Dat lijkt me niet, Premium heeft meer te maken met het kwaliteitsniveau. Merken die vallen in het premium segment vallen onder de beste kwaliteit. Daar betaal je uiteraard voor en daarom blijf ik het raar vinden dat ik zo vaak bij de garage sta. Ook omdat dit type auto als erg betrouwbaar bekend staat.Doa schreef:premium wil enkel zeggen dat je auto duurder is dan het zou moeten/mogenInfraroodborstje schreef:Ik vind het alleen raar dat ik met zo'n auto in het premium segment zo vaak bij de garage sta met relatief kleine dingen als sensoren. Dingen die ook weinig te maken hebben met de vorige eigenaar geloof ik.
De auto klinkt als nieuw, ziet er bijna als nieuw uit en rijdt verder echt goed.
onze BMW E92 3 serie gloednieuw gekocht en alles die je maar kan bedenken is kapot gegaan op 4 jaar tijd
Hoe betrouwbaar is een W204 nu echt?
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
De term premium mag wat mij betreft direct afgeschaft worden, de vlag dekt de lading zelden, zoals al gezegd zou dit beter vertaald kunnen worden in "auto's waar je teveel voor betaalt gezien de kwaliteit die doorgaans niet boven het gemiddelde in autoland uitsteekt". Zo premium is het allemaal niet bij met name de Duitse merken al doen ze zelf altijd graag anders geloven. Ik volg de betrouwbaarheids-indices al jaren en sinds zondag beschik ik over het GTU-rapport 2015; er zijn zeer weinig auto's die alles groen (= beter dan gemiddeld) scoren zoals de Lexus GS / LS en jawel, de GLK. Positief is wel dat vrijwel altijd blijkt dat een Benz "beter" wordt naarmate deze ouder wordt in jaren; hoe ouder hoe hoger in de betrouwbaarheidsindex.
Problemen / storingen zijn vaak 'eigen schuld". Meer dan eens uit MB-kringen vernomen dat het heel belangrijk is dat de auto volgens voorschrift wordt onderhouden (en dus automatisch tijdig wordt voorzien vd benodigde updates). Preken voor eigen parochie zou je zeggen, maar de 211 van mijn pa (1e eig, okt 2003, > 180.000 km) heeft altijd exact op tijd z'n beurten gehad en tot op heden nooit iets echt gemankeerd, wat dat betreft zou het heel goed kunnen kloppen
Wat betreft de 204; wat ik al jaren wist...zie bijgaande pica,spreekt voor zich.
Problemen / storingen zijn vaak 'eigen schuld". Meer dan eens uit MB-kringen vernomen dat het heel belangrijk is dat de auto volgens voorschrift wordt onderhouden (en dus automatisch tijdig wordt voorzien vd benodigde updates). Preken voor eigen parochie zou je zeggen, maar de 211 van mijn pa (1e eig, okt 2003, > 180.000 km) heeft altijd exact op tijd z'n beurten gehad en tot op heden nooit iets echt gemankeerd, wat dat betreft zou het heel goed kunnen kloppen
Wat betreft de 204; wat ik al jaren wist...zie bijgaande pica,spreekt voor zich.
- Bijlagen
-
- C.jpg (116.39 KiB) 4960 keer bekeken
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Over het plaatje.
Wat ontbreekt is met welke gemiddelde kilometerstand we te maken hebben in welk jaar.
Er kan doodleuk staan dat de spoorstangen met 9 jaar slechter zijn dan gemiddeld, maar als deze er na 9 jaar een happy half miljoen kilometers op hebben zitten en in het vergelijk met een andere auto dus meer kilometer, dan zeggen me dit soort statistieken dus niet veel.
Door de regel zijn Mercedessen kilometervreters.
Nogmaals, ook mijn S204 is tot dusver met 35 maanden en 166000km een probleemloze auto gebleken.
Wat ontbreekt is met welke gemiddelde kilometerstand we te maken hebben in welk jaar.
