Hoe betrouwbaar is een W204 nu echt?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Infraroodborstje
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53

26 sep 2014 01:47

Een tijd geleden heb ik een W204 aangeschaft. Ik las goede verhalen dat het een betrouwbare auto zou zijn. Na 8 maanden relatief veel ellende met mijn e klasse dacht ik een prima koop te hebben gedaan.

Maar ik sta bijna elke week wel met een probleem bij de garage. Vaak relatief kleine dingen, maar wel dingen waarvan ik vind dat ze bij een Mercedes niet horen te gebeuren. Zeker niet met een km stand van nog geen 80.000. Sensoren die stuk gaan, geluiden die niet zijn te plaatsen, knakgeluiden bij de remmen waarvan de oorzaak maar niet gevonden wordt en kennelijk ook niet op te lossen is, resonantie door de gehele auto, een versnellingsbak die wel erg voelbaar schakelt als je stilstaat, deurvergendeling wat stuk gaat.

Ik heb nu 15.000km gereden met de auto, en deze problemen zijn allemaal gekomen tijdens deze km's. Ik rijd de auto altijd warm, draai altijd nog een minuutje na als ik een rit heb gehad en rijd eigenlijk alleen maar snelwegkilometers (90%) Bij een hogere km stand had ik dit nog enigzins kunnen en willen accepteren.

Hoe zijn de ervaringen hier met dit model? Ik ben er eigenlijk al zo zat van dat ik de dealer gevraagd heb om een inruilvoorstel op een andere auto, maar daar kwam alleen uit dat ik in een heel korte tijd enorm moest afschrijven. Tsjah, en dat gaat er bij mij niet helemaal in, omdat de problemen vanaf dag 1 al zijn begonnen. Maar als het rijdt, dan rijdt het ook heerlijk hoor, het doet voor mij alleen enorm af aan de premium beleving die zo'n auto hoort te geven.

Het alternatief is een VW of een Toyota, ik heb het eerste merk zelf jaren gereden en was verder dik tevreden. Toyota's staan er ook om bekend weinig problemen te hebben. Ik heb nog gekeken voor een Lexus, maar daar kwam ik veel motorproblemen tegen. Iets wat ik met de E klasse ook al heb gehad. Zijn het gewoon ongelukstreffers of moet ik echt op zoek naar iets anders?
Gebruikersavatar
H-D
Berichten: 7081
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
Mercedes-Benz: ...een grijze...
Specialisatie: Van alles iewat...
Locatie: In de buurt van Frankfurt

26 sep 2014 08:00

Goede morge!

Pech kun je met ieder merk en met ieder type van deze merk hebben. Ik heb prive en ook van me werk al heel veel verschillende merken gereden. En dan hoor je van andere rijders: ... met mijn xxx staa ik iedere week bij de garage....mijn xxx maakt geluid... mijn xxx is stuk...!?! Alles kan gebeuren met een auto. En je kunt het met een ander merk proberen. Maar dan kijk eerst naar een "ander-merk-forum". En wat zie daar: ... met mijn xxx staa ik iedere week bij de garage....mijn xxx maakt geluid... mijn xxx is stuk...!?

Ik rij nu prive al bijn 20 jaar Mercedes. Natuurlijk stond ik met een Benz al bij de garage met een piepend geluid of met een brandend lampje!!!!! Maar dat is ook met andere merken gebeurt.

Mijn volgende auto: een 204 350 CDI...of een BMW 335 D...of een ???...geen idee!?!

Wat je ook doet: success!!
Groetjes, H-D

Don´t dream your life, live your dreams!!
Gebruikersavatar
wimhompes
Berichten: 339
Lid geworden op: 17 dec 2011 15:31
Mercedes-Benz: S204 C180- 2013 Ambition Avantgarde
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

26 sep 2014 14:29

Sinds een kleine 3 jaar een W204 C180 uit 2008. Toen ik hem kocht een kleine 115.000 km op de teller. Ik rij zo'n 12.000 km per jaar, 50/50 binnendoor/snelweg. Nog nooit (afkloppen op eikenhout ;) ) problemen gehad en ik hoop dat dat zo blijft.

Heb de auto wel bij een MB servicepartner (van Driel Liempde) gekocht met een half jaar BOVAG garantie. Ik weet niet waar jij je auto hebt gekocht, ik neem aan zonder garantie anders was je allang terug geweest neem ik aan.

