Gisteren teruggekomen uit Tsjechië met dakkoffer. Een nette 9,9/100km gehaald (de motor stond van de 960 km in totaal 150 km uit terwijl we met lege accu zijn weggereden). Dus weer een ijsbeertje gered van de opwarming . En zeker 80km werkzaamheden gehad.
Sind de reparaties aan de luchtvering meer klachten over misselijkheid van de passagiers in Comfort stand dus uiteindelijk vering in Sport stand gezet.
C-klasse estate hybride met 7% bijtelling
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik zie eigenlijk niet hoe een pomp wegligging kan beïnvloeden. Stop je meer lucht in de veerbalg dan gaat de auto omhoog. Aan de hand van de niveausensor zal hij dus bepalen hoeveel dat zal zijn. De compressor heeft dus eigenlijk voornamelijk effect op de wagenhoogte. Een compleet volle of slappe balg zal natuurlijk anders veren maar ik hoor jullie niet over een andere wagenhoogte.
De veerbeweging zal worden tegengewerkt door de schokbrekers. Mogelijk dat daar iets mis gaat.
De veerbeweging zal worden tegengewerkt door de schokbrekers. Mogelijk dat daar iets mis gaat.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Bij ons niet.
Wij zijn terughoudend met updates. Systemen kunnen veranderen en een klant is daar niet altijd blij mee.
Wij zijn terughoudend met updates. Systemen kunnen veranderen en een klant is daar niet altijd blij mee.
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Wij zijn met een w205 c200 momenteel in de Franse Alpen. Met surfplank op het dak en vouwwagen er achter. Vooral het laatste stuk in de Alpen liep het verbruik behoorlijk op, gemiddeld hebben we over 1030km iets van 10,3l/100km gedaan.Headhunter07 schreef:Gisteren teruggekomen uit Tsjechië met dakkoffer. Een nette 9,9/100km gehaald (de motor stond van de 960 km in totaal 150 km uit terwijl we met lege accu zijn weggereden). Dus weer een ijsbeertje gered van de opwarming . En zeker 80km werkzaamheden gehad.
Ik vond dat vergeleken met de diesels die we hadden eigenlijk best veel, Maar vergeleken met jouw 350 valt het best nog wel mee. Afgezien van dat, blijft het wel een hele fijne auto om te reizen. Cabanon vouwwagen ligt er als een blok achter en 110km/h op de peage is een fijne snelheid.
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met een antieke W220 320 benzine, afgeladen en met dakkoffer, lekker doorrijden (5-10% boven max. snelheid) zat ik op 1:9-9,5. Hoe kan een modern eco-blok in een kleinere carrosserie daar zo weinig boven zitten?
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
250 kilo extra en weinig energie terugwinnen op een lange rit.plorie schreef:Met een antieke W220 320 benzine, afgeladen en met dakkoffer, lekker doorrijden (5-10% boven max. snelheid) zat ik op 1:9-9,5. Hoe kan een modern eco-blok in een kleinere carrosserie daar zo weinig boven zitten?
De “kracht” van een hybride is o.a. het terugwinnen van energie en dat gebruiken bij de schadelijke momenten zoals accelereren.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Geen idee wat ons verbruik in de C350e heen en weer naar Berchtesgaden was maar met gemiddeld 135 km/u was het vast slechter dan ons gemiddelde verbruik tot nu toe.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ligt eraan hoe dit ziet, de auto's zijn ook 2x zo zwaar geworden. Door alle veiligheidssystemen. Ook dat gewicht moet voort geduwd wordenplorie schreef:Dan nog... zijn de motoren toch niet bijster veel efficienter geworden in 20 jaar tijd.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Jawel maar dan in uitstoot. Al zou je een huidige motor de uitstoot van 20 jaar terug geven (het optimaliseren van de chippers ) dan zijn ze heel zuinig.plorie schreef:Dan nog... zijn de motoren toch niet bijster veel efficienter geworden in 20 jaar tijd.
Helaas voor onze portemonnee ligt de focus op de uitstoot.
- Bijlagen
-
- 3898D7EA-A58E-4F3D-B042-12E82E682DA5.jpeg (49.11 KiB) 915 keer bekeken
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik rijd 160 met een dakkoffer. En ook flink acceleren naar die snelheid. Het is dus ook rijstijl.plorie schreef:Met een antieke W220 320 benzine, afgeladen en met dakkoffer, lekker doorrijden (5-10% boven max. snelheid) zat ik op 1:9-9,5. Hoe kan een modern eco-blok in een kleinere carrosserie daar zo weinig boven zitten?
Al rijdt het met Distronic plus ook lekker relaxed.