Bpm heeft niets met de Km stand te maken. ( of ik moet het verkeerd hebben)
Het enige om de bpm laag te houden, schade of bijna geen opties op te geven.
Als ik toen alle opties had op gegeven met mijn import auto had ik bijna 800,- meer moeten aftikken.
Grtzz
Auto kopen km stand onlogisch
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Jawel, vziw je kan een kilometercorrectie toepassen als de kilometerstand bovengemiddeld is.TheDiver schreef:Bpm heeft niets met de Km stand te maken. ( of ik moet het verkeerd hebben)
Het enige om de bpm laag te houden, schade of bijna geen opties op te geven.
Als ik toen alle opties had op gegeven met mijn import auto had ik bijna 800,- meer moeten aftikken.
Grtzz
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Met de tegenbewijs regeling kun je / kon je aanvoeren dat de bpm lager moest zijn waarbij je dan vergelijkingen kunt maken met vergelijkbare Nederlandse auto's en de marktwaarde daarvan. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet maar dat zijn of waren de hoofdlijnen.
Maar die leugens bijten je nu dus in de kont als je zit opgescheept met zo'n onlogische km stand
Maar die leugens bijten je nu dus in de kont als je zit opgescheept met zo'n onlogische km stand
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Dat van te hoge km-stand opgegeven is een kolder argument. Dan heeft de keurmeester liggen slapen. Die leest de km stand af.
Er staan genoeg diesels te koop voor weinig, gewoon verder zoeken.
Er staan genoeg diesels te koop voor weinig, gewoon verder zoeken.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De kilometerstand van 13-01 is pas na invoer geregistreerd, want datum afgifte kenteken 6-1
De stand van 30-12 is dus hetgeen bij de invoerkeuring door de RDW is afgelezen.
De auto kan in 2 jaar en 9 maanden gemakkelijk 120.000 km gereden hebben, tenzij verkoper het tegendeel kan bewijzen is hij teruggedraaid..
Of eerst omhoog gedraaid en daarna weer teruggedraaid, maar dan nog is ermee geknoeid, hetgeen op papier staat spreekt niet in het voordeel van de verkoper.
De stand van 30-12 is dus hetgeen bij de invoerkeuring door de RDW is afgelezen.
De auto kan in 2 jaar en 9 maanden gemakkelijk 120.000 km gereden hebben, tenzij verkoper het tegendeel kan bewijzen is hij teruggedraaid..
Of eerst omhoog gedraaid en daarna weer teruggedraaid, maar dan nog is ermee geknoeid, hetgeen op papier staat spreekt niet in het voordeel van de verkoper.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Tenzij de km-stand voor de keuring vooruit is gezet en na de keuring is terug gezet. Maar ik zou een ander exemplaar zoeken.Lecram schreef:Dat van te hoge km-stand opgegeven is een kolder argument. Dan heeft de keurmeester liggen slapen. Die leest de km stand af.
Er staan genoeg diesels te koop voor weinig, gewoon verder zoeken.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ligt het aan mij, de eerste registratie is gewoon hoger dan de tweede? Waarom zit iedereen te raden dan? Overigens de "keuring" bij het RDW is gewoon een schouwing, dus men kijkt slechts naar het chassis nr en dit heeft niets met een keuring te maken. De TUV of APK of hoe de keuring ook heet bij land van herkomst wordt gewoon overgenomen mits EU.
Toen de klassieker handel nog weeldig tierde in NL zijn er met een gekochte APK zo veel auto's Nederland weer ingekomen, om vervolgens nooit meer of voor duizenden euro's laswerk de volgende apk door te komen.
Toen de klassieker handel nog weeldig tierde in NL zijn er met een gekochte APK zo veel auto's Nederland weer ingekomen, om vervolgens nooit meer of voor duizenden euro's laswerk de volgende apk door te komen.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Fuseekogel schreef:Ligt het aan mij, de eerste registratie is gewoon hoger dan de tweede? Waarom zit iedereen te raden dan? Overigens de "keuring" bij het RDW is gewoon een schouwing, dus men kijkt slechts naar het chassis nr en dit heeft niets met een keuring te maken. De TUV of APK of hoe de keuring ook heet bij land van herkomst wordt gewoon overgenomen mits EU.
