Naast de 222er S-klasse en de 205er C-klasse waar we de laatste week van december een trekhaak onder hebben gebouwd, hadden we ook nog een 166er GLE waar een (originele) trekhaak onder moest.
Op zich is de inbouw van een 166er/292er trekhaak verder niet zo heel schokkend en hebben we wel vaker gedaan.
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
166er GLE43 met originele trekhaak
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de auto zonder trekhaak
- DSC00350.jpg (77.68 KiB) 3515 keer bekeken
-
- het linker deurpaneel zonder trekhaak schakelaar
- DSC00369.jpg (47.02 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de auto zonder achterbumper en zonder trekhaak
- DSC00354.jpg (99.4 KiB) 3515 keer bekeken
-
- met stuurunit voor de trekhaak
- DSC00356.jpg (82.27 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de auto zonder achterbumper maar met trekhaak
- DSC00358.jpg (88.03 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de auto met achterbumper en met trekhaak
- DSC00363.jpg (67.83 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de trekhaak en de daarbij behorende uitsparing in de achterbumper
- DSC00367.jpg (75.9 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de trekhaak schakelaar in de kofferklep
- DSC00373.jpg (55.83 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de trekhaak schakelaar in het linker voorportier
- DSC00386.jpg (66.37 KiB) 3515 keer bekeken
-
- bij deze auto moest ook de ventilator worden vervangen voor een zwaardere versie
- DSC00387.jpg (85.63 KiB) 3515 keer bekeken
-
- de uitgeklapte wegklapbare trekhaak
- DSC00377.jpg (58.58 KiB) 3515 keer bekeken
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 21 feb 2016 16:25
Mag ik vragen waarom er in deze auto een zwaardere ventilator moest?
Die uit de fabriek is toch gewoon goed denk ik?
Die uit de fabriek is toch gewoon goed denk ik?
Laatst gewijzigd door tijdjes123 op 15 jan 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, met een aanhanger moet je motor harder werken en zal dus meer warmte genereren, waardoor een zwaardere ventilator bij veel MB modellen is voorgeschreven. Dit is af fabriek ook zo.
(Nou zal het in NL met een klein aanhangertje wel mee vallen, maar je moet ook met een volgeladen caravan of geladen paardentrailer de bergen in kunnen, zowel bij -20 als bij +40 graden)
(Nou zal het in NL met een klein aanhangertje wel mee vallen, maar je moet ook met een volgeladen caravan of geladen paardentrailer de bergen in kunnen, zowel bij -20 als bij +40 graden)
Groet,
Pieter
Pieter
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 21 feb 2016 16:25
Ah oke,Snel schreef:Nee, met een aanhanger moet je motor harder werken en zal dus meer warmte genereren, waardoor een zwaardere ventilator bij veel MB modellen is voorgeschreven. Dit is af fabriek ook zo.
(Nou zal het in NL met een klein aanhangertje wel mee vallen, maar je moet ook met een volgeladen caravan of geladen paardentrailer de bergen in kunnen, zowel bij -20 als bij +40 graden)
Bedankt voor het uitleggen.