Mercedes-Benz Service24h

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

26 jan 2016 19:54

Zondagavond een lekke band, viel niet meer verder mee te rijden. Geparkeerd bij een pompstation in Lunetten (Utrecht). Toen ik het service nummer belde kreeg ik deze melding: dit nummer is niet in gebruik, probeert u het later nog eens. Ook het alternatieve nummer gaf dezelfde melding. Na meerdere tevergeefse pogingen werd het tijd voor een ander plan, het was inmiddels 22.00 's avonds. Familie uit Weesp heeft ons opgehaald en met hun auto doorgereden naar Enkhuizen. Om 01.00 's nachts, bij thuiskomst het nummer nog een keer gebeld. Er werd nu wel opgenomen. Volgens de dame die ik aan de lijn had was dit een klacht die ze al vaker had doorgegeven, een bekende storing dus. Ze adviseerde om de volgende ochtend nog maar eens te bellen. De volgende dag is de auto weggesleept en kon ik met een reserve wiel naar huis rijden. Die dag dus weer naar Lunetten: 's ochtends om 10.00 weg en 's middags om 17.00 weer thuis. En dat allemaal voor een lekke band!
Dit heeft een hoop tijd en heen en weer gerij gekost. Vanuit Mercedes geen enkele reactie. Een probleem vind ik prima maar als het niet netjes wordt opgelost dan gaat het irriteren. Ik heb een klacht ingediend en ergens begin februari krijg ik antwoord...

Bij Toyota hadden ze de auto weggesleept en ons met een taxi naar huis gebracht.

Mercedes bedankt :evil:

P.S. Met deze auto al veel kleine klachten gehad en nu blijkt de service ook niet zo geweldig te zijn. Een mooie auto voor op de oprit maar ga er vooral niet mee rijden!
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

26 jan 2016 20:03

Met de vrije markt op telecom (vast en mobiel) zijn er vele aanbieders toegetreden tot de markt.
Wanneer een klant 'overstapt' van A naar B moet B zorgdragen voor het juist adverteren van het nummer en dat B dit nummer namens de klant beschikbaar maakt (en houdt).

Dit betekent dat aanbieder B dat aan ALLE providers moet adverteren.
Hier gaat best vaak wat mis. Aanbieder B heeft een storing, of heeft zijn zaakjes niet op orde en dan krijg je dit.
Naast dat een nummer onbereikbaar is, zijn er soms ook problemen met de doorgifte van bijvoorbeeld nummerweergave dat ook kan leiden tot problemen.

Iedereen die een callcenter exploiteert heeft hier vroeg of laat mee te maken.
En ja, met de toename van de vele providers (vast en mobiel) nemen de problemen ook toe.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

26 jan 2016 21:04

Jammer dat het tegen zat! Ik ben zelf echt ontzettend positief over de Mobiliteitsservice; ik heb die voor het eerst gebruikt in Spanje (toen de accu van de B-klasse "op" bleek te zijn), en later nog eens toen de "B" niet wilde starten (nokkenassensor/krukassensor/startrelais). Beide keren ben ik echt ontzettend netjes geholpen en dusdanig vaak teruggebeld met de vraag of alles naar wens verliep dat het bijna vervelend werd.
Nu moet ik zeggen dat dit al wel een paar jaar geleden is, maar ik heb er nog steeds een goede herinnering aan.

Arjen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

26 jan 2016 22:48

Beste Arjen, dank voor je reactie. Ook de dealer laat het een beetje afweten. 's Ochtends gebeld of zij nog iets konden betekenen. De medewerker verwees me door naar de Service24h. Aan het einde van de dag nog bij hun langs geweest en toen bleek dat deze man geen baliemedewerker was. Het is wel mooi geweest zo... Als particuliere rijder ben ik kennelijk niet interessant genoeg. Gelukkig zijn er genoeg sportieve auto's van andere merken die zeker niet onderdoen voor MB. Mocht er deze week geen reactie komen dan denk ik dat MB en ik niet bij elkaar passen.
De auto niet meer in onderhoud bij de dealer en de volgende haal ik bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

26 jan 2016 22:57

Geen lid van de ANWB ? ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

26 jan 2016 23:14

Wel ANWB lid, maar geen wegenwacht. Dat werd ook specifiek bij de aankoop genoemd: de wegenwacht hoeft niet meer want MB heeft haar eigen service :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

26 jan 2016 23:25

Mijn ervaring is toch dat je voor dit soort dingen beter de ANWB kunt bellen, mijn vrouw had 2 weken geleden ook pech met haar auto maar ik heb de M.B 24h service maar overgeslagen - de ANWB heeft de auto netjes afgevoerd naar de dealer :)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

26 jan 2016 23:41

Ok, apart dat je als MB rijder kennelijk zoveel ervaring hebt met de ANWB. Dit is mijn 2de MB en waarschijnlijk ook de laatste. Veel kleine klachten mee gehad. Ik heb hiervoor 24 jaar BMW gereden. Een arrogant merk, de dealers, maar kwalitatief heb ik er gemiddeld minder problemen mee gehad.
Jammer, maar het is wel zo...
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8032
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