Vroeger altijd auto's uit het bedrijf van mijn vader gereden (dus dat zat wel snor met de garantie). Na zijn pensionering is dit de 2e die ik elders heb gekocht maar wel bij een betrouwbare dealer wan zoals altijd geldt dat goedkoop meestal duurkoop is......

Verder staat de W204 als zeer betrouwbaar te boek....
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom wat is........
Gebruikersavatar
karakan08
Berichten: 1080
Lid geworden op: 10 apr 2009 05:27
Mercedes-Benz: W124 E220 Cabriolet 1995 & C117 CLA 200 Cdi 2014
Specialisatie: IT
Locatie: Belgie - Waasland

26 sep 2014 15:21

knakgeluiden bij de remmen waarvan de oorzaak maar niet gevonden wordt en kennelijk ook niet op te lossen is
hetzelfde gehad op onze W204 komt omdat de remblokjes / remblok houders wat speling hebben. Ik had ATE Ceramics gekocht, en toen is het begonnen bij ons. Gelukkig zelf weten op te lossen met plan A.

plan A: remblokjes omwisselen, dus die langs buiten zitten naar binnen en omgekeerd
plan B: ander merk blokjes steken
.:: Kaya ::.
Wagen geschiedenis:
Verleden: Mercedes-Benz W124 1994 E250
Heden: A124 E220 Convertible 1995 - W204 C200 Cdi 2007 - W211 E220 2004 - C117 CLA 200 Cdi 2014 - C140 CL500 1993
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

26 sep 2014 17:24

Vraag het eens aan een van de dealermedewerkers op dit forum. Die krijgen meer dan genoeg exemplaren volgens mij te zien en zullen nog het beste van iedereen denk ik een beeld kunnen schetsen over betrouwbaarheid. Helaas kan er altijd zo'n exemplaar tussen zitten, had ik ook met mijn W203 (11 maanden bezit, 10 keer weg geweest voor reparaties, bedrag ingestopt waar ik nu een leuke 211 van had kunnen kopen...) terwijl anderen geen enkel omkijken naar die van hen hebben.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

26 sep 2014 17:48

Lastig verhaal..
Een goede auto is behoorlijk afhankelijk van goed onderhoud, hoe is het onderhoud voor jouw gedaan? en waar is dat gedaan?
is er historie bekend wat er is gebeurt.
Hoe heb je auto gekocht bij een plaatselijke handelaar zo mee nemen? of bij een specialist of Mercedes dealer met service en garantie.
km stand zegt natuurlijk ook niet alles van stil staan worden auto's niet beter dus heb je vaak meer/raar onderhoud dan kilometer vreters.
ik zweer bij onderhoud bij een mercedes specialist of dealer en geen lokale universeel dealer.
een specialist heeft de juiste kennis, de juiste onderdelen, en het juiste gereedschap een universeel vaak niet.
ik heb zelf NOG geen ervaring met een W204 maar wel met W203 diesel/benzine, W211 diesel/benzine, W639 diverse uitvoeringen.
Deze worden/werden allemaal bij dezelfde specialist onderhouden ik had eigenlijk nooit vreemde reparatie's .
ik moet wel zeggen dat al deze auto's hiervoor mercedes dealer onderhouden waren en complete history bekend was dus een goede basis.
Gebruikersavatar
Snel
Berichten: 1454
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:28
Specialisatie: Nuxing
Locatie: Omg. Utrecht

26 sep 2014 18:03

Hier ruime ervaring met zowel de C180K en C220CDI, beiden automaat, vor-mopf en beiden zijn buiten het reguliere onderhoud (en een gescheurde Artico stoelhoes) nooit bij de dealer geweest, dus wat mij betreft prima betrouwbare auto's :goedzo: jammer dat jij helaas andere ervaringen hebt, maar die zijn hopelijk exemplarisch. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van de dealermedewerkers op het forum.
Groet,
Pieter
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

26 sep 2014 20:19

hoe kan je nu over de W204 gaan oordelen als je een 2de hands wagen gekocht hebt? wie weet hoe verkracht die wagen wel niet geweest is.
Enige die hier af en toe wel eens kapot durft gaan zijn de eyebrow lampjes/LED's en een gekend probleem is de massadraad van de achterlichten die te licht is en smelt.
Mijn 204's altijd perfect onderhouden en wagen 1 die bij de eerste 6000 productie wagens zat heeft zonder problemen 400k km gehaald, wagen 2 zit op 107k km nu
ook de E coupe die in princiepe ook een 204 is maar met een ander jasje zit al bijna tegen de 200k km zonder mankementen
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

26 sep 2014 20:25

Ik heb er ook geen herkenning bij.