Er kan doodleuk staan dat de spoorstangen met 9 jaar slechter zijn dan gemiddeld, maar als deze er na 9 jaar een happy half miljoen kilometers op hebben zitten en in het vergelijk met een andere auto dus meer kilometer, dan zeggen me dit soort statistieken dus niet veel.
Door de regel zijn Mercedessen kilometervreters.
Nogmaals, ook mijn S204 is tot dusver met 35 maanden en 166000km een probleemloze auto gebleken.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
- oli
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 17 jul 2007 22:59
- Mercedes-Benz: C180 CDI (w204 - 2011)
- Locatie: België
Die van mij is enkele keren moeten binnengaan:
- krakend dashboard : onder garantie opgelost
- getril bij het bedienen van de voetrem: dit bleek een vacuumpomp te zijn. Komt naar het schijnt wel vaker voor bij een 204. Is onder garantie opgelost.
- krakend dashboard : onder garantie opgelost
- getril bij het bedienen van de voetrem: dit bleek een vacuumpomp te zijn. Komt naar het schijnt wel vaker voor bij een 204. Is onder garantie opgelost.
Van 2002 tot 2007: Audi A6 ('99)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Alle kenmerken die genoemd worden in dit artikel (versleten stuurkogels en draagarm kogels) passen verdacht veel in het plaatje van de w203. Het 204 onderstel is na genoeg foutloos en ik kan me niet herinneren dat ik bij 204's stuurkogels en draagarmen (veel) vervangen heb.SterBenz schreef:De term premium mag wat mij betreft direct afgeschaft worden, de vlag dekt de lading zelden, zoals al gezegd zou dit beter vertaald kunnen worden in "auto's waar je teveel voor betaalt gezien de kwaliteit die doorgaans niet boven het gemiddelde in autoland uitsteekt". Zo premium is het allemaal niet bij met name de Duitse merken al doen ze zelf altijd graag anders geloven. Ik volg de betrouwbaarheids-indices al jaren en sinds zondag beschik ik over het GTU-rapport 2015; er zijn zeer weinig auto's die alles groen (= beter dan gemiddeld) scoren zoals de Lexus GS / LS en jawel, de GLK. Positief is wel dat vrijwel altijd blijkt dat een Benz "beter" wordt naarmate deze ouder wordt in jaren; hoe ouder hoe hoger in de betrouwbaarheidsindex.
Problemen / storingen zijn vaak 'eigen schuld". Meer dan eens uit MB-kringen vernomen dat het heel belangrijk is dat de auto volgens voorschrift wordt onderhouden (en dus automatisch tijdig wordt voorzien vd benodigde updates). Preken voor eigen parochie zou je zeggen, maar de 211 van mijn pa (1e eig, okt 2003, > 180.000 km) heeft altijd exact op tijd z'n beurten gehad en tot op heden nooit iets echt gemankeerd, wat dat betreft zou het heel goed kunnen kloppen
Wat betreft de 204; wat ik al jaren wist...zie bijgaande pica,spreekt voor zich.
Ik heb nogal mijn twijfels over de bijlage, die lijkt me eerder van een 203...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Het plaatje moet je terugrekenen vanaf nu; de 204 is dus volledig groen (want vanaf 2007), wat rood is slaat op de 203.
Ik heb het plaatje alleen maar geplaatst om de goede kwaliteit van de 204 te benadrukken en ging er van uit dat de forummers zelf al zouden concluderen dat alles na 7 jaar op de 203 van toepassing is.
Wat betreft jouw bevindingen met de 203 heb je dus gelijk
Ik heb het plaatje alleen maar geplaatst om de goede kwaliteit van de 204 te benadrukken en ging er van uit dat de forummers zelf al zouden concluderen dat alles na 7 jaar op de 203 van toepassing is.
Wat betreft jouw bevindingen met de 203 heb je dus gelijk
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat grafiekje slaat in mijn ogen helemaal nergens op.
Daar waar alles groen is, wordt zijdelings vermeld dat dit juist de meest voorkomende gebreken zijn.
- remmen
- verlichting
- olie dichtheid
- afgas
Lijkt wel de berichtgeving over de crises...
Daar waar alles groen is, wordt zijdelings vermeld dat dit juist de meest voorkomende gebreken zijn.
