In principe is de GLC niets meer of minder dan een C-klasse in een andere jas en het verbaasde mij al dat de onderdeelnummers voor de meeste standkacheldelen volledig afweken van die van de 205 C-klasse...zo had de kachel zelf een 253er specifiek onderdeelnummer (en om het makkelijk te maken zat daar een levertijd op van ca 10 weken), hadden bijna alle brackets, waterslangen en waterpijpen 253er onderdeelnummers en week ook het onderdeelnummer van de doseerpomp af van de pomp van de 205.
Ondertussen weet ik dus dat die afwijkende onderdeelnummers allemaal het gevolg zijn van het feit dat iemand binnen mercedes heeft besloten dat het voor de GLC een goed idee zou zijn om een Eberspacher standkachel te monteren in plaats van een Webasto standkachel zoals ze die voor vrijwel alle auto modellen gebruiken

Mercedes gebruikt wel Eberspacher standkachels maar dat is normalerwijze bij vrachtwagens en bussen (zoals bijvoorbeeld de V-klasse

Wat verder ook nog op viel was dat de Eberspacher doseerpomp niet is voorzien van een richtingspijl om de brandstofflow aan te geven zodat je bij het inbouwen maar moet raden wat de ingaande en uitgaande kant is (50% kans)...bij de Webasto doseerpompen zit zo'n pijltje er wel op en het even snel spieken in WIS hielp ook al niet omdat mercedes daar bij de GLC ook maar gewoon een Webasto pomp onder een C afgebeeld heeft staan (ze weten zelf ook niet altijd waar ze mee bezig zijn).
Maar goed; het zit er in en het werkt en ondertussen hebben we deze winter meer standkachels ingebouwd als in de voorgaande winters en dat terwijl het niet eens echt koud is (geweest).
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,