Mijn S204 automaat nieuw in ontvangst genomen. Nu 34 maanden en 165.000 kilometer verder alleen een modificatie aan het koelsysteem gehad omdat dit een bekend euvel was. Daarna NOOIT meer problemen.
De auto is 100% onderhouden volgens het boekje en bij dezelfde dealer.

Hij gaat weg eind november en durf hem met een gerust hart over te doen naar een nieuwe eigenaar.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
SterBenz
Berichten: 650
Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
Locatie: SLC

26 sep 2014 21:55

Vanuit diverse MB-dealer werkplaatsen vernomen dat de 204 de enige Benz is waar nooit gezeik mee is. Meerdere duurtesten bevestigen dit ook.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 sep 2014 22:53

Van de huidige serie modellen bedoelen ze dan...
Logboek S500.
Infraroodborstje
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53

28 sep 2014 01:23

karakan08 schreef:
knakgeluiden bij de remmen waarvan de oorzaak maar niet gevonden wordt en kennelijk ook niet op te lossen is
hetzelfde gehad op onze W204 komt omdat de remblokjes / remblok houders wat speling hebben. Ik had ATE Ceramics gekocht, en toen is het begonnen bij ons. Gelukkig zelf weten op te lossen met plan A.

plan A: remblokjes omwisselen, dus die langs buiten zitten naar binnen en omgekeerd
plan B: ander merk blokjes steken
Dank, ik zal dit eens aan de garage voorleggen.
Doa schreef:hoe kan je nu over de W204 gaan oordelen als je een 2de hands wagen gekocht hebt? wie weet hoe verkracht die wagen wel niet geweest is.
Enige die hier af en toe wel eens kapot durft gaan zijn de eyebrow lampjes/LED's en een gekend probleem is de massadraad van de achterlichten die te licht is en smelt.
Mijn 204's altijd perfect onderhouden en wagen 1 die bij de eerste 6000 productie wagens zat heeft zonder problemen 400k km gehaald, wagen 2 zit op 107k km nu
ook de E coupe die in princiepe ook een 204 is maar met een ander jasje zit al bijna tegen de 200k km zonder mankementen
Dat mag jij vinden, het is een dealeronderhouden auto die afgeleverd is met 6 maanden garantie en een onderhoudsbeurt voor aflevering. Daarnaast is de auto onderworpen aan een technische inspectie voordat hij werd geleverd.

Nog wat meer info; er zit 6 maanden garantie op de auto, en als ik de auto breng dan is de service ook atijd perfect. Daar heb ik dan ook absoluut geen opmerkingen over. Ik vind het alleen raar dat ik met zo'n auto in het premium segment zo vaak bij de garage sta met relatief kleine dingen als sensoren. Dingen die ook weinig te maken hebben met de vorige eigenaar geloof ik.
De auto klinkt als nieuw, ziet er bijna als nieuw uit en rijdt verder echt goed.

Mijn vraag komt ook meer voort uit het feit dat je overal leest dat dit type auto zo weinig problemen kent en dat ik het dan opvallend vind dat ik zo vaak met kleine dingen zit. u bijvoorbeeld weer de sensor die het oliepeil controleert. Ik krijg om de haverklap de melding dat ik bij de eerstvolgende tankstop het peil moet controleren. Ik heb dat nu een paar keer laten doen en het oliepeil is gewoon goed.
Gebruikersavatar
handyman762
Berichten: 161
Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
Locatie: Lansingerland

29 sep 2014 08:27

Ik heb onlangs ook een W204 (12-2011) met 60 K op de teller gekocht en herken deze problemen ook niet. Heerlijke auto.
SterBenz
Berichten: 650
Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
Locatie: SLC

29 sep 2014 16:39

plorie schreef:Van de huidige serie modellen bedoelen ze dan...
Vanaf de preMOPF 2007 :roll:
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

30 sep 2014 11:57

Infraroodborstje schreef:Ik vind het alleen raar dat ik met zo'n auto in het premium segment zo vaak bij de garage sta met relatief kleine dingen als sensoren. Dingen die ook weinig te maken hebben met de vorige eigenaar geloof ik.
De auto klinkt als nieuw, ziet er bijna als nieuw uit en rijdt verder echt goed.
premium wil enkel zeggen dat je auto duurder is dan het zou moeten/mogen
onze BMW E92 3 serie gloednieuw gekocht en alles die je maar kan bedenken is kapot gegaan op 4 jaar tijd
Plaats reactie