Ik heb in Duitsland deze 2 mooie E klasse gevonden S211... het interieur vind ik zelf een super combinatie.
Wat zou er bijkomen qua BPM ed. om deze auto op kenteken te krijgen?
Is het makkelijk zelf te doen of beter door een bedrijf die daar gespecialiseerd is?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... cldtidx=13
https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... cldtidx=18
S211 zelf importeren of niet? Of toch 1 in NL?
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Laatst gewijzigd door Arko op 06 jan 2018 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Kijk maar eens bij autoweek bpm calculator dan kom je ongeveer op 1778 euro bpm
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
is makkelijk zelf te doen.
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
is makkelijk zelf te doen.
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Als ik naar de stoelen kijk bij de 2e dan heb ik wel mijn bedenkingen over de km stand ,waar bij de eerste een garage is ,dus iets meer vertrouwen geniet van mijn zijde
En gewoon zelf doen om hem in te voeren
En gewoon zelf doen om hem in te voeren
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik mis bij beide " Scheckheft gepflegt " oftewel volgens het boekje onderhouden
een vermelding die er 100% zeker bijstaat als dat het wel het geval is bij Duitse
aanbieders........
Nou wordt er in Dtsl ook gerommeld met tellerstanden en boekjes dus het is geen
garantie maar zeker bij een V6 320cdi zou ik een sluitende onderhoudshistorie, liefst
controleerbaar, bovenaan m'n eisen en wensen lijstje hebben staan
een vermelding die er 100% zeker bijstaat als dat het wel het geval is bij Duitse
aanbieders........
Nou wordt er in Dtsl ook gerommeld met tellerstanden en boekjes dus het is geen
garantie maar zeker bij een V6 320cdi zou ik een sluitende onderhoudshistorie, liefst
controleerbaar, bovenaan m'n eisen en wensen lijstje hebben staan
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
In de 1e advertentie staat deze tekst "Verkauf an Export- und Gewerbetreibende bevorzugt".
Bij verkoop aan een particulier geldt ook bij verkoop zonder garantie de wettelijke "Gewaehrleistung" een soort wettelijke garantie/consumenten-bescherming. Deze "Gewaehrleistung" vervalt bij verkoop aan een bedrijf (Gewerbetreibende). Bij export gokt de verkoper dat de auto ver genoeg weggaat zodat de koper zich bij problemen niet meldt.
Als je op mobile.de zoekt kun je deze advertenties uitsluiten. Op mobile.de zie je ook beoordelingen van de verkoper.
(Verzekerings) schade staat in Duitsland altijd vermeld op de "Fahrbrief" (kentekenbewijs), ook het aantal eigenaren staat daarop.
Importeren stelt (tegenwoordig) niets (meer) voor. De duitse dealer regelt vaak de platen en de groene kaart (samen +/- 150eu) en in NL ga je zonder afspraak naar de RDW. De duitse HU (onze APK) is 2 jaar geldig en wordt door de RDW overgenomen. Beding bij de koop een nieuwe HU, dan kun je in NL 2 jaar vooruit. Na de formaliteiten bij de RDW lever je de BPM-aangifte in bij de Douane en wacht je op de accept-giro. Is de BPM betaald dan krijg je binnen een week je kenteken in huis en kun je platen laten maken. De BPM aangifte doe je het beste via autotelex.nl, die neemt de Douane bijna altijd blind over. Tip: je kunt gerust wat opties "vergeten" op de aangifte
Bij verkoop aan een particulier geldt ook bij verkoop zonder garantie de wettelijke "Gewaehrleistung" een soort wettelijke garantie/consumenten-bescherming. Deze "Gewaehrleistung" vervalt bij verkoop aan een bedrijf (Gewerbetreibende). Bij export gokt de verkoper dat de auto ver genoeg weggaat zodat de koper zich bij problemen niet meldt.
Als je op mobile.de zoekt kun je deze advertenties uitsluiten. Op mobile.de zie je ook beoordelingen van de verkoper.
(Verzekerings) schade staat in Duitsland altijd vermeld op de "Fahrbrief" (kentekenbewijs), ook het aantal eigenaren staat daarop.
Importeren stelt (tegenwoordig) niets (meer) voor. De duitse dealer regelt vaak de platen en de groene kaart (samen +/- 150eu) en in NL ga je zonder afspraak naar de RDW. De duitse HU (onze APK) is 2 jaar geldig en wordt door de RDW overgenomen. Beding bij de koop een nieuwe HU, dan kun je in NL 2 jaar vooruit. Na de formaliteiten bij de RDW lever je de BPM-aangifte in bij de Douane en wacht je op de accept-giro. Is de BPM betaald dan krijg je binnen een week je kenteken in huis en kun je platen laten maken. De BPM aangifte doe je het beste via autotelex.nl, die neemt de Douane bijna altijd blind over. Tip: je kunt gerust wat opties "vergeten" op de aangifte
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Aanvulling op bovenstaande
Als je met de exportplaten uit Duitsland gaat rijden, vraag dan via de site van de Belastingdienst ontheffing of uitstel of hoe je het ook wil noemen aan voor het rijden met een buitenlands kenteken in Nederland. Dit is heel eenvoudig te doen en je mag dan gewoon rijden in Nederland.
