het gaat over de eigen aard van het model, dus incl. het goede en slechte .
Overigens bestaat er ook zoiets van de S Klasse?
Cor
c350e eigenaardigheden
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Omdat mijn laadkastje nu helemaal niet meer werkte en de monteur had gezegd dat ik geen garantie zou krijgen omdat ik er zelf een CEE stekker had op gezet, heb ik het ding maar gewoon open gesloopt.
Er zit verbazingwekkend veel electronica in. Maar wat me nog het meeste verbaasde is de ontzettend knullige bevestiging van de ingaande en uitgaande kabel, met een stukje tape? Niet zo vreemd dat ie is volgelopen...
Er zit verbazingwekkend veel electronica in. Maar wat me nog het meeste verbaasde is de ontzettend knullige bevestiging van de ingaande en uitgaande kabel, met een stukje tape? Niet zo vreemd dat ie is volgelopen...
- Bijlagen
-
- IMG_0681.jpg (202.26 KiB) 3045 keer bekeken
-
- IMG_0682.jpg (192.21 KiB) 3045 keer bekeken
-
- IMG_0683.jpg (103.37 KiB) 3045 keer bekeken
- Involver
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 jul 2015 17:45
- Mercedes-Benz: C350e (805)
- Specialisatie: VoIP, SIP en alles Avaya
- Locatie: Amsterdam
Dat probleem herken ik en daarbij, ik verbaas me erover hoe laat ze eigenlijk pas gaan piepen. Pas op zo'n 20 cm hoor je het eerste piepje, als je een beetje vlotte inparkeerder bent is dat soms net te laat Is dat normaal (zowel voor als achter) dat je pas hoort piepen als je ergens tegenaan zit?Headhunter07 schreef:Eind van de maand gaat onze 350 voor de B-beurt en bandenwissel.
...de voorste parkeersensoren die soms spontaan beginnen te piepen terwijl er niks dichtbij de auto staat...
Een dag niet geleefd... is meestal geen goed teken
- Involver
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 jul 2015 17:45
- Mercedes-Benz: C350e (805)
- Specialisatie: VoIP, SIP en alles Avaya
- Locatie: Amsterdam
Het is vooral irritant als de klep niet goed sluit doordat er weer eens iets uitrolt terwijl je de klep laat sluiten (dat heb je al gauw met een verhoogde laadvloer). De klep blijft dan 'hangen' zonder te sluiten of gewoon weer open te gaan. Niet handig.ArjanB schreef:Ik heb niemand nog gehoord over het feit dat je geen waarschuwing krijgt in het dashboard als je de laadklep open laat staan.
Het is mij al meerdere malen overkomen (haast?)
Is hier een oplossing voor bedacht ?
Net zoals die timing van het locking mechanisme van de laadstekker, waarom dat ding per sé weer op slot gaat na 30 sec. terwijl de achterklep open staat, is mij een raadsel. Sowieso waarom die vergrendeling niet is 'gekoppeld' aan de laadklep/kofferdeksel, dat is toch ook de meest voor de hand liggende plek voor je laadkabel? Klep open = kabel aansluiten of loskoppelen = kabel niet locken.
Kleine dingen, maar zo zijn er een hoop kleine dingen (en grotere dingen)....
Een dag niet geleefd... is meestal geen goed teken
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Dat is voor Mercedes rijders normaal maar je kan het aan laten passen door de dealer.Involver schreef:Dat probleem herken ik en daarbij, ik verbaas me erover hoe laat ze eigenlijk pas gaan piepen. Pas op zo'n 20 cm hoor je het eerste piepje, als je een beetje vlotte inparkeerder bent is dat soms net te laat Is dat normaal (zowel voor als achter) dat je pas hoort piepen als je ergens tegenaan zit?Headhunter07 schreef:Eind van de maand gaat onze 350 voor de B-beurt en bandenwissel.
...de voorste parkeersensoren die soms spontaan beginnen te piepen terwijl er niks dichtbij de auto staat...
Ik ben er inmiddels aan gewent en ben nog steeds blij met de 360 camera's .
Vorige week eindelijk een mooie c350e leaseauto gekregen met nog 15% bijtelling . Meteen een eigenaardigheid dat de stekker niet vastklikt, kan dus komende maandag naar de garage , jammer maar hopelijk geen groot probleem. De SD-kaart met de navigatie was 2dgn later opgestuurd en heb ik in de sleuf geplaatst in de middenconsole. Deze moet normaal ergens in het dashboard kastje komen?
Deze week even naar Berlijn op en neer. Dat was genieten, zowel op tempo of relaxed. Echter ik heb verschillende malen gelezen dat de c350e dusdanig intelligent is dat indien je het adres ingeeft, de accu volgeladen is voordat je de stad in rijdt en dus in de stad elektrisch kunt rijden. Dit is mij niet gelukt, niet op de comfort stand op de heenweg en niet op de eco stand op de terugweg. Heb ik ergens een bepaalde instelling gemist?
Of is dat alleen in combinatie met de Command-Online en niet de Audio 20 met Garmin?
Groeten,
Rob
Deze week even naar Berlijn op en neer. Dat was genieten, zowel op tempo of relaxed. Echter ik heb verschillende malen gelezen dat de c350e dusdanig intelligent is dat indien je het adres ingeeft, de accu volgeladen is voordat je de stad in rijdt en dus in de stad elektrisch kunt rijden. Dit is mij niet gelukt, niet op de comfort stand op de heenweg en niet op de eco stand op de terugweg. Heb ik ergens een bepaalde instelling gemist?
Of is dat alleen in combinatie met de Command-Online en niet de Audio 20 met Garmin?
Groeten,
Rob
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Gewoon vergeten. Wij hebben Comand en nog nooit drukgemaakt over waar je al dan niet elektrisch rijdt. Mijn gevoel zegt dat je beter in je eigen woonplaats minder uitstoot kan hebben dan in Berlijn .RobPl schreef:Had al zo'n vaag vermoeden. Jammer, leek me wel een leuke feature, nu moet ik het maar zelf in de gaten houden of gewoon vergeten...
Dat klopt als een bus maar als je terug rijdt heb je minder uitstoot in Berlijn en niet in je eigen woonplaats.Headhunter07 schreef:Gewoon vergeten. Wij hebben Comand en nog nooit drukgemaakt over waar je al dan niet elektrisch rijdt. Mijn gevoel zegt dat je beter in je eigen woonplaats minder uitstoot kan hebben dan in Berlijn .RobPl schreef:Had al zo'n vaag vermoeden. Jammer, leek me wel een leuke feature, nu moet ik het maar zelf in de gaten houden of gewoon vergeten...
Maar het gaat niet alleen over uitstoot maar ook over rendement. In stadsverkeer is het gebruik van electriciteit veel efficiënter dan op de snelweg. En de benzinemotor is met een constante snelheid op de snelweg weer efficiënter dan in stadsverkeer.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
GKW schreef:Dat klopt als een bus maar als je terug rijdt heb je minder uitstoot in Berlijn en niet in je eigen woonplaats.Headhunter07 schreef:Gewoon vergeten. Wij hebben Comand en nog nooit drukgemaakt over waar je al dan niet elektrisch rijdt. Mijn gevoel zegt dat je beter in je eigen woonplaats minder uitstoot kan hebben dan in Berlijn .RobPl schreef:Had al zo'n vaag vermoeden. Jammer, leek me wel een leuke feature, nu moet ik het maar zelf in de gaten houden of gewoon vergeten...
Maar het gaat niet alleen over uitstoot maar ook over rendement. In stadsverkeer is het gebruik van electriciteit veel efficiënter dan op de snelweg. En de benzinemotor is met een constante snelheid op de snelweg weer efficiënter dan in stadsverkeer.
Je moet in Berlijn ook niet opladen .
In de stad gaat normaal wegrijden toch vrijwel altijd elektrisch ondanks dat de batterij haast leeg (18 tot 20%) is.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 03 jan 2016 13:39
- Mercedes-Benz: C350e
- Specialisatie: ICT dienstverlening
Toch moet je je niet al teveel voorstellen bij de Comand + navigatie feature hoor.
