Lastige vraag misschien, maar laat ik het even wat duidelijker proberen te maken...
Ik ben dus op zoek naar liefst een R129. Aangezien ik weinig rijd, is een grote motor niet echt van belang. Dus SL280, SL300 of SL320 zijn voor mij prima. Een aantal voorkeuren heb ik wel, maar heb jullie hulp hierbij nodig...
- Het liefst heb ik er eentje met een achterbankje, voor de kleine. Ik zag dat dit bijna niet standaard is?
- Na 1995 ivm problemen met de kabelboom? Is dit echt een probleem of komt dit sporadisch voor? Maak ik me daar dan weer drukker over dan noodzakelijk is
- Of na 1998 ivm de vernieuwde motoren?
- 5-traps automaat? Lijkt me gewoon lekkerder rijden? Geen idee of dit echt beter is. Maar lijkt mij fijner... wat zijn de ervaringen hier over?
Aangezien ik ook nog getipt werd in het voorstel topic om toch ook uit te kijken naar een R230, ben ik daar ook even ingedoken, en het valt me op dat deze eigenlijk allemaal zonder achterbankje zijn. Zijn deze ook als de R129 als optie?
Wat zijn de pijnpunten van deze wagens?
Of misschien toch een A209 (CLK cabrio). Ik weet het.... een totaal andere auto, maar misschien wel goedkopere / verstandigere keuze, en altijd met achterbank... ???
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken, maar de info is van vrij oudere topics of toch summier... Maar misschien zoek ik niet goed./?
Keuzes, keuzes, keuzes....
Alvast dank voor alle antwoorden, alles is welkom...
Op zoek naar R129 / R230 /A209 maar welke???
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Een SL is een sportwagen achtige Grand Tourer met dito goingcosts. Zou als je een kind achterin wilt kunnen vervoeren (en geen twee auto's wilt) voor wat praktischers kiezen en als het een cabrio moet zijn dus voor een A209 of A208 gaan. Of een E-cabrio.
Of dus toch een gezinsbakkie én een pappa sportler
Of dus toch een gezinsbakkie én een pappa sportler
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 20 jun 2018 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 jun 2018 12:49
- Mercedes-Benz: ex. Porsche 911 Carrera 3.2, ex W126 280SE, ex Golf 1 GTI, ex Corrado VR6, ex Scirocco 16V, ex Lupo GTI etc etc......
- Specialisatie: Electronica
Oef... de kleine is 3 jaar. Ik heb juist de 911 weggedaan, omdat dat niet praktisch was met een kleine...
Gelukkig nog een leasebak en de vrouw heeft ook nog een auto... Maar niets leuker dan er met z'n 3-en even op uit te gaan....
Ik neem aan dat het dan in een R230 ook niet makkelijk gaat?
Gelukkig nog een leasebak en de vrouw heeft ook nog een auto... Maar niets leuker dan er met z'n 3-en even op uit te gaan....
Ik neem aan dat het dan in een R230 ook niet makkelijk gaat?
It's all about the chase...
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Als je toch weinig rijdt zou ik juist voor een relaxte dikke 5 liter V8 gaan, past zo goed bij zowel de r129 as r230 die best
wel zwaar zijn. En als je dan een keer alleen op pad gaat.........
wel zwaar zijn. En als je dan een keer alleen op pad gaat.........
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dergelijke coupé's zijn geen volwaardige vierzitters… in een normale sedan zijn kinderstoelen al lastig genoeg, iets zonder fatsoenlijke achterbank hoef je dan niet eens te overwegen.
Logboek S500.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ben geen SL-kenner. Maar vlgs mij kan je daarin als er al een plekje is om op te zitten dan ook je windscherm niet gebruiken.
De meest praktische allrounder is denk ik de E-cabriolet. Kosten ook de hoofdprijs niet meer.
