Deze week tweede beurt gehad.
- Kabel achter stroomplug vervangen (fabrieks garantie)
- Aansluiting klep vervangen (garantie) - sloot zo nu en dan niet goed of ging niet open
- Loopwerk vervangen van die uitrolbare hoedenplank (ben echte naam kwijt) (garantie)
- Aansluitpunten vervangen net uit hoedenplank (fabrieksgarantie)
- Verlichting vervangen handvat buiten (garantie)
- Navigatie update Comand naar 2017/2018 update (A4 stuk tussen delft en schiedam staat erop nu !)
- Radio update (garantie, was nodig ivm springen op diefstalbeveiliging)
Auto 2 dagen in garage geweest, maar alles weer goed nu.
Auto bevalt nog steeds prima !
C-klasse estate hybride met 7% bijtelling
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Logo op de zijkant bij de C350e?
Dat heb ik helemaal niet. Op de achterklep C350e, en dat is het.
Dat heb ik helemaal niet. Op de achterklep C350e, en dat is het.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Hier hetzelfde.ddoomen schreef:Enig idee hoe je dat blauwe Plug-in Hybride logo op de zijkant weg kunt halen?Raimon schreef:We hebben er al diverse kaal gemaakt.
Brandweer e.d. gebruiken kenteken om te bepalen hoe ze je moeten helpen.
Geen blauw logo. Alleen C350e op de achterkant en een extra klep in de achterbumper.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Zoals elk ander logo? Visdraadje en een doekje met een of andere lijmoplosser en daarna een beetje wax.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gisteren heeft de C na 16K kilometers zijn eerste beurt gekregen. Heeft 2 dagen geduurd, maar er is dan ook echt wat gedaan:
- Loopwerk van de rolhoes is vervangen
- Audio 20 firmware is geupdate.
- Firmware van de parkeersensoren is geupdate
- Voorste zijruiten zijn vervangen door akoestische exemplaren (type XI)
Conclusies.
- Nu werkt het doorsturen van navigatiegegevens vanuit mijn telefoon ook ineens.
- Ik zie verder nu ook een Volume Boost functie als ik Spotify via Bluetooth stream
- De auto is veel stiller in tunnels
- De Amerikaanse stem bij het invoeren van adressen via het Touchpad van de Garmin is helaas nog niet opgelost. Ze vermoeden een producteigenschap.
- Volgens de dealer zijn de achterbanden gecupt (die er pas sinds half April opliggen). Dit merk ik als boven de 190km op de Autobahn rij (kom daar geregeld).
Voor die laatste twee puntjes wordt ik vandaag nog teruggebeld.
- Loopwerk van de rolhoes is vervangen
- Audio 20 firmware is geupdate.
- Firmware van de parkeersensoren is geupdate
- Voorste zijruiten zijn vervangen door akoestische exemplaren (type XI)
Conclusies.
- Nu werkt het doorsturen van navigatiegegevens vanuit mijn telefoon ook ineens.
- Ik zie verder nu ook een Volume Boost functie als ik Spotify via Bluetooth stream
- De auto is veel stiller in tunnels
- De Amerikaanse stem bij het invoeren van adressen via het Touchpad van de Garmin is helaas nog niet opgelost. Ze vermoeden een producteigenschap.
- Volgens de dealer zijn de achterbanden gecupt (die er pas sinds half April opliggen). Dit merk ik als boven de 190km op de Autobahn rij (kom daar geregeld).
Voor die laatste twee puntjes wordt ik vandaag nog teruggebeld.
Hebben alle huidige modellen gekregen. Ziet er niet uitBorgmonster schreef:Logo op de zijkant bij de C350e?
Dat heb ik helemaal niet. Op de achterklep C350e, en dat is het.
Heb zelf alle aanduidingen laten verwijderen bij de dealer. Stukken beter
- Bijlagen
-
- Snapseed.jpg (233.94 KiB) 1182 keer bekeken
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Heeft iemand een plaatje van die zijkant-logo's?
Ik kan ze namelijk niet vinden en heb ze in het echt ook nog niet gezien.
Ik kan ze namelijk niet vinden en heb ze in het echt ook nog niet gezien.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dank voor het plaatje!
