C-klasse estate hybride met 7% bijtelling
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Het wordt stiller hier. Misschien zijn de 4 jarig leasecontracten aan het aflopen.
Ik heb nog steeds het idee dat onze auto erg laag ligt. Ik heb een foto in Sport+ stand gemaakt. Auto gaat vanuit C dus wel netjes omlaag maar ik heb het idee dat élke stand eigenlijk te laag is. Het ziet er wel cool uit maar blijf nu soms hangen op plekken waar ik vroeger normaal over heen kon rijden.
Er is door de dealer naar gekeken en geen fouten gevonden ( “hij heeft al wel 123.000 gelopen werd er bij gezegd )
Misschien kan iemand ff foto delen van hoogte in Comfort en Sport+?
Verder al twee keer gehad dat auto er mee stopt met de melding dat alleen E-modus nog beschikbaar is. Als de accu leeg is ( na 19km) wordt dat lastig. Mevrouw Headhunter had het en dacht dat benzine op was. 5 liter via jerrycan erin en daarna max 35 liter erbij gekregen bij de benzinepomp 1 km verder. Daarna had ik het ook. Auto uit en weer aan gezet en gewoon kunnen rijden. Benzine meter liep sneller terug dan anders dus meteen getankt en er ging 40 liter in.
Zou er iets met de vlotter in de tank kunnen zijn? En zorgt deze ervoor dat je auto er mee stopt voordat je je tank echt helemaal leeg kan rijden?
Ik heb nog steeds het idee dat onze auto erg laag ligt. Ik heb een foto in Sport+ stand gemaakt. Auto gaat vanuit C dus wel netjes omlaag maar ik heb het idee dat élke stand eigenlijk te laag is. Het ziet er wel cool uit maar blijf nu soms hangen op plekken waar ik vroeger normaal over heen kon rijden.
Er is door de dealer naar gekeken en geen fouten gevonden ( “hij heeft al wel 123.000 gelopen werd er bij gezegd )
Misschien kan iemand ff foto delen van hoogte in Comfort en Sport+?
Verder al twee keer gehad dat auto er mee stopt met de melding dat alleen E-modus nog beschikbaar is. Als de accu leeg is ( na 19km) wordt dat lastig. Mevrouw Headhunter had het en dacht dat benzine op was. 5 liter via jerrycan erin en daarna max 35 liter erbij gekregen bij de benzinepomp 1 km verder. Daarna had ik het ook. Auto uit en weer aan gezet en gewoon kunnen rijden. Benzine meter liep sneller terug dan anders dus meteen getankt en er ging 40 liter in.
Zou er iets met de vlotter in de tank kunnen zijn? En zorgt deze ervoor dat je auto er mee stopt voordat je je tank echt helemaal leeg kan rijden?
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
En nu heeft mevrouw headhunter de melding. Die heeft wel een foto gemaakt. Accu is nog 7% dus hoe dan rijden in E-modus?
Hij mag weer naar de dokter.
Hij mag weer naar de dokter.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Die melding heb ik 1 keer gehad en m’n vrouw ook 1 keer. Is wel alweer meer dan 15000 km geleden, denk ik.
Heb nu het probleem(?) dat bij maximale stuuruitslag de wagen gaat “hobbelen”. Alsof die over kiezels rijdt of door geulen heen rijdt. Iemand idee wat dat kan zijn?
Anders bij de wielenwissel er maar naar laten kijken.
Heb nu het probleem(?) dat bij maximale stuuruitslag de wagen gaat “hobbelen”. Alsof die over kiezels rijdt of door geulen heen rijdt. Iemand idee wat dat kan zijn?
Anders bij de wielenwissel er maar naar laten kijken.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Grrrrrr,
Gisteren auto bij Stern opgehaald. Volgens baliemedewerker hebben “ alle computers opnieuw firmware gekregen en is alles opnieuw gecodeerd”. Ik zeg nog dat ik sceptisch ben om dat repareren te noemen omdat laatst een monteur ook onze wasmachine kwam “maken” door er met een laptop nieuwe firmware in te zetten.