De meest praktische allrounder is denk ik de E-cabriolet. Kosten ook de hoofdprijs niet meer.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Klopt iig voor de R129 en zonder vond ik niet echt comfortabel onder de 25 gradenRené SLK230 schreef:Ik ben geen SL-kenner. Maar vlgs mij kan je daarin als er al een plekje is om op te zitten dan ook je windscherm niet gebruiken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ahhh, van de 129 wist ik het niet, van de 230 wel. Daar klapt het windscherm in een horizontaal en een verticaal deel over de ruimte direct achter de voorstoelen. Niet geschikt als meer dan 2 zitter op straffe van veel te veel wind. Zeker achterin schat ikCornelis schreef:Klopt iig voor de R129 en zonder vond ik niet echt comfortabel onder de 25 gradenRené SLK230 schreef:Ik ben geen SL-kenner. Maar vlgs mij kan je daarin als er al een plekje is om op te zitten dan ook je windscherm niet gebruiken.
Koop een E-cabrio (wat vwb het vorige type eigenlijk een overmaatse C is want gebaseerd op dat platform, maar a la). Wel met een instelbaar onderstel want (ook al eens in proefgereden, een 500) anders rijdt het m.i. niet als een E. Suc6
(of idd als het budget dat niet toelaat en/of het is een zo-af-en-toe-voor-de-lol-car een A209 of 208)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 jun 2018 12:49
- Mercedes-Benz: ex. Porsche 911 Carrera 3.2, ex W126 280SE, ex Golf 1 GTI, ex Corrado VR6, ex Scirocco 16V, ex Lupo GTI etc etc......
- Specialisatie: Electronica
Allen dank voor het meedenken. Heb toch wel een beetje mijn zinnen gezet op een SL. Er bestaat een kans dat ik over 1,5 jaar niet meer ga bijtellen met de leasebak. (is allemaal nog niet zeker natuurlijk) En dan zie ik de SL wel als een leuke bij-auto, voor alleen in de weekeinden. Is allemaal nog onzeker, maar ik hou het toch in het achterhoofd.
Ik zou graag het verschil willen weten in running costs. Dwz welke is gevoeliger voor grote uitgaven / storingen?
En zou je mij kunnen uitleggen welke van de 2 meer praktisch is. Uitgaande van rijden zowel met hardtop als cabrio?
En ik vroeg me af of de 4 traps automaat wel fijn is om mee te rijden in de R129? Is een 5 traps niet fijner (is voor mij een theoretisch gevoel, heb er nog nooit in gereden natuurlijk)
En waarschijnlijk nog heel veel meer vragen in de toekomst...
Eeeuh ja, heel veel.....hcbotje schreef:Ik heb zowel een r129 (1994) als een r230 SL 500 (2003) .. allebei mooi maar heel erg verschillend.. als je wat wil weten vraag maar..
Ik zou graag het verschil willen weten in running costs. Dwz welke is gevoeliger voor grote uitgaven / storingen?
En zou je mij kunnen uitleggen welke van de 2 meer praktisch is. Uitgaande van rijden zowel met hardtop als cabrio?
En ik vroeg me af of de 4 traps automaat wel fijn is om mee te rijden in de R129? Is een 5 traps niet fijner (is voor mij een theoretisch gevoel, heb er nog nooit in gereden natuurlijk)
En waarschijnlijk nog heel veel meer vragen in de toekomst...
It's all about the chase...
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Afhankelijk van de schakelkwaliteit en de motorkarakteristiek kan minder versnellingen in een automaat juist prettiger zijn.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
ik zou zeggen hoe minder elektronica .. des te minder kans op storingen.. goedkoper in onderhoud...
dan zou ik voor de R129 gaan.. heb er overigens 1 te koop ..
dan zou ik voor de R129 gaan.. heb er overigens 1 te koop ..
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ach, bij een R129 500 heb je o.a. kwetsbare ontstekingsdelen als verdeelkap, rotor, bougiekabels en bougies die je het
beste origineel kan plaatsen, injectiegedeelte/spinnenkop en de rubbers in de ophangingsdelen zijn inmiddels ook 30
jaar oud....
beste origineel kan plaatsen, injectiegedeelte/spinnenkop en de rubbers in de ophangingsdelen zijn inmiddels ook 30
jaar oud....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8350
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Voor de R230 wilde ik nooit garantie drager zijn ...
Liepen op gebruikte exemplaar behoorlijk leeg op garantie kosten
Liepen op gebruikte exemplaar behoorlijk leeg op garantie kosten
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed