Zonder meteen te denken dat ik per direct zo'n auto zoek, wil ik vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met de Vito 116 CDI met automaat.
Rijeigenschappen, kwaaltjes, verbruiksgegevens t.o.v. fabrieksopgave, snelheden, zo veel mogelijk eigenlijk
De optiecode EZ8, is dat PTS voor voor- en achter?
Wat is handiger, een achterklep of twee deuren en waarom?
Voordeel dakdragers? Looks beter of slechter?
Welke wielen passen?
Of toch voor de V6?
Graag met argumenten waarom wél en waarom níet.
Ervaringen met een Vito 116CDI automaat gevraagd
ik zou persoonlijk zowieso voor een achterklep gaan de looks zijn beter, ken jouw doel van de Vito natuurlijk niet.
Dakdragers geeft net extra chique look icm chrome grill en chrome lijst in de achterklep
Wij rijden zelf op de originele 17 inch Vito/Viano velgen welke bijgeleverd waren en de winter oud type Viano velgen 17 inch
V6 of 4 Cilinder : met beide keer gaan rijden? met de lading die jij gaat vervoeren?
Kwaaltjes : banden slijten erg snel en schuin af +/- 20.000/25000 kun je al gaan wisselen op 17 inch zal bij 18 het zelfde zijn.
waar onze vorige vito op 16 inch ruim 90.000 deed
Dakdragers geeft net extra chique look icm chrome grill en chrome lijst in de achterklep
Wij rijden zelf op de originele 17 inch Vito/Viano velgen welke bijgeleverd waren en de winter oud type Viano velgen 17 inch
V6 of 4 Cilinder : met beide keer gaan rijden? met de lading die jij gaat vervoeren?
Kwaaltjes : banden slijten erg snel en schuin af +/- 20.000/25000 kun je al gaan wisselen op 17 inch zal bij 18 het zelfde zijn.
waar onze vorige vito op 16 inch ruim 90.000 deed
Deuren ipv een klep. Dan kan je ook met een heftruck laden en lossen. Laadvermogen zo hoog mogelijk en als je voor een trekhaak gaat, dan alles (haak en diff) op 2800kg zetten. Je bent dan minder beperkt en mocht je aangehouden worden, dan valt de prent mee.
Verder kan ik je er weinig nuttigs over zeggen.
Verder kan ik je er weinig nuttigs over zeggen.
Only dead fish go with the flow
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik heb alleen ervaring met een V6, verbruik staat nu op de boordcomputer op 25000km met 12l/100km
Bus word veel op Duitse snelweg gebruikt rij veelal 150a160 km/h. Geen enkel probleem voor deze bus. Teller staat overigens nu bijna op 300000 Vermogen is lekker voor zo'n busje.
De deuren zijn inderdaad handig als je zo wilt laden met een heftruck. Een klep is mooier, heeft als voordeel dat je droog staat bij regen.
Over het hard slijten van banden bij 17 en 18 inch heb ik vaker gehoord.
Wegligging vind ik trouwens uitermaten goed voor een busje. (Als als vergelijking doe met andere merken).
Op deze bus zitten dakdragers altijd op. Geen last van met geluid. (Alleen wanneer er een ladder op ligt hoor je enigszins iets)
Bus word veel op Duitse snelweg gebruikt rij veelal 150a160 km/h. Geen enkel probleem voor deze bus. Teller staat overigens nu bijna op 300000 Vermogen is lekker voor zo'n busje.
De deuren zijn inderdaad handig als je zo wilt laden met een heftruck. Een klep is mooier, heeft als voordeel dat je droog staat bij regen.
Over het hard slijten van banden bij 17 en 18 inch heb ik vaker gehoord.
Wegligging vind ik trouwens uitermaten goed voor een busje. (Als als vergelijking doe met andere merken).
Op deze bus zitten dakdragers altijd op. Geen last van met geluid. (Alleen wanneer er een ladder op ligt hoor je enigszins iets)
greetings Evan
Mee eens het is meer premium gevoel dan in een Volkswagen transporter recent model en de Caddy waar ik dagelijks in rijmbsec500 schreef: Wegligging vind ik trouwens uitermaten goed voor een busje. (Als als vergelijking doe met andere merken).
....de dealer onderhouden en nieuw aangeschafte 120 van een vriend van me vind ik een rammel-hok. Het motor geluid is echt nadrukkelijk aanwezig en klinkt ook niet fraai. Dan klinkt mijn Renault binnen nog eerder primium!!WillemH schreef:Mee eens het is meer premium gevoel dan in een Volkswagen transporter recent model en de Caddy waar ik dagelijks in rijmbsec500 schreef: Wegligging vind ik trouwens uitermaten goed voor een busje. (Als als vergelijking doe met andere merken).
@Peter: die dakdingen vind ik echt lelijk. Zonder noodzaak zou ik ze weglaten.
Only dead fish go with the flow
tussen 120 en 116 zit een generatie verschil dus niet te vergelijken.Knudde1969 schreef:....de dealer onderhouden en nieuw aangeschafte 120 van een vriend van me vind ik een rammel-hok. Het motor geluid is echt nadrukkelijk aanwezig en klinkt ook niet fraai. Dan klinkt mijn Renault binnen nog eerder primium!!WillemH schreef:Mee eens het is meer premium gevoel dan in een Volkswagen transporter recent model en de Caddy waar ik dagelijks in rijmbsec500 schreef: Wegligging vind ik trouwens uitermaten goed voor een busje. (Als als vergelijking doe met andere merken).
