
Het parkeerpakket bestaat uit de actieve parkeerassistent en een achteruitrijcamera en om de actieve parkeerassistent in te kunnen bouwen bleek er een ander contactslot nodig te zijn (niet de eerste keer dat ik door een verschil in contactsloten word verrast); dus:
- een ander contactslot besteld
- de parkeerassistent ingebouwd
- de auto weer volledig opgebouwd (want er zit levertijd op zo'n contactslot)
- (iemand) met de auto naar de dealer gestuurd om het nieuwe contactslot aan te laten leren
- een paniekerige dealermedewerker aan de telefoon met de mededeling dat de auto niet wil starten met het nieuwe contactslot
- de elektrische schema's in WIS nagekeken en de dealermedewerker laten weten welke 2 draden in het contactslot om te pinnen
- en met een startende auto en de nodige foutmeldingen weer terug
om aansluitend weer het halve interieur open te mogen halen om diverse "flexray" kabels (canbus is het niet meer voor dit systeem) opnieuw aan te sluiten omdat mercedes heeft bedacht dat die in een bepaalde volgorde stuurunits aan elkaar moet knopen en afhankelijk van de opties van de auto en het hebben van een "flexray linientopologie" of "flexray stern" zit daar dus nog behoorlijk wat verschil in.
Het eindresultaat is (ondanks het extra contactslot en de extra tijd die het inbouwen heeft gekost) in ieder geval goed...de auto parkeert volledig vanzelf in inclusief het bedienen van de richtingaanwijzer, het gas geven, het remmen, het sturen, het verwisselen van de versnelling - alles!
Al met al weer een leuke klus met de nodige verrassingen!
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,