27 jan 2016 06:41

Ook hier tot nu toe geen klachten.
Alle keren dat ik de 24 uurs service heb moeten bellen, direct reactie.
Tegenwoordig is het wel zo dat ze de ANWB laten komen ipv hun eigen oprij auto's

De laatste 2 keren was in 2013
kapotte bezinepomp.jpg
kapotte bezinepomp.jpg (102.21 KiB) 2005 keer bekeken
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

27 jan 2016 10:27

A. Tanis schreef:Ok, apart dat je als MB rijder kennelijk zoveel ervaring hebt met de ANWB. Dit is mijn 2de MB en waarschijnlijk ook de laatste. Veel kleine klachten mee gehad. Ik heb hiervoor 24 jaar BMW gereden. Een arrogant merk, de dealers, maar kwalitatief heb ik er gemiddeld minder problemen mee gehad.
Jammer, maar het is wel zo...
Valt wel mee hoor.. ik rij nu 20 jaar MB en ze hebben me nog nooit laten staan, er gaat wel eens wat kapot natuurlijk.
Mijn vrouw is wat makkelijker, als haar auto kapot is blijkt de auto al 6 weken een ''raar'' geluid te maken en dan stopt hij er vanzelf een keer mee :D
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

27 jan 2016 10:51

Inmiddels heeft MB contact opgenomen en ze gaan het uitzoeken. Daarnaast een voucher gekregen.
Ze laten nog weten waar het mis ging.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

27 jan 2016 12:00

:? :?
Ben ik nu zo afwijkend??
Ik heb in 38 jaar autorijden (gemiddeld zo'n 20.000Km/j) en bijna altijd gebruikt gekochte auto's te hebben gereden, ca. 7x een beroep op hulp langs de weg hoeven doen en daarvan 3x moeten laten wegslepen wegens ernstige mechanische schade... (ffe afkloppen...)
Als een auto 2x in 1 jaar weg getakeld zou moeten worden, dan ging die er gelijk uit, want zou ik er geen vertrouwen meer in hebben :roll:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8032
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

27 jan 2016 16:42

Ik heb denk ik ook slechts een keer of 5 of 6 er gebruik van gemaakt, 2x met deze auto waarvan 1x afslepen noodzakelijk was wegens een overleden benzinepomp...

De andere keren waren met de 210, die twee maal afgesleept moest worden, toen hij nieuw was (kapotte benzine pomp) en toen hij oud was (overleden versnellingsbak)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
A. Tanis
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 09:48
Mercedes-Benz: E 250 coupe

27 jan 2016 21:20

Dank voor alle reactie's. In mijn 24 jaar BMW ben ik nog nooit weggesleept. Ook een beetje geluk wellicht! Met mijn huidige auto is het toch wat anders. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en het is mijn 2de MB. Steeds problemen met het schuif/kanteldak, blijft open staan. Een rammel vóór in de auto, wel verholpen. Een kachelmotor die stuk gaat. De portiergreep links doet het niet meer, dus via het raam naar buiten klimmen.

De klantenservice belde mij vandaag met de mededeling dat mijn nummer niet zichtbaar was in hun telefoon centrale op zondagavond. Maw, heeft u wel gebeld? Uit de bel gegevens van mijn provider blijkt dat er wel degelijk contact geweest is tussen mijn telefoon en MB. Dit ook terug gekoppeld aan de klantenservice.

Wat een triest bedrijf......is het nou zo moeilijk om wat service te verlenen..????
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8354
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

27 jan 2016 21:43

Wellicht goed om te weten .. de 24H cases worden vanuit Maastricht gecoördineerd . Binnen de openings tijden van de werkplaatsen zal de dichtstbijzijnde dealer assistentie verlenen. Buiten de openingstijden is de ANWB een partner van de 24h service die assistentie verleend, afsleept en vervangend vervoer inzet .

Onze ervaring is dat dit normaliter super verloopt maar er altijd een (menselijke) fout de verwachting niet waar kan maken .

Ik denk in dit geval dat er een lekke/kapotte band aanwezig was en er geen reservewiel voorhanden was. Het betreft hier volhens mij een niet geheel gangbare 19" band waar het merk en type band niet meer leverbaar was.
En als ik het goed begrijp is er voor gekozen de band in eigen beheer te vernieuwen en heeft de dealer voor service een tijdelijk leen wiel gemonteerd zodat de eigenaar wat tijd heeft de nieuwe band elders te regelen .
al met al toch wel een klantvriendelijke service gerichte actie .

Dat men voor geleende delen een borg vraagt lijkt me niet meer dan logisch.

Leuk om te weten is dat wanneer men de auto volgens het fabrieksvoorschrift onderhoud men de 24H service er gratis bij krijgt zo lang het onderhoud bij de off. dealer uitgevoerd blijft worden
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Plaats reactie