Ik ben nog geen 15 km verder terwijl ik op de linkerbaan op de a12 rijd en aandrijving begint te klapperen en motorvermogen is weg!
Met pijn en moeite op de vluchtstrook gekomen en net de shell gehaald.
ANWB na 50 min erbij. Die leest auto uit en meteen probleem met benzinedruk te zien. Hij wil het nogmaals doen om het op te nemen en motor blijft gewoon lopen zonder meldingen.
Na wederom 50 min komt een berger de auto ophalen en motor wil amper lopen.
En nu een mooi staaltje burocratie. Volgens Mercedes assist/leasemij moet de auto naar de dichtsbijzijnde garage. Dus ik vraag of hij dan terug naar Stern gaat omdat die het dan weer op kunnen lossen. Of nog liever naar Den Haag omdat dat voor ons het beste uitkomt. Dat kan beiden niet omdat hij nu naar Moordrecht moet.
De auto (en ik) zijn echter meegenomen naar Nieuwegein omdat daar vervangend vervoer klaar stond. Dat is dus 300 meter bij Stern vandaan! Berger ging in avond naar depot in Rijswijk. En vandaag vanaf daar dus Moordrecht.
Gisteren auto bij Stern opgehaald. Volgens baliemedewerker hebben “ alle computers opnieuw firmware gekregen en is alles opnieuw gecodeerd”. Ik zeg nog dat ik sceptisch ben om dat repareren te noemen omdat laatst een monteur ook onze wasmachine kwam “maken” door er met een laptop nieuwe firmware in te zetten.
Ik ben nog geen 15 km verder terwijl ik op de linkerbaan op de a12 rijd en aandrijving begint te klapperen en motorvermogen is weg!
Met pijn en moeite op de vluchtstrook gekomen en net de shell gehaald.
ANWB na 50 min erbij. Die leest auto uit en meteen probleem met benzinedruk te zien. Hij wil het nogmaals doen om het op te nemen en motor blijft gewoon lopen zonder meldingen.
Na wederom 50 min komt een berger de auto ophalen en motor wil amper lopen.
En nu een mooi staaltje burocratie. Volgens Mercedes assist/leasemij moet de auto naar de dichtsbijzijnde garage. Dus ik vraag of hij dan terug naar Stern gaat omdat die het dan weer op kunnen lossen. Of nog liever naar Den Haag omdat dat voor ons het beste uitkomt. Dat kan beiden niet omdat hij nu naar Moordrecht moet.
De auto (en ik) zijn echter meegenomen naar Nieuwegein omdat daar vervangend vervoer klaar stond. Dat is dus 300 meter bij Stern vandaan! Berger ging in avond naar depot in Rijswijk. En vandaag vanaf daar dus Moordrecht.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Dat heb ik al vanaf begin bij wegrijden vanuit parkeervak ed. Alsof je beetje over voorwielen wringend glijdt. Vooral in onze straat waar we haaks op de straat geparkeerd staan en de weg redelijk bol gestraat is. Wielen kunnen ook enorm ver uitslaan trouwens. Met andere auto (met voorwielaandrijving) altijd opletten dat die minder scherp de bocht omgaat bij wegrijden.Borgmonster schreef:Die melding heb ik 1 keer gehad en m’n vrouw ook 1 keer. Is wel alweer meer dan 15000 km geleden, denk ik.
Heb nu het probleem(?) dat bij maximale stuuruitslag de wagen gaat “hobbelen”. Alsof die over kiezels rijdt of door geulen heen rijdt. Iemand idee wat dat kan zijn?
Anders bij de wielenwissel er maar naar laten kijken.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Even een update:
Na vorig jaar een nieuw accu te hebben gekregen vanwege slijtage en afschrijving van de oorspronkelijke accu, blijkt er nu nog 5,51 kWh in te kunnen bij opladen van 10% tot 100%.
Dat betekent een capaciteit van 6,12 kWh.
Best goed, want er zou 6,2 kWh in horen te zitten met een bruikbare capaciteit van 5 kWh,
Of, en dat zou een beter te geloven verklaring zijn, is er een verlies van minstens 10% bij het laden.
