Voor de TV tuner moeten er 3 extra antenneversterkers worden geplaatst waarvan er 2 aan de voorruit en 1 aan de achterruit zitten en voor het rear entertainment moet er een DVD speler in de middenconsole worden verbouwd en moet het leer van de stoelbekleding met een mes worden bewerkt - maar dat is allemaal niet zo heel spannend en hebben we ook al wel vaker gedaan.
*) MAAR voor de 2016 GLE is mercedes zo "vriendelijk" geweest om de standaard comand niet langer meer te voorzien van de aansluitingen voor het rear entertainment systeem (een 8pin MQS stekker en een dubbele Fakra stekker) en dus heb ik die comand moeten vervangen voor een comand met geintegreerde DVD wisselaar (want dat is de enige unit die voor de GLE nog is voorzien van de rear entertainment stekkers) - ennuh...dat was niet echt begroot..DUS als er nog iemand een comand zoekt voor zijn GLE: ik heb er nog 1 in de aanbieding
*) EN (@Headhunter07) omdat deze auto geen memory stoelen had, moesten er extra motoren in de stoelen worden gebouwd voor de hoofdsteun verstelling en daarom moesten er andere stoel stuurunits onder de stoelen worden verbouwd (de standaard units kunnen de hoofdsteunmotoren niet aansturen) en moesten de stoelverstel schakelaars in de portieren worden vervangen voor exemplaren met een extra hoofdsteun verstel mogelijkheid (wat mij meteen weer af doet vragen waarom dat er niet gewoon altijd standaard zo al in zit).
Naast het rear entertainmenet en de TV tuner is er ook meteen een fabrieksalarm (optiecodes 551 & 882) en een track & trace alarm met jammerdetectie ingebouwd.
op naar de volgende TV tuner (en die staat in de eerste foto al links van de GLE geparkeerd)
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,