S/W205 C350e (plugin hybride) windgeruis

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
hc350e
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 jun 2015 19:00
Mercedes-Benz: c350e Estate, Tenoriet Metallic, Comand Online, Burmester, Zwart Leder, essenhout en hemelbekleding, Easypack achterklep, Opbergpakket

10 feb 2016 16:21

Starred schreef:Elke keer als ik op de snelweg heb gereden zet ik schijnbaar (onbewust) de muziek erg hard, want wanneer ik dan de volgende dag in de auto stap schrik ik me een hoedje van het volume. Wellicht een teken dat ik ook last heb van windgeruis...
Merk ook dat ik mijn mede passagiers nauwelijks kan verstaan zodra ik rond de 100km/h zit. En dat terwijl hij tot zo'n 50km/h echt heerlijk stil is
dat klinkt bekend. Bij mij wordt het storend vanaf ongeveer 80km p/u, maar vanaf 100 km p/u wordt het echt exponentieel erger. Inmiddels is bekend dat het akoestisch pakket op 22 februari wordt geplaatst. De dag daarna heb ik een lange rit en zal ik het resultaat delen.
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

10 feb 2016 16:47

Wat ik me nou afvraag, als dat windgeruis eigenlijk een structureel probleem is, doe ik mezelf dan tekort wanneer ik NIET ga klagen. Ook ik vind dat het binnengeluid best rumoerig is. Ik heb dit alleen naar verloop van tijd als 'eigenschap' ervaren. Maar goed, een toon stiller zou ik beter bij MB 'sereniteit' vinden passen.

To klaag or not to klaag...?



Ps. Mijn Mappilot navi is vandaag ook weer gecrashed, dit ondanks de KOM update. :evil:
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
WMK
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jun 2015 14:32
Mercedes-Benz: S213 E 300e , R129 SL 600

14 feb 2016 11:15

suyker schreef:
WMK schreef:Afgelopen maandag is mijn c350e ook onder handen genomen door de dealer mbt windgeruis. Ze hebben ook de ramen met gelaagd glas erin gezet. Wat een verschil! Zelfs met de storm van afgelopen dagen hoor je heel veel minder geruis en geluid.
Echt heel goed opgelost. Top dealer. Het was al een fantastische wagen en nu is het nog meer genieten.
De dealer vertelde overigens wel dat een veiligheidshamer niet meer werkt bij deze ramen omdat ze niet meer in duizend stukjes breken. Even opletten dus als je te water raakt. :o


Zijn de kosten door de dealer overgenomen?
Excuus voor de late reactie; ja de dealer heeft het kostenloos onder garantie vervangen en de gehele procedure uitgevoerd zoals elders in dit topic beschreven. Erg goede service!!
Headhunter07
Berichten: 1464
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

16 feb 2016 08:42

De leenauto die we nu hebben is een C180 sedan. Ik heb er nu speciaal op gelet en deze heeft dus veel minder windgeruis dan de C350 (estate) had. En ook niet het dreunen wat ik soms nog steeds lichtjes hoor/voel.
De motor is wel rumoeriger.
hc350e
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 jun 2015 19:00
Mercedes-Benz: c350e Estate, Tenoriet Metallic, Comand Online, Burmester, Zwart Leder, essenhout en hemelbekleding, Easypack achterklep, Opbergpakket

22 feb 2016 20:44

Vanochtend de auto weggebracht en vanmiddag voorzien van akoestisch pakket weer opgehaald. Verschil van dag en nacht. Zoals eerder beschreven is de oorzaak niet echt opgelost, maar dat maakt mij weinig uit. Het is nu heerlijk stil in de auto tot 130km p/u; harder heb ik nog niet kunnen rijden.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20872
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

22 feb 2016 20:49

Met een ouwe, bijtellingsvriendelijke S had je dat ook gehad :P :owja: en nog wel heel wat verder dan 130km/u
Logboek S500.
Simon Kay
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2015 16:03

26 jun 2016 10:03

hc350e schreef:Vanochtend de auto weggebracht en vanmiddag voorzien van akoestisch pakket weer opgehaald. Verschil van dag en nacht. Zoals eerder beschreven is de oorzaak niet echt opgelost, maar dat maakt mij weinig uit. Het is nu heerlijk stil in de auto tot 130km p/u; harder heb ik nog niet kunnen rijden.
mijn ramen zijn ook vervangen (voor akoestisch packet) onder garantie. Lijkt veel beter te zijn tot nu toe
Gebruikersavatar
Harlem_guy
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2015 13:46
Mercedes-Benz: Mercedes C200
Locatie: Haarlem

10 okt 2016 11:20

Ik heb ook -denk ik- last van windgeruis in mijn W205 (sedan). Het lijkt alsof het raam net niet hoog genoeg in de sponning gaat... Het problem begint meestal zo rond de 80-100 km/uur, ook afhankelijk van de windrichting. Begin volgende maand laat ik een nieuw setje winterbanden/velgen monteren en dan gaat de dealer naar dit probleem kijken, of beter gezegd: het oor te luisteren leggen.

