Ik heb het over de slechte onderdelen voorziening.. ook al 2 keer een onjuist onderdeel geleverd gekregen met wel het juiste onderdeel nr. op de doos en mede over de kwaliteit van de onderdelen.Peter schreef:Nou nou, Rene en SteveE55amg schreef:....Daarentegen vind ik het diep triest hoe slecht de kwaliteit van de door/via Mercedes geleverde onderdelen soms is, gewoon schandalig en ver beneden het kwaliteitsniveau dat je bij een dergelijk merk zou mogen verwachten...
Ik denk dat Mercedes-Benz nog steeds de beste onderdelenvoorziening heeft, de auto's als slimste in elkaar zitten en 99% van de onderdelen wel goed en op voorraad zijn.
Daarbij zie je alleen kwaliteits toeleveranciers bij MB en dat wordt je niet zomaar.
Even Mercedes bashen... mag toch wel op een objectief mercedes forum??:
Bij de CLK cabrio, na 7 jaar/ 60K Km met een een dak wat bij de vorige eigenaar vanaf nieuw maar weinig bediend is: de cabriodeksel scharnieren allebei kapot.. Is normaal.. gebeurt op termijn bij alle CLK cabrio's, nieuwe scharnieren betalen en niet zeuren dat dit riekt naar slecht ontwerp dan wel onjuiste materiaal toepassing..
Eerste wat een technisch/mechanisch onderlegde vriend van mij zei toen hij de scharnieren zag: tsja, dat hebben ze wegens kostenplaatje bij spuit/gietwerk op kritieke punten te dun uitgevoerd, in deze versie is het niet zo vreemd dat dit kapot gaat...
Bij de ML: na 5 jaar 2 keyless handgrepen die niet meer reageren en waarvan de vergrendel drukknoppen wegens waterlekkage kapot zijn.. Is normaal.., Mercedes is nu eenmaal innovatief en nieuwe technieken vertonen nog wel eens probleempjes, nieuwe kopen, niet zeuren dat dit.........
KUL.. deur vergrendel/ontgrendel drukknoppen zijn bij andere merken al meer dan 30 jaar geleden toegepast..
Mercedes legt de kosten van onacceptabel snel optredende defecten gewoon bij de klant, niet zeuren..
Ik heb bij Porsche ook wel eens een idioot snel defect rakend onderdeel meegemaakt, daar was echter de reactie: U als klant hebt bij ons merk een kwaliteitsbeleving waar dit onrealistisch snel optredende mankement niet bij past.. Porsche lost dit uiteraard onder coulance voor u op..
Kijk, zo kan het ook, er kan altijd iets kapot, maar als het niet hoort, dan los je dat op voor de klant, want die moet zo tevreden zijn dat hij t.z.t. weer koopt.
Je merkt dat ik nogal allergisch ben voor arrogantie bij merken..
Genoeg gezeurd...
Een Mercedes rijdt als alles het doet erg lekker..