Het is echt heel eenvoudig en gratis, dus neem het risico niet.
Als je met de exportplaten uit Duitsland gaat rijden, vraag dan via de site van de Belastingdienst ontheffing of uitstel of hoe je het ook wil noemen aan voor het rijden met een buitenlands kenteken in Nederland. Dit is heel eenvoudig te doen en je mag dan gewoon rijden in Nederland.
Het is echt heel eenvoudig en gratis, dus neem het risico niet.
Ik heb al een keer of 10 een auto uit Duitsland gehaald, eerst netjes met Kurzzeitkennzeichen (duurder maar daar mag je 15 dagen in NL mee rijden) en later gewoon met een Ausfuhrkennzeichen. Ik heb er nooit problemen gehad (ik woon dichtbij de grens, ik rij maar een paar km in NL). Ik wist niet van die ontheffing. Hoe vraag je dat aan ?Fuseekogel schreef:Aanvulling op bovenstaande
Als je met de exportplaten uit Duitsland gaat rijden, vraag dan via de site van de Belastingdienst ontheffing of uitstel of hoe je het ook wil noemen aan voor het rijden met een buitenlands kenteken in Nederland. Dit is heel eenvoudig te doen en je mag dan gewoon rijden in Nederland.
Het is echt heel eenvoudig en gratis, dus neem het risico niet.
Edit: hier aanvragen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ig_gebruik
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 jul 2017 09:31
- Mercedes-Benz: E200coupe
Kun je wel zelf. Via autoweek een inschatting krijgen wat je ongeveer moet betalen. Uiteindelijk moet je de formulieren van de Belastingdienst nog invullen, dit kan niet met autoweek. Hier kan je autotelex of bpm24 voor gebruiken. Bij de laatste worden de formulieren voor je ingevuld voor iets van € 20
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Ik heb nu een mooie E320 cdi 4-matic 2007 gevonden in Duitsland met 340.000 km, zilver grijs met creme leder en sportpakket.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Ik heb de Autoweek bpm calculator gebruikt maar krijg er 2 bedragen uit.. 1456 euro en 3477 euro, welke moet ik als 'richtlijn' aanhouden voor mij zelf, verschil is erg groot tussen beide 2000 euro? De auto zelf kost 5998,00 euro.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Ik heb de Autoweek bpm calculator gebruikt maar krijg er 2 bedragen uit.. 1456 euro en 3477 euro, welke moet ik als 'richtlijn' aanhouden voor mij zelf, verschil is erg groot tussen beide 2000 euro? De auto zelf kost 5998,00 euro.
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Ok dank je! Wat houdt die andere prijs is dan?
Er zit wel ietsje werk aan deze auto... maar dat is met deze prijs dan ook wel 'leuk' te doen, op de deuk links achterna ... de basis op zich is voor mij goed en voldoet aan bijna alle criteria/wensen die ik hier in Nederland op dit moment niet wordt aangeboden, de juiste kleur interieur (zwart/creme), zwarte hemel, zonnenrollo's, skieluik, opendak, sportpakket, facelift model, lucht gekoelde stoelen ed..
Er zit wel ietsje werk aan deze auto... maar dat is met deze prijs dan ook wel 'leuk' te doen, op de deuk links achterna ... de basis op zich is voor mij goed en voldoet aan bijna alle criteria/wensen die ik hier in Nederland op dit moment niet wordt aangeboden, de juiste kleur interieur (zwart/creme), zwarte hemel, zonnenrollo's, skieluik, opendak, sportpakket, facelift model, lucht gekoelde stoelen ed..
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
Hier valt (afhankelijk van de auto) veel mee te besparen qua BPM bij het invoeren, als de auto op basis van taxatiewaarde ingevoerd wordt:W220L schreef:€1456.
En het zal hoogstwaarschijnlijk iets lager uitkomen ivm schades
- Putje in de ruit --> kosten nieuwe ruit = 'schade'.
- Deukje in deur --> kosten nieuwe deur = 'schade'.
- Etc.
Of je het laat herstellen ná betalen verschuldigde BPM & verkrijgen kentekenbewijs/platen, is vers 2
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Zoals jij het omschrijft David_O lijkt het wel of ik een totalloze auto geïnteresseerd ben hahahaha misschien toch maar verder zoeken..
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
Nee, dat wil ik (zeker) niet zeggen. Het gaat om het idee van het verlagen van de BPM op basis van een taxatie rapport, that's allArko schreef:Zoals jij het omschrijft David_O lijkt het wel of ik een totalloze auto geïnteresseerd ben hahahaha misschien toch maar verder zoeken..
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Dat snap ik, zeer fijn meegedacht Zo bedoelde ik het ook niet... en het invoeren van een auto heb ik nog nooit gedaan. Er staan in Duitsland meerdere mooie auto te koop, meeeer dan hier in Nederland.
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber