c350e eigenaardigheden

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
megatron
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2017 16:27
Mercedes-Benz: C350E

23 feb 2017 14:52

Het zou zeker binnen aanvaardbare normen moeten vallen. Alleen wat aanvaardbaar is blijft subjectief. En daar verschuilen ze zich achter. Het uiteraard te belachelijk dat een merk als Mercedes zo met de klanten om gaat. Ook de Lease maatschappij vind ik tot nu toe nog erg te kort schieten. Die hebben al laten weten er verder niets mee te doen. Dus die laten het allemaal van Mercedes af hangen.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

23 feb 2017 16:39

Over welke as heb jij het nu?
Cardanas?
Dan zou het feit dat je met twee volwassenen in de auto zit ook mee kunnen spelen om het te reproduceren.
Ondanks de luchtvering zal de hoek tov de achteras dan toch ook iets veranderen door het extra gewicht.

Ik merk net als mevrouw headhunter ook meer van het geluid wanneer ik alleen in de auto zit. Maar dat kan net zo goed zijn omdat je dan zelf ook stil bent.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

23 feb 2017 21:44

Maakt het uit of je allebei links zit (vrouw of jijzelf op de achterbank)?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

23 feb 2017 22:05

Borgmonster schreef:Maakt het uit of je allebei links zit (vrouw of jijzelf op de achterbank)?
Mevrouw Headhunter en ik hebben niet stilgezeten en wij rijden dus meestal met 3 kinderen op de achterbank. Dan merken we het eigenlijk niet.
In sport+ stand heb ik eigenlijk nog nooit iets gemerkt van het dreunen. En dan ligt de auto ook een stukje lager.

Het lijkt ook of het weer iets beter merkbaar begint te worden.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

24 feb 2017 11:05

Dan misschien toch de banden die vervormen tijdens stilstaan onder invloed van de zware accu's?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
fve
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2016 20:39
Mercedes-Benz: C350e

25 feb 2017 15:26

Ik heb hetzelfde probleem met het dreunen. Eerste keren een reactie van de dealer en importeur gehad -> we horen niks.
Daarna was er blijkbaar toch een oplossing voor een probleem dat eerst niet erkent werd. De laatste keer (eind januari) is de aandrijfas gebalanceerd om het probleem op te lossen, echter zonder bevredigend resultaat.
Voor degenen die het geluid willen horen heb ik een mp3 bestand naar vimeo geupload. (mp3 toevoegen werkt niet op dit forum)
Die heb ik opgenomen met een iphone met een extern oortje (interne microfoon filtert de lage frequenties weg). Het geluid is bewerkt zodat de frequenties boven de 60Hz weggefilterd worden.
De resonantie is op 29Hz wat erg laag is. Het beste kun je het horen met een goede hoofdtelefoon. Pas op met je luidsprekers, zet je geluid niet harder dan je normaal zou doen.

Wat technisch:
De piek zit bij 29Hz (1740 trillingen per minuut). De bandenmaat achter is 245/45R17, dus 2,05 meter bij 1 omwenteling. Bij 70km/h geeft dat dus 9,49 omwentelingen per seconde (570 rpm) op de banden. 29Hz/9,5Hz geeft een ratio van 3,05. Differentieel schijnt 3,04 te zijn. Het meest waarschijnlijke is dus dat ik de aandrijfas hoor. Het is met name hoorbaar de eerste 15 km van een rit als je elektrisch rijd.
Gekkehenkie
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2015 18:10

25 feb 2017 17:09

Zoals eerder gemeld heeft mijn c350e last van resoneren tussen de 100 en 120km/h, ruw, inconsistent schakelen en "klappen" van de versnellingsbak, sinds 3 maanden vaak bij het wegrijden e-mode niet kunnen activeren naast 10-20% gevoelsmatig te weinig vermogen in e-mode. De auto is net 5 weken bij de dealer geweest. Aandrijfas vervangen, module voor versnellingsbak vervangen en versnellingsbak opnieuw ingeregeld. Je moet echt hemel en aarde (lees leasemaatschappij) bewegen om zo ver te komen. Vermogens- en emode probleem wordt gewoon door de dealer genegeerd. Moet je daar weer achteraan zeuren. Nu als antwoord op het feit dat in 2 maanden tijd de e-mode niet werkte bij wegrijden, zelfs toen ik de auto bij de dealer ophaalde na 5 weken en hij het zelf ook kon zien, dat er verschillende factoren zijn, waaronder te lage accuspanning, die er voor zorgen dat e-mode niet werkt bij wegrijden met volle accu en succes verder. Klantenservice Mercedes ook nog aangehaakt. Die geven ook aan niks anders te kunnen doen dan bemiddelen. Nu aan het testrijden. Volgende week komen de dealer en importeur met een statement of de auto binnen de tolerantie valt. Gezien de berichten hier kan ik dat antwoord wel voorspellen. We gaan het zien. Auto zit gewoon niet goed in elkaar en dat mag Mercedes zich aantrekken. :goedzo:
GKW
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2016 14:19