Toen de klassieker handel nog weeldig tierde in NL zijn er met een gekochte APK zo veel auto's Nederland weer ingekomen, om vervolgens nooit meer of voor duizenden euro's laswerk de volgende apk door te komen.
Bij de rdw is het inderdaad een schouwing. Ze kijken niet naar de km stand meer naar de chassisnummer. Hij geeft aan bij de douane hoge km stand heeft opgegeven. Op goed geluk er kan namelijk ook een steekproef komen.
Ben gisteren wel even gaan kijken. De man heeft veel moeite gedaan ivm geschorst zijn en naar zijn werk rijden enz enz. En Zwolle-->Apeldoorn is niet de verste.
De beste man werkt inderdaad bij Wensink in Apeldoorn. Hij heeft de auto zelf ingevoerd. Hij gaf zelf ook aan dat het een domme actie is geweest. Maar dat hij nu niet meer terug kan. Maar pohh wat een strakke goed onderhouden auto. Beste man is mierenne*ker nummer 1 moest alles perfect hebben. Heeft vele facturen liggen van onderhoud(motorsteunen,Koppelomvormer, 6 nieuwe verstuivers terwijl er maar 1tje niet goed meer was. Bak is gespoeld, nieuwe originele MB remmenset, nieuwe compressor nieuwe achterbalgen. Allemaal origineel Mercedes. Zijn collega's verklaren heb voor gek. Waarom hij de auto wegdeed is dat hij eerst in Eerbeek/Zwolle werkte en nu in Apeldoorn. Dus heeft het geen nut hij maakte te weinig km's
De auto is gewoon zo goed als nieuw. Geen krassen geen deuken geen versleten stuur geen instapschade. Heb ook aangegeven dat de auto perfect is alleen de km stand is onlogisch. Heeft alle onderhoud zelf gedaan in de tijd dat hij hem heeft ook papieren van aanwezig. Krijgt nieuwe apk en grote beurt.
Ik weet dat je niet zo snel iemand moet vertrouwen. Maar hij kwam heel vertrouwelijk over. Je kan aan een auto zien of het is uitgeleefd maar deze is werkelijk als nieuw(op een paar krasjes op de achterbumper) maar dat heeft hij er eerlijk bij vermeld.
- Bijlagen
-
- wensink apeldoorn.jpg (217.45 KiB) 446 keer bekeken
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mocht je de stap toch zetten, wat ik me ook wel voor kan stellen, moet je heel goed bedenken
dat als je deze auto ooit gaat verkopen je hetzelfde gezeur krijgt als jij nu.... met het grote
verschil dat ik zo'n monteur nog wel zou durven geloven naast de auto bij de dealer maar jouw
"doorvertelde" second hand verhaal echt niet
Zoals mr. Michel eerder schreef is "oprijden tot de wielen eraf vallen" dan de enige optie.
dat als je deze auto ooit gaat verkopen je hetzelfde gezeur krijgt als jij nu.... met het grote
verschil dat ik zo'n monteur nog wel zou durven geloven naast de auto bij de dealer maar jouw
"doorvertelde" second hand verhaal echt niet
Zoals mr. Michel eerder schreef is "oprijden tot de wielen eraf vallen" dan de enige optie.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Cornelis schreef:Mocht je de stap toch zetten, wat ik me ook wel voor kan stellen, moet je heel goed bedenken
dat als je deze auto ooit gaat verkopen je hetzelfde gezeur krijgt als jij nu.... met het grote
verschil dat ik zo'n monteur nog wel zou durven geloven naast de auto bij de dealer maar jouw
"doorvertelde" second hand verhaal echt niet
Zoals mr. Michel eerder schreef is "oprijden tot de wielen eraf vallen" dan de enige optie.
De mercedes gaat dienst uitmaken als taxi. En zal dus zowiezo opgereden worden.
Ik parkeer bij verkoop dee mercedes bij wensink en kom gewoon uit de showroom lopen. Hahaha
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Niet zo'n moeilijke keuze dus ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ex-taxi wordt ook altijd als slecht bestempelt.......Ik koop liever een taxi met 4ton die net onderhouden is dan veel andere benzen die ik wel eens voorbij zie komen met de helft op de klok.