Beste forumleden,
Ik heb gisteren een vergelijkbare vraag gesteld. Ik ken de forumregels, niet dubbel posten of bumpen. Dus verzoek aan moderatoren om deze te verwijderen of slotje : (posting.php?mode=edit&f=46&p=901318)
Ik wil een 204 kopen, ik heb begrepen dat de Blue editions minder betrouwbaar zijn (deze zijn volgens mij al gebruikt in de pre-facelift modellen van 2010-2011) Dit vangwege de andere ligging van de motor (ketting) plaats pijlstok, plaats vuldop wie snapt wat ik bedoel? (zie voorbeeld afbeelding voor de verschillen)
Verder zie ik mooie 250 cdi's met veel opties, die hebben wel meer kilometers. Maar liggen in prijs gelijk aan de 200/250 cdi met minder kilometers.
Op andere forums, lees ik horror verhalen over de onbetrouwbaarheid van de 250 (met name de injectoren en computer modules). Uiteraard zijn er veel minder 250's verkocht, en wordt er eerder een klacht / probleem gemeld over een auto, dan dat men verteld hoeveel ton men probleem loos heeft gereden
Ik hoor graag de adviezen! dank
204 cdi aankoop advies. 200, 220 250 / pre BE, of BE?
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Laatst gewijzigd door DIESEL OR DIE op 17 sep 2018 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paske
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 jul 2014 17:01
- Mercedes-Benz: W212 E 250 CDI BE Avantgarde - Honda VFR 1200F
- Locatie: Gent - België
Ik kan tot nu toe alleen maar boffen over m'n W212 250cdi / 2009
viewtopic.php?f=62&t=74608&hilit=paske
Gaat best lekker vooruit, is zuinig, en geen prob's wat dan ook.
Heb hem aangekocht als tweedehands zo een 4 jaar geleden, met net geen 100.000 op de teller.
Nu staat de teller op 175.000 en volgend jaar mag hij 10 kaarsjes uitblazen.
Tot nu toe, enige "zware" kost was een slijtdeel (alle remschijven + remblokken) 6 maand geleden.
En vorige week 1 sleutel die het niet voor 100% meer deed in het stuurslot. (volgende week mag ik om een nieuwe bij MB - 325€)
Dus niet echt noemenswaardige klachten (voor mij).
Stond er in het begin ook heel twijfelachtig tegen nadat ik idd ook al de horrorverhalen ivm de injectoren gelezen had.
Heb ook in Duitsland de teller al eens 250 laten aantikken zonder dat ik een uur moest wachten, dus...voor mijn part een aanrader.
Hieronder een voorbeeldje van zuinig en vlot rijden (750 km naar Berlijn)
viewtopic.php?f=62&t=74608&hilit=paske
Gaat best lekker vooruit, is zuinig, en geen prob's wat dan ook.
Heb hem aangekocht als tweedehands zo een 4 jaar geleden, met net geen 100.000 op de teller.
Nu staat de teller op 175.000 en volgend jaar mag hij 10 kaarsjes uitblazen.
Tot nu toe, enige "zware" kost was een slijtdeel (alle remschijven + remblokken) 6 maand geleden.
En vorige week 1 sleutel die het niet voor 100% meer deed in het stuurslot. (volgende week mag ik om een nieuwe bij MB - 325€)
Dus niet echt noemenswaardige klachten (voor mij).
Stond er in het begin ook heel twijfelachtig tegen nadat ik idd ook al de horrorverhalen ivm de injectoren gelezen had.
Heb ook in Duitsland de teller al eens 250 laten aantikken zonder dat ik een uur moest wachten, dus...voor mijn part een aanrader.
Hieronder een voorbeeldje van zuinig en vlot rijden (750 km naar Berlijn)
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Oef 325 voor een sleutel, ik heb een sleutel gehaald (2x al) bij een MB dealer in Duitsland. 125 euro. (*) Wel even van te voren bellen of ze deze op voorraad hebben. De eerste keer bij mij namelijk wel. (klaar terwijl u wacht). De tweede keer, moest ik een extra keer terugkomen omdat de sleutels "op waren" . Uiteraard wel identificatie en originele kenteken bewijzen mee (eventueel ook defecte sleutel)
(*) die 125 euro klopte niet, dit is 159 euro. De sleutelbaard koste ook nog eens 30 euro. Dit was in 2012, het sleutel type was de chromen versie, aangekocht bij een MB dealer in Duitsland.
(*) die 125 euro klopte niet, dit is 159 euro. De sleutelbaard koste ook nog eens 30 euro. Dit was in 2012, het sleutel type was de chromen versie, aangekocht bij een MB dealer in Duitsland.
Laatst gewijzigd door DIESEL OR DIE op 17 sep 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
ik zal mijn aankoop bon er eens bijhalen, onvindbaar, wel de bon van het metalen kofferbak insteek sleuteltje. Die was 30 euro. Volgens mijn pa was de sleutel overigens 159 euro. Bij de MB Dealer in Meppen
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Je 'vuldop' op de foto van de OM646 is geen vuldop...
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Oke dank je Benzkepower, voor mij als leek , met wat behulp van google, ik begrijp dat de OM646, de "oude" is , de nieuwe is dan de OM651. Heb ik dat goed?
Welke is beter, in termen van betrouwbaarheid. Verbruik en prestatie vind ik minder belangrijk bij de aanschaf.
Ik lees zaken over problemen met de ketting en injectoren bij de OEM651 (de nieuwere dus)
Welke is beter, in termen van betrouwbaarheid. Verbruik en prestatie vind ik minder belangrijk bij de aanschaf.
Ik lees zaken over problemen met de ketting en injectoren bij de OEM651 (de nieuwere dus)
- Bijlagen
-
- oem 646 vs oem 651.jpg (124.05 KiB) 633 keer bekeken
Ik heb een W204 uit 2013, een 220CDI.
Begin 2015 gekocht met 39k op de klok, inmiddels de 170k voorbij.
Op een kapotte turboslang (afgelopen maandag) na geen problemen met de auto gehad. Wel onderhoud natuurlijk.
Starten en rijden, elke dag weer.
Begin 2015 gekocht met 39k op de klok, inmiddels de 170k voorbij.
Op een kapotte turboslang (afgelopen maandag) na geen problemen met de auto gehad. Wel onderhoud natuurlijk.
Starten en rijden, elke dag weer.