Mijn grote probleem met alle andere plug-in hybrides was dat ze de kleur blauw gebruiken (ik meen het, verschrikkelijk vind ik dat). Waarom een kleur? En waarom blauw? Blauw is voor spijkerbroeken en lucht. Verder niet. Toch?
Mijn grote probleem met alle andere plug-in hybrides was dat ze de kleur blauw gebruiken (ik meen het, verschrikkelijk vind ik dat). Waarom een kleur? En waarom blauw? Blauw is voor spijkerbroeken en lucht. Verder niet. Toch?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Zijn er meer mensen die soms last hebben dat de achterkant een stapje opzij zet?
Wij hebben achter 19" conti's sport 5 (meen ik) van 255 breed. Het lukte altijd al om bij bijna volledige stuuruitslag express het begin van een slide te maken voordat de elektronica ingreep.
Maar gisteren met nattigheid had ik het in Comfort stand toen ik voor een versmalling inhaalde (waar je normaal gewoon achter iemand blijft ) en flink gas( en stroom ) gaf met de voorwielen vrijwel recht.
Profiel is vrijwel hetzelfde als voor en de voorkant blijft juist enorm goed grip houden.
Nu is er een tijdje terug wel iemand van Mercedes pechhulp bij mevrouw Headhunter langsgeweest omdat de banden aan de linkerkant een te lage druk aangaven. Dit bleek volgens monteur met bandenwissel en niet goed resetten van bandenspanningsmeters te maken te hebben. Hij heeft toen wel alle banden op druk nagelopen.
Zou het iets verlagen van de druk achter misschien uitmaken. Ze staan nu op 2,7 bar volgens de app.
Wij hebben achter 19" conti's sport 5 (meen ik) van 255 breed. Het lukte altijd al om bij bijna volledige stuuruitslag express het begin van een slide te maken voordat de elektronica ingreep.
Maar gisteren met nattigheid had ik het in Comfort stand toen ik voor een versmalling inhaalde (waar je normaal gewoon achter iemand blijft ) en flink gas( en stroom ) gaf met de voorwielen vrijwel recht.
Profiel is vrijwel hetzelfde als voor en de voorkant blijft juist enorm goed grip houden.
Nu is er een tijdje terug wel iemand van Mercedes pechhulp bij mevrouw Headhunter langsgeweest omdat de banden aan de linkerkant een te lage druk aangaven. Dit bleek volgens monteur met bandenwissel en niet goed resetten van bandenspanningsmeters te maken te hebben. Hij heeft toen wel alle banden op druk nagelopen.
Zou het iets verlagen van de druk achter misschien uitmaken. Ze staan nu op 2,7 bar volgens de app.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Niet gehinderd door enige kennis over de 350e denk ik dat je (met het accupakket achterin) die 2,7 bar hard nodig zal hebben. Met voldoende Nm's op een natte (lees: gladde) zul je al gauw hebben dat 1 band net iets eerder grip verliest dan de andere. Dat in combinatie met (daar komt ie weer:) dat accupakket zal er zeker voor zorgen dat de achterkant een stap opzij zet.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Het zal idd het accupakket zijn maar je kan met een gewone c natuurlijk ook met 2 volwassenen achterin rijden en dan kom je ook aan een aardig gewicht.Jeroen schreef:Niet gehinderd door enige kennis over de 350e denk ik dat je (met het accupakket achterin) die 2,7 bar hard nodig zal hebben. Met voldoende Nm's op een natte (lees: gladde) zul je al gauw hebben dat 1 band net iets eerder grip verliest dan de andere. Dat in combinatie met (daar komt ie weer:) dat accupakket zal er zeker voor zorgen dat de achterkant een stap opzij zet.
gr J
Het probleem is alleen dat het glijden zo venijnig inkomt. Nu ik ff terugdenk schakelde de bak een versnelling terug en kwam tegelijk de elekromotor erbij.
Het vreemde is dat dat nu pas voor het eerst tevoorschijn komt: ik denk dat we ff langs de dealer gaan om de achterbanden te laten checken. Die zal het vast niet erg vinden om 2 nieuwe achterbanden te leveren als dat bijna nodig mocht zijn.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Terugschakelen en de Emotor erbij zijn wel heeel veel Nm's
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)