@Peter: die dakdingen vind ik echt lelijk. Zonder noodzaak zou ik ze weglaten.
onze 109 cdi 2007 maakte ook een berg herrie
de 113 die we nu hebben is erg stil maar zijn ook behoorlijk verbeterd kwa demping (geen kunststof voorschermen meer)
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Gewichten is wel een dingetje, maar niet in verhouding met wat een Vito mag.
Het gewicht van de lading zal niet vaak boven de 800 kg uitkomen.
Deuren i.p.v. klep met de heftruck is een goede! Niet direct aan gedacht.
Met onze V6 wordt gemiddeld 1 op 12 gereden (en op de lange baan zelfs zuiniger), mede hierdoor geïnteresseerd in verbruikscijfers uit de praktijk van de 116CDI.
@Knudde, onze V6 is uitermate stil.. die Vito van je kennis, heeft die een tussenschot en zo ja welke? En er is niets mis met Renault
Wat doet BlueEFFICIENCY eigenlijk precies?
En ja, een chrome VIANO grille hoort er zeker in, ook de 18'' wielen van het Sportpakket staan erg goed vind ik (alleen vaker schoon láten maken). Mercedes-Benz vergelijken met VW is als Rolex met Citizen.
Een VW zal het nooit worden bij mij.
Ik heb kort geleden 25 meter met een Ceddy gereden, dat was meer dan voldoende
Maar hoe zit dat met PTS?
Is EZ8, voor én achter? (Dit omdat bij de Citan PTS alleen áchter is..).
Als ik online bij MB zoek én op de diverse autosites, dan kom ik nergens Vito's met standkachel tegen, ook lijkt het digitale display van de Airco te zijn verdwenen?
Het gewicht van de lading zal niet vaak boven de 800 kg uitkomen.
Deuren i.p.v. klep met de heftruck is een goede! Niet direct aan gedacht.
Met onze V6 wordt gemiddeld 1 op 12 gereden (en op de lange baan zelfs zuiniger), mede hierdoor geïnteresseerd in verbruikscijfers uit de praktijk van de 116CDI.
@Knudde, onze V6 is uitermate stil.. die Vito van je kennis, heeft die een tussenschot en zo ja welke? En er is niets mis met Renault
Wat doet BlueEFFICIENCY eigenlijk precies?
En ja, een chrome VIANO grille hoort er zeker in, ook de 18'' wielen van het Sportpakket staan erg goed vind ik (alleen vaker schoon láten maken). Mercedes-Benz vergelijken met VW is als Rolex met Citizen.
Een VW zal het nooit worden bij mij.
Ik heb kort geleden 25 meter met een Ceddy gereden, dat was meer dan voldoende
Maar hoe zit dat met PTS?
Is EZ8, voor én achter? (Dit omdat bij de Citan PTS alleen áchter is..).
Als ik online bij MB zoek én op de diverse autosites, dan kom ik nergens Vito's met standkachel tegen, ook lijkt het digitale display van de Airco te zijn verdwenen?
#doeslief
PTS = voor en achter
Climate = afhankelijk hoe je hem besteld en vanaf welke motorisering er aanwezig is uit me hoofd
@Peter: Jullie hebben een Viano toch die is sowieso stiller en heeft deze kunststof voorschermen of ?
Vergelijk Mercedes vs Volkswagen is vrij normaal zelfde segment, dat het voor jouw geen optie is een ander verhaal
Climate = afhankelijk hoe je hem besteld en vanaf welke motorisering er aanwezig is uit me hoofd
@Peter: Jullie hebben een Viano toch die is sowieso stiller en heeft deze kunststof voorschermen of ?
Vergelijk Mercedes vs Volkswagen is vrij normaal zelfde segment, dat het voor jouw geen optie is een ander verhaal
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Ik heb EZ8 op mijn Sprinter en heb voor en achter, misschien heb je daar iets aan.
Verder is inderdaad het digitale display verwijderd
Groet Frank
Verder is inderdaad het digitale display verwijderd
Groet Frank
Groet Benzfreak
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
En HH9 (TEMPMATIK) moet dat wel automatische regeling zijn, maar met de cijfers op de draaiknoppen?WillemH schreef:Optie HH4 THERMOTRONIC (Climate Control) is voor digitale climate control
#doeslief
Nee Tempmatik is handmatige dus zelf stand regelen en de plaats waar die gaat blazen enkel op temp af te stellenPeter schreef:En HH9 (TEMPMATIK) moet dat wel automatische regeling zijn, maar met de cijfers op de draaiknoppen?WillemH schreef:Optie HH4 THERMOTRONIC (Climate Control) is voor digitale climate control
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Deze post net niet gezien.
PS: Jij hebt je er kennelijk al flink in verdiept, dank daarvoor.
MooiWillemH schreef:PTS = voor en achter..
Geen idee , Viano Marco Polo om precies te zijn.WillemH schreef:P@Peter: Jullie hebben een Viano toch die is sowieso stiller en heeft deze kunststof voorschermen of ?..
Dat tweede ben ik het mee eensWillemH schreef:Vergelijk Mercedes vs Volkswagen is vrij normaal zelfde segment, dat het voor jouw geen optie is een ander verhaal
PS: Jij hebt je er kennelijk al flink in verdiept, dank daarvoor.
#doeslief
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Die regelt de temperatuur níet automatisch?WillemH schreef:Nee Tempmatik is handmatige dus zelf stand regelen en de plaats waar die gaat blazen enkel op temp af te stellenPeter schreef:En HH9 (TEMPMATIK) moet dat wel automatische regeling zijn, maar met de cijfers op de draaiknoppen?WillemH schreef:Optie HH4 THERMOTRONIC (Climate Control) is voor digitale climate control
#doeslief