Gezien de toch wel wat verschillende ervaringen hier in dit forum ben ik benieuwd wat er eventueel aan gedaan gaat worden vanuit de dealer, of wellicht dat dit problem dan ook als 'product eigenschap' wordt gebagataliseerd. Als dit de uitleg c.q. verklaring gaat worden dan neem ik daar uiteraard geen genoegen mee.

Wordt vervolgd, ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.
Laatst gewijzigd door Harlem_guy op 10 okt 2016 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
All that we see or seem is but a dream within a dream...
Headhunter07
Berichten: 1464
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

10 okt 2016 12:30

Harlem_guy schreef:Ik heb ook -denk ik- last van windgeruis in mijn W205. Het lijkt alsof het raam net niet hoog genoeg in de sponning gaat... Het problem begint meestal zo rond de 80-100 km/uur, ook afhankelijk van de windrichting. Begin volgende maand laat ik een nieuw setje winterbanden/velgen monteren en dan gaat de dealer naar dit probleem kijken, of beter gezegd: het oor te luisteren leggen.

Gezien de toch wel wat verschillende ervaringen hier in dit forum ben ik benieuwd wat er eventueel aan gedaan gaat worden vanuit de dealer, of wellicht dat dit problem dan ook als 'product eigenschap' wordt gebagataliseerd. Als dit de uitleg c.q. verklaring gaat worden dan neem ik daar uiteraard geen genoegen mee.

Wordt vervolgd, ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Nieuwe ruiten helpen.
Ik probeerde ook om de tien minuten de ramen verder dicht te doen.
Vreemd genoeg bij diverse leen C-tjes (diesel en benzine) geen last van windgeruis gehad. Waren alleen allemaal sedans ipv station die we zelf hebben.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

10 okt 2016 23:32

Mijn W205 had het anders ook. Nieuwe ruiten gekregen, maar de wagen is nog steeds niet stil te noemen.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Harlem_guy
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2015 13:46
Mercedes-Benz: Mercedes C200
Locatie: Haarlem

03 nov 2016 13:47

Ik heb vanmorgen de auto naar de garage gebracht om de winterbanden/velgen te laten monteren. Volgens afspraak heeft de monteur me vervolgens naar mijn werk gereden (auto met chauffeur, erg prettig). Binnen 2 minuten wist hij mij te vertellen wat ik natuurlijk allang wist: er is inderdaad windgeruis...

Blijkbaar had hij al ervaring hiermee want hij wist me -ongevraagd- al te vertellen wat de meest voor de hand liggende optie(s) is/zijn om dat te verhelpen. Begin van de middag werd ik gebeld door de dealer met de mededeling dat er akoestische ruiten worden besteld en nu moet ik alleen nog een afspraak maken voor volgende week om deze te laten installeren. Wat ik hier en daar al gelezen op de verschillende fora over dit onderwerp doet me dat hoopvol stemmen :goedzo:

Nadat de nieuwe ruiten zijn geïnstalleerd zal ik uiteraard nog even terugkoppeling geven!
All that we see or seem is but a dream within a dream...
Gebruikersavatar
Harlem_guy
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2015 13:46
Mercedes-Benz: Mercedes C200
Locatie: Haarlem

11 nov 2016 07:51

Akoestische ruit
Akoestische ruit
Akoestische ruit.jpg (122.95 KiB) 1603 keer bekeken
Inmiddels zijn mijn nieuwe zijruiten geplaatst (onder garantie) en heb ik wat snelweg kilometers erop zitten, ik kan wel zeggen dat het probleem verholpen is! Het is nu echt wel een stuk stiller in de auto! :applaus:
All that we see or seem is but a dream within a dream...
frankvdb
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 mei 2015 11:33
Mercedes-Benz: C350e

11 nov 2016 09:51

Ik heb gisteren ook nieuwe zijruiten gekregen. De receptionist vertelde dat ik de ruit heb gekregen die tegenwoordig in de C350 wordt ingebouwd. Dit zou geen akoestische ruit zijn, maar een waarvan de rand een millimeter dikker is zodat deze beter in de sponning past.
Headhunter07
Berichten: 1464
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

11 nov 2016 09:59

frankvdb schreef:Ik heb gisteren ook nieuwe zijruiten gekregen. De receptionist vertelde dat ik de ruit heb gekregen die tegenwoordig in de C350 wordt ingebouwd. Dit zou geen akoestische ruit zijn, maar een waarvan de rand een millimeter dikker is zodat deze beter in de sponning past.
En werkt het ook? Een milimeter is trouwens gigantisch veel op een zijruitje.

Ik had het idee dat de akoestische ruiten ook wat minder soepel dicht gingen en dat deze dus ook een fractie dikker zouden kunnen zijn.

We horen het dreunen trouwens soms ook weer. Al komt het nu meer van buiten dan dat het zo op de oren drukt.
dynamicdave
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2015 22:47
Mercedes-Benz: C350e

11 nov 2016 15:11

Ik heb sinds een aantal weken nieuwe zijruiten gekregen (valt onder garantie) en wat mij opviel is dat een zijruit bestaat uit 2 lagen waarvan de buitenste 2 milleter hoger is, waardoor deze beter en dieper in de sponning past.

En het werkt het perfect!! Veel meer ruis in mijn auto.
Plaats reactie