Mercedes-Benz Service24h

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

28 jan 2016 10:34

Beste ElG,

Bij je eerste posting had ik de indruk dat je het geheel wat wilde bagatelliseren. Jullie hebben me goed op weg geholpen. Tevens hadden jullie de band ook mogen vervangen maar ik woon nou eenmaal niet in de buurt van jullie vestiging.
Dat een service medewerker gisteren insinueerde dat ik wel eens niet gebeld zou kunnen hebben op zondagavond viel niet echt lekker. Vandaar mijn opmerking "triest bedrijf".
De meneer die belde namens de importeur vond ook dat er teveel mis is gegaan. Prima reactie!
Het lijkt me dat je als bedrijf blij moet zijn met een klant die een klacht meldt en klant blijft in plaats van dat hij niets zegt en weggaat.
Ik werk ook voor een commercieel bedrijf en mijn ervaring is dat je dit soort klachten direct moet oplossen.

Natuurlijk heb ik een schitterende auto. De mooiste die ik ooit gehad heb. Er zaten wat kleine klachten op maar de dealer heeft dat keurig opgelost!
In dit geval: een mooie geste van MB in de vorm van korting op de banden!
(De andere band vervang ik ook omdat er anders teveel verschil zit in de de profieldikte).

Met vriendelijke groet!
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

28 jan 2016 10:39

Marco schreef:ik begin me zo een voorstelling te maken hoe verjaardagen bij jou verlopen :D
Mooi gezegd
Ha, dat doet mij denken aan een verjaardag waar ik vele jaren geleden eens iets hoorde waar mijn mond van open viel:

Mensen zaten te vertellen dat ze een Lada hadden, was een FANTAASTIESE auto met topservice door de dealer want......
toen ze hier met pech stonden was binnen half uur de auto weggetakeld en dag later gerepareerd... toen ze daar met pech stonden was de dealer er binnen een half uur, auto weggetakeld en binnen dag gerepareerd, toen ze derde keer met pech stonden....... :stom:
De volgende auto werd zeker weer een Lada.. :S

Ik heb in verbijstering mijn mond gehouden.... :sst: :lol:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
LekkeBand
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2017 12:33

30 sep 2017 12:40

Toch ook een mindere ervaring met Mercedes.

Gisterenavond rond 19:00 uur een lekke band en tot op heden is MB er nog altijd niet in geslaagd om die te komen vervangen. Dit ondanks talloze telefoontjes en de belofte van 24h-service. Nu is het toevallig gebeurd dichtbij familie, zodat ik daar kan overnachten, maar het zou je maar ergens echt onderweg gebeuren. Men spreekt al over maandag. Dan zou je een paar dagen en nachten moeten kamperen langs de autobaan of zo?

Het zal best wel 9 van de 10 keer goed gaan, maar die ene keer is dan heel vervelend. Heb nu maar een andere auto gehuurd en die factuur zal ik indienen bij MB. Voorzien van klacht. Vorige week bij een MB-dealer geïnformeerd naar de mogelijkheden om een nieuwe SUV te kopen bij MB, maar zal daar toch ook nog eens 'n nachtje over slapen.
LekkeBand
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2017 12:33

30 sep 2017 18:25

Uiteindelijk is de takelwagen er dan toch. Na 24 uur en na veel 5-en en 6-en. MB Services heeft geprobeerd er een takelvergoeding uit te slepen en me het dan zonder vervangwagen maar uit te laten zoeken. Klap de vuurpijl was het contract tussen MB en de lokale takelaar dat ie voor een lekke band niet hoeft te komen. Nadat hij eerst nog heeft geprobeerd alles tot maandag uit te stellen. Alsof ik wat te maken heb met de afspraken tussen MB en hun takelaar en alsof dat contract maandag opeens anders zou zijn.

Uiteindelijk heeft m'n dealer contact met MB Services opgenomen. Hij zei letterlijk dat aan de andere kant van de lijn wat vervelende kinderen zitten die van niks weten. Na zijn uren en na de mededeling dat de afspraak voor de GLE geannuleerd kan worden. Hij baalde er ook behoorlijk van. Toen kreeg ik iemand aan de lijn die het vrij snel heeft geregeld uiteindelijk. De man die ik uiteindelijk aan de lijn had, leek zich oprecht te schamen voor het gedrag van MB Services.