Na vorig jaar een nieuw accu te hebben gekregen vanwege slijtage en afschrijving van de oorspronkelijke accu, blijkt er nu nog 5,51 kWh in te kunnen bij opladen van 10% tot 100%.
Dat betekent een capaciteit van 6,12 kWh.
Best goed, want er zou 6,2 kWh in horen te zitten met een bruikbare capaciteit van 5 kWh,
Of, en dat zou een beter te geloven verklaring zijn, is er een verlies van minstens 10% bij het laden.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
In de tank van Joop gaat na bijna 22 jaar nog steeds 70l en in die van Henk 90l na bijna 38 jaar. Dusssss.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Er ging vandaag óók nog eens bijna 45 liter in. Maar daar heb ik wel een andere tank voor.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Weer een update. (Ben ik de enige bij wie er af en toe nog wat gebeurt met de C350e ?)
We zitten bijna op 100k km. De foto’s zeggen genoeg denk ik.
Alle wielen op half zeven. “Ligt wel strak op de weg”, zoals m’n broer opmerkte nadat hij de foto’s zag...
Nu maar afwachten wat het is.
We zitten bijna op 100k km. De foto’s zeggen genoeg denk ik.
Alle wielen op half zeven. “Ligt wel strak op de weg”, zoals m’n broer opmerkte nadat hij de foto’s zag...
Nu maar afwachten wat het is.
- Bijlagen
-
- Die ligt strak op de weg
- 0FF2134C-02E3-46E8-B170-4AD4394712B6.jpeg (134.86 KiB) 1279 keer bekeken
-
- STOP
- 9A1D8B8F-DA62-4BA7-8BD4-C10C8B4E8480.jpeg (86.19 KiB) 1279 keer bekeken
-
- Zingt zachtjes: “Daar gaat ze...”.
- FA3D7E2C-7427-4537-A06A-24A9B1C122F2.jpeg (111.67 KiB) 1279 keer bekeken
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Alleen de compressor/stekker geeft wel eens problemen. De andere componenten doen het eigenlijk prima
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Goed opgemerkt Raimon! Dat is hier dus ook het geval.
Eens kijken of MB Nederland ook nog eens vriendelijk voor me zal zijn.
Nu hopen dat de A-beurt ook meteen kan worden uitgevoerd en we kunnen er weer een jaar tegenaan.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Tja, Airmatic..
3 weken terug trof ik de achterkant van de auto aan Alsof er 500 kilo stenen in lagen. Auto weggesleept. De compressor (weer) kapot. 2e keer. Auto heeft 96.000 km gelopen.
Vorige week weer hetzelfde euvel
Auto weer weggesleept. Nu niet de compressor maar iets anders was kapot (sorry, niet opgelet wat het precies was maar het kwam volgens de baliemedewerker niet vaak voor). Ook weer opgelost, maar het is wel duidelijk dat de Airmatic en daarmee verbonden delen een probleem is bij de C350. Verder heb ik in de 5 jaar eigenlijk geen problemen gehad. Wagen is erg erg comfortabel en snel. Eind september gaat de auto weg. Ben in afwachting van de prijs voor de E300e T-model. Misschien wordt dat de opvolger.
3 weken terug trof ik de achterkant van de auto aan Alsof er 500 kilo stenen in lagen. Auto weggesleept. De compressor (weer) kapot. 2e keer. Auto heeft 96.000 km gelopen.
Vorige week weer hetzelfde euvel
Auto weer weggesleept. Nu niet de compressor maar iets anders was kapot (sorry, niet opgelet wat het precies was maar het kwam volgens de baliemedewerker niet vaak voor). Ook weer opgelost, maar het is wel duidelijk dat de Airmatic en daarmee verbonden delen een probleem is bij de C350. Verder heb ik in de 5 jaar eigenlijk geen problemen gehad. Wagen is erg erg comfortabel en snel. Eind september gaat de auto weg. Ben in afwachting van de prijs voor de E300e T-model. Misschien wordt dat de opvolger.