Ten eerste is de accu bij temperaturen onder de 12 graden toch 3x zo snel leeg. Ik rij dan soms 6 a 7 km elektrisch op een volle accu !
En ik heb de indruk dat hij nooit elektrische km's over heeft als ik van de snelweg af ga, ongeacht of ik daarna nog 5 tot 10 km nog in de stad moet rijden.
Ten eerste is de accu bij temperaturen onder de 12 graden toch 3x zo snel leeg. Ik rij dan soms 6 a 7 km elektrisch op een volle accu !
En ik heb de indruk dat hij nooit elektrische km's over heeft als ik van de snelweg af ga, ongeacht of ik daarna nog 5 tot 10 km nog in de stad moet rijden.
Bij lage temperaturen gaat een hoop van de electriciteit in de verwarming van het interieur zitten. Natuurlijk is het rendement van de accu's ook minder. Maar 6-7km is wel heel erg weinig.ArjanB schreef:Toch moet je je niet al teveel voorstellen bij de Comand + navigatie feature hoor.
Ten eerste is de accu bij temperaturen onder de 12 graden toch 3x zo snel leeg. Ik rij dan soms 6 a 7 km elektrisch op een volle accu !
En ik heb de indruk dat hij nooit elektrische km's over heeft als ik van de snelweg af ga, ongeacht of ik daarna nog 5 tot 10 km nog in de stad moet rijden.
De electra planning van COMAND werkt trouwens alleen in Eco met Hybrid mode. Het zou kunnen dat je in comfort rijdt. Dan werkt het inderdaad niet.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Op vakantie richting Florence een paar dingen opgemerkt.
We hebben Comand met kaartversie V8. De A1 tegenwoordig met een splitsing Panaramico of Directtisimo staat er net als in V7 nog steeds niet op.
Verder stopte Comand met de route terwijl de positie op het scherm wel actueel bleef. Het lukte daarna niet om opnieuw de bestemming in te voeren. "Het is niet mogelijk om een route te berekenen". Comand uitzetten hielp niet en pas na een tankstop lukte het weer om een route in te voeren.
Verder is aan de bestuurderskant de verlichting in de deurgreep uitgevallen.
Dus de auto mag weer eens naar de dokter.
Het rijden an sich is nog steeds geweldig. Ook bij hoge snelheden heb je nog steeds het gevoel dat alles onder controle is. Al geeft het onderstel bij lage snelheden soms aardig wat dreunen en klappen qua geluid bij slecht wegdek. De oneffenheid wordt aardig verwerkt maar dat gaat gepaard met relatief veel geluid zodat passagiers denken dat je met 100 over een verdekt putdeksel rijdt.
We hebben Comand met kaartversie V8. De A1 tegenwoordig met een splitsing Panaramico of Directtisimo staat er net als in V7 nog steeds niet op.
Verder stopte Comand met de route terwijl de positie op het scherm wel actueel bleef. Het lukte daarna niet om opnieuw de bestemming in te voeren. "Het is niet mogelijk om een route te berekenen". Comand uitzetten hielp niet en pas na een tankstop lukte het weer om een route in te voeren.
Verder is aan de bestuurderskant de verlichting in de deurgreep uitgevallen.
Dus de auto mag weer eens naar de dokter.
Het rijden an sich is nog steeds geweldig. Ook bij hoge snelheden heb je nog steeds het gevoel dat alles onder controle is. Al geeft het onderstel bij lage snelheden soms aardig wat dreunen en klappen qua geluid bij slecht wegdek. De oneffenheid wordt aardig verwerkt maar dat gaat gepaard met relatief veel geluid zodat passagiers denken dat je met 100 over een verdekt putdeksel rijdt.
Sinds eind april zitten mijn 18" zomerbanden er weer op. Dit zijn Continental Sportcontact 5 banden. Ik vind ze erg veel geluid maken t.o.v. mijn winterbanden.
Daarnaast is het me altijd al opgevallen dat er zo veel geluid via het dak/achterkant binnen komt als je in tunnels rijd.
Klinkt dit bekend in de horen?
Daarnaast is het me altijd al opgevallen dat er zo veel geluid via het dak/achterkant binnen komt als je in tunnels rijd.
Klinkt dit bekend in de horen?