Toch zet het je aan het denken. Nu had ik panne vlakbij familie. Maar stel dat je ergens in de middle of nowhere langs een provinciale weg in Bulgarije of zo staat. Dan sta je daar dus met een beetje pech een paar dagen te wachten met je MB Services. En met een beetje pech ook met een lege telefoon uiteindelijk... Voor een 'foutje' of 'overmacht' zou ik nog wel begrip hebben, maar hier lijkt iemand bewust de boel aan het verkloten te zijn en er een slaatje uit te slaan.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

30 sep 2017 18:34

Wat een dramaverhaal over slechts "een lekke band" .... iedere puber met een brommertje fixed
dat binnen 10 min 8-)

Daarnaast bestaat er ook nog in elk land pechhulp....dus dat hele verhaal over een huurauto
en overnachten vindt ik nogal vergezocht.

En ik ben het met u eens dat de 24 hrs service van MB hier steken heeft laten vallen maar
om daar nou zo'n boom over op te tuigen :S
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
LekkeBand
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2017 12:33

30 sep 2017 18:44

Da's wel de omgekeerde wereld hè. Heb ze gewoon netjes - volgens de instructie - gebeld en geen idee waarom het dan zo lang moet duren of waarom iemand er aan de andere kant van de lijn dan zo'n boel van maakt.

De dealer en degene die ik uiteindelijk aan de lijn kregen vonden het ook schandalig. Aan de toon te horen leek dat ook oprecht te zijn i.p.v. onderdeel van het belscript.
Gebruikersavatar
Marcel2
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jan 2012 20:58
Mercedes-Benz: X204 GLK350 4MATIC - 2008
Locatie: Amsterdam

19 aug 2019 15:19

Ik was hierin ook geïnteresseerd en heb even iets meer informatie opgevraagd.
Als je wagen niet bij een MB dealer in onderhoud is kun je beter de ANWB bellen (als je lid bent). Is je auto niet in onderhoud bij een MB dealer dan moet je namelijk naast de eventuele reparatie ook alle andere kosten betalen, zoals de monteur, de aanrij-tijd en eventueel transportkosten. Ook is het zo dat in het weekend en buiten kantooruren geen monteur van een MB-dealer komt helpen, maar gewoon de ANWB... Daar hebben ze namelijk een samenwerking mee.

Dit staat er allemaal niet bij vermeld op de website:
https://www.mercedes-benz.nl/passengerc ... odule.html

Er staat alleen het volgende:

]Mercedes-Benz Service24h.
Helpt u dag en nacht weer op weg.


Als u onderweg pech hebt of met startproblemen kampt, is Mercedes-Benz Service24h u overal in Europa van dienst. Onze service hotline is bereikbaar via het gratis internationale telefoonnummer 00800 1 777 7777 (Bij gebruik van een mobiele telefoon kunnen kosten in rekening worden gebracht. Alternatief: +31 206 545 277) en zorgt voor snelle en professionele hulp. 365 dagen per jaar, 7 dagen per week, 24 uur per dag staat Service24h paraat om u weer op weg te helpen. Dikwijls kan een defect meteen ter plaatse worden verholpen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zorgen wij ervoor dat uw auto naar de dichtstbijzijnde Mercedes-Benz werkplaats wordt gebracht en dat u uw reis kunt voortzetten.

U kunt de volgende services van ons verwachten:

Individuele hulp bij noodgevallen
Advies op basis van de gestelde diagnose
Opzetten van hulpmaatregelen
Coördinatie en aansturing
Gekwalificeerd en deskundig personeel


Ergens ook wel logisch dat het niet gratis is maar het komt wel zo over op de website van MB. Het kan dus een dure grap worden als je bijvoorbeeld weggesleept moet worden. Het zou wel zo netjes zijn als men op de website erbij zou vermelden dat de (deels gratis) hulp alleen geldt als je wagen bij een officiële MB-dealer of erkende MB-specialist in onderhoud is.

Nog even verder geïnformeerd bij MB. Het blijkt dat "Mercedes-Benz Service24h" gewoon een onderdeel is van "Mobilo", en daar niet los van staat. Dan gelden dus de voorwaarden van "Mobilo".

hier meer info over Mobilo:

http://mobilo.mercedes-benz.nl/nl-nl?owda=misc
Verwijderd29317
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17

19 aug 2019 21:52

Als het telefoon gesprek niet te zien is in de systemen bij 24h service is het daar waarschijnlijk ook niet binnen gekomen. Wat al eerder is opgemerkt, de huidige telecomproviders zorgen voor dat soort problemen. Om dan MB en de 24h service slecht te noemen is wel heel simpel. Zou zeggen inruilen voor een ander merk en daar het geluk vinden.
Plaats reactie