- remmen
- verlichting
- olie dichtheid
- afgas
Lijkt wel de berichtgeving over de crises...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
M.i. kwestie van lezen/interpreteren.
Groen wil slechts zeggen "beter dan gemiddeld" t.o.v. andere auto's in die klasse. Heel gechargeerd gezegd: "zeer goede auto's maar in dat enkele geval dat er eens iets is dan zijn x en y de meest voorkomende euvels".
Groen wil slechts zeggen "beter dan gemiddeld" t.o.v. andere auto's in die klasse. Heel gechargeerd gezegd: "zeer goede auto's maar in dat enkele geval dat er eens iets is dan zijn x en y de meest voorkomende euvels".
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Versleten draagarmen en kogels zijn in mijn ogen geen gebrek, dat zijn slijtagedelen. Premium rijden betekent ook geavanceerdere technieken, en daar hoort vervanging dan ook bij.
Logboek S500.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53
Mee eens, en ik realiseer me ook heel goed dat op een auto waar veel op zit ook veel kapot kan gaan. Maar de dingen die ik heb zijn gewoon knullig.plorie schreef:Versleten draagarmen en kogels zijn in mijn ogen geen gebrek, dat zijn slijtagedelen. Premium rijden betekent ook geavanceerdere technieken, en daar hoort vervanging dan ook bij.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Een 204 en 212 zou ik bijna blind durven te kopen. Deze 2 auto's laten de dealers failliet gaan omdat er geen drol aan te vervangen is.
Zwake punten:
-Vacuümpomp bijgeluid. (Eigenlijk een dieselmotor probleem)
Koelmiddellekkage. In 99% van de gavallen kwam dit binnen de garantie (dieselmotor probleem)
-Schokbrekers voor bij de eerste productie. 99% van de gevallen binnen de garantie
-Kraken bij bochtjes achteruit. Uitgedroogde reactiearmrubbers. Vaak buiten de garantie en 80% van de klanten merkt dit niet als klacht op en repareren we ook zelden.
-defect ELV bij eerste auto's na een jaar of 5. Meestal geen garantie
-fittingen van de achterlichten smelten
Check ook de autobild test. Die auto was na 100.000 km nog zo fijn dat ze hem langer bleven rijden.
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 25496.html
Verder is de geschiedenis van een auto bepalend. We hebben bijvoorbeeld 4 weken geleden een W246 afgeleverd en die lag dezelfde middag nog in de plomp. Tot de achterbank nat en de verzekering (MBNL) wou geen gezeur dus total loss. Deze auto is opgekocht door een schade hersteller en krijgt dus weer een (gelukkige??) eigenaar. Ik denk dat die eigenaar daarna noooooooit meer een Mercedes zal kopen.
Zwake punten:
-Vacuümpomp bijgeluid. (Eigenlijk een dieselmotor probleem)
Koelmiddellekkage. In 99% van de gavallen kwam dit binnen de garantie (dieselmotor probleem)
-Schokbrekers voor bij de eerste productie. 99% van de gevallen binnen de garantie
-Kraken bij bochtjes achteruit. Uitgedroogde reactiearmrubbers. Vaak buiten de garantie en 80% van de klanten merkt dit niet als klacht op en repareren we ook zelden.
-defect ELV bij eerste auto's na een jaar of 5. Meestal geen garantie
-fittingen van de achterlichten smelten
Check ook de autobild test. Die auto was na 100.000 km nog zo fijn dat ze hem langer bleven rijden.
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 25496.html
Verder is de geschiedenis van een auto bepalend. We hebben bijvoorbeeld 4 weken geleden een W246 afgeleverd en die lag dezelfde middag nog in de plomp. Tot de achterbank nat en de verzekering (MBNL) wou geen gezeur dus total loss. Deze auto is opgekocht door een schade hersteller en krijgt dus weer een (gelukkige??) eigenaar. Ik denk dat die eigenaar daarna noooooooit meer een Mercedes zal kopen.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53
Lekkage koelmiddel, wat voor probleem was dat precies?