoonlijk veel beter rijden qua verbruik scheelt t ook niet heel veel met een 350
Verder vind ik met een luchtvering de auto gewoon mooier op z n wielen staan omdat je m kan laten zakken en de spatborden mooier met de wielen uitkomen. Rij nu al 5 jaar met een 500
Verder vind ik met een luchtvering de auto gewoon mooier op z n wielen staan omdat je m kan laten zakken en de spatborden mooier met de wielen uitkomen. Rij nu al 5 jaar met een 500
- B-Buster
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 17 jan 2016 14:40
- Mercedes-Benz: CLS 500 | Opel Omega 3.0
- Specialisatie: Detailing
De eerste CGI's hebben ook nog een motornummer binnen de range waarvan het balansas tandwiel voor problemen kan zorgen, staar je dus niet blind op het feit dat het een CGI zou zijn.
Ik heb mijn CLS 350 CGI onlangs ingeruild op een CLS 500 (M113). Iets ouder, veel fijner. Verbruik verschilt niet heel veel, en geen last meer van al die NOX sensoren en temperatuursensoren in de uitlaat die achter elkaar stuk gingen. Die kwam ik destijds niet tegen als zwak punt, pas toen mijn auto er last van kreeg en ik ging zoeken merkte ik dat het een regelmatig voorkomende kwaal is die bij sommigen moeilijk te bestrijden blijkt. Zo ook bij de mijne... na een jaar begon dat alweer van voren af aan. Voor het geld van die sensoren kan ik de tank van de 500 een paar keer extra vullen.
De trekkracht onderin viel mij ook tegen bij de 350. Airmatic had de 350 niet, de 500 uiteraard wel. Ik dacht dat ik er weinig mee zou hebben dat airmatic, maar het is toch wel een heel fijn systeem.
Ik heb mijn CLS 350 CGI onlangs ingeruild op een CLS 500 (M113). Iets ouder, veel fijner. Verbruik verschilt niet heel veel, en geen last meer van al die NOX sensoren en temperatuursensoren in de uitlaat die achter elkaar stuk gingen. Die kwam ik destijds niet tegen als zwak punt, pas toen mijn auto er last van kreeg en ik ging zoeken merkte ik dat het een regelmatig voorkomende kwaal is die bij sommigen moeilijk te bestrijden blijkt. Zo ook bij de mijne... na een jaar begon dat alweer van voren af aan. Voor het geld van die sensoren kan ik de tank van de 500 een paar keer extra vullen.
De trekkracht onderin viel mij ook tegen bij de 350. Airmatic had de 350 niet, de 500 uiteraard wel. Ik dacht dat ik er weinig mee zou hebben dat airmatic, maar het is toch wel een heel fijn systeem.