25 feb 2017 17:17

Ik hoor het op mijn auto net na vertrek ook even als ik rond de 75km/u rijdt.
Zit dan 3-4 minuten in de auto. Is volgens mij alleen als de banden koud zijn. Als ik later weer rond die snelheid zit heb ik er geen last meer van. Als je er vanaf wilt gewoon je auto op sport+ zetten. Dan hoor je het niet meer.
Omdat de auto elektrisch zo stil is beginnen er allerlei andere geluiden naar boven te komen die je anders niet hoort. Wellicht hebben veel meer auto dit geluid maar hoor je het niet door het "lawaai" van de brandstof motor.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

14 mar 2017 09:01

En nog enige voortgang geboekt mbt het dreunen?
Gekkehenkie
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2015 18:10

14 mar 2017 21:13

Had gelukkig geen last van dreunen maar kan wel melden dat mijn auto ingeleverd wordt. Er waren gewoon teveel issues mee. Moet eerlijk zeggen dat dit forum en met name de threads mbt de c350e me wel geholpen hebben mijn eigen situatie te beoordelen. Dus dank daarvoor. Heb je geen problemen met je auto hoop ik dat het zo blijft en veel rijplezier en voor degene met problemen met zijn/haar auto hoop ik dat ze snel opgelost worden.
Gebruikersavatar
Steefje
Berichten: 666
Lid geworden op: 03 apr 2010 23:43
Mercedes-Benz: W221 S500 4-Matic W109 300 SEL 3.5
Locatie: Ovezande

15 mar 2017 16:33

En wat ga je hierna rijden?
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

15 mar 2017 19:46

Wat jammer dat je dit allemaal hebt moeten ondergaan. Echt heel erg jammer!

Ik wens je succes en veel rijplezier met de nieuwe, wat dat dan ook mag zijn!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gekkehenkie
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2015 18:10

16 mar 2017 20:49

Steefje schreef:En wat ga je hierna rijden?
Drie keuzes. 2 die in de papieren gaan lopen BMW 530e iperformance (schijnen ze pas in Mei met de productie te starten) of Audi A5 Sportback. Ben ook naar een Passat aan het kijken. Leuk leasebedrag en misschien nog 15% mogelijk. Zou me niks verbazen als ik bij die laatste uitkom. Belangrijkste doel is een auto die lekker rijdt :goedzo:
Gekkehenkie
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2015 18:10

16 mar 2017 20:57

Borgmonster schreef:Wat jammer dat je dit allemaal hebt moeten ondergaan. Echt heel erg jammer!

Ik wens je succes en veel rijplezier met de nieuwe, wat dat dan ook mag zijn!
Bedankt, komt goed :goedzo: Wat mij het meest heeft verbaasd is dat ik bij alle betrokken partijen naar iemand op zoek moest die de problemen wilde oplossen. Daarnaast de verhalen die ik te horen kreeg. Zo had ik ook last van ruitenwissers die schokkend over de ruit gingen. Net na het ontvangen van de auto en net na terugkomst van vakantie. Nooit van mijn leven last van gehad maar bij deze auto 2x in een jaar tijd. Dit zou komen door olie\vuil op de ruit. :stom: Volgens mij komt dat gewoon door slechte ruitenwissers :roll:
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

17 mar 2017 00:43

Die schokkende ruitenwissers had ik ook, maar alleen in het prille begin. De eerste paar duizend kilometer denk ik. Daarna gelukkig nooit meer last van gehad. Óf het waren de nieuwe wissers óf de nieuwe ruit? Misschien een coating erop? Geen idee.

Succes met de nieuwe. Die 530e is ook wel leuk!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Plaats reactie