Heeft deze M104.992 een AMG Leistungssteigerung?
De koeienletters A M G zullen er toch niet voor niks staan, dunkt mij!
Dit is de auto. Wat doet zo'n AMG Optik Paket 'm trouwens goed. Prachtige auto. Net even scherper dan af fabriek MB.
http://enthuno-mori.com/benz/20070108amg/
De M104.98x, af fabriek met drie liter Hubraum(300-24) en 220 pk en 265 Nm, heeft wel zo'n Leistungssteigerung. Zoals in deze Fahrzeugbrief is te lezen, 172 kW.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
het allerbeste is dat je even met AMG contact opneemt en het chassisnummer doorgeeft, dat staat wel op het plaatje.
Of kan AMG dat niet zien in hun gegevens?
Het is trouwens een 320ce als ik zo het plaatje lees
Grtz
Of kan AMG dat niet zien in hun gegevens?
Het is trouwens een 320ce als ik zo het plaatje lees
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
zal het niet net als de 36amg zijn rond de 270pk?
Zo zie je maar weer wat interesse en motivatie kunnen doen.Knudde1969 schreef:Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar hoe krijg je het voor elkaar om zoveel unieke auto's te vinden! En vele nog in smetteloze staat ook. Knap!
Bedankt voor de tip. Niet aan gedacht warempel! Email is verstuurd.Xelaw210 schreef:het allerbeste is dat je even met AMG contact opneemt en het chassisnummer doorgeeft, dat staat wel op het plaatje.
http://forum.amg-owners-club.org/public ... post287601
Met de krukas van de OM 603.97x (boring x slag = 89 x 92,4 mm) en de boring van de M 104.99x (boring x slag = 89,9 x 84 mm), een tot dusver bij mij onbekend AMG M104 blok.
Deze weetjes maken Tuning voor mij razend interessant.
Wat lees ik hier!!!Bin gespannt auf die Antwort, da die Vorgänger der heutigen „AMG Brand“ bis auf die 5.2/5.4 Liter M 117 und den quadratischen M 120 E 70 keine „eigenen“ Kurbelwellen verbauten. Die KW des OM 603.97x paßt erst in die M 104.99x Blöcke.
Der Hinweis seitens der „AMG Brand“ auf den ehemaligen „320“ M 104.99x bezieht sich auf den, aus meiner Sicht unbekannten“ Vorgänger der späteren „36“ Motoren {M 104 E 36}. Ende 1991/1992 bis zum Erscheinen der Kooperation 3.606 cm³ M 104.993.6 gab es für ca. DM 30,000.—die Möglichkeit den M 104.99x mit einer OM KW aus aktuellster Produktion {OM 603.97x} auf 3.519 cm³ zu vergrößern, wobei der Motor 265 PS/6,500 1/min und ein maximales Drehmoment von 355 Nm/4,500 1/min leistete.
Met de krukas van de OM 603.97x (boring x slag = 89 x 92,4 mm) en de boring van de M 104.99x (boring x slag = 89,9 x 84 mm), een tot dusver bij mij onbekend AMG M104 blok.
Deze weetjes maken Tuning voor mij razend interessant.
heb je ook een "menu" kunnen vinden om van een 5.4 (M113 of een 4.3 M113) een 5.8 te maken?
zo ja zie ik graag een pm tegemoet!!
vroeger deed ik dit met mijn maat ( ook hier op het forum) van een 2.0i-16v naar 2.3i-16v. ( ander merk en andere motor.)maar wel met behoud van blok en alleen wisselen van krukas en zuigers.
zo ja zie ik graag een pm tegemoet!!
vroeger deed ik dit met mijn maat ( ook hier op het forum) van een 2.0i-16v naar 2.3i-16v. ( ander merk en andere motor.)maar wel met behoud van blok en alleen wisselen van krukas en zuigers.
Ik doe altijd boring keer boring gedeeld door 0.785 keer slag keer aantal cilinders.
Maar volgens mij was cilinderinhoud uitrekenen niet de bedoeling toch?
Dacht dat het erom ging een krukas te vinden die, gecombineerd met de boring van de 4,3 en/of 5,5 motor, een inhoud van 5,8 (5727 cm3) liter op zou leveren.
En dat lukt niet zonder de boring te vergroten. Of de slag van de krukas, zeg ik het zo goed?, te vergroten. En dus ook langere zuigers.
Maar volgens mij was cilinderinhoud uitrekenen niet de bedoeling toch?
Dacht dat het erom ging een krukas te vinden die, gecombineerd met de boring van de 4,3 en/of 5,5 motor, een inhoud van 5,8 (5727 cm3) liter op zou leveren.
En dat lukt niet zonder de boring te vergroten. Of de slag van de krukas, zeg ik het zo goed?, te vergroten. En dus ook langere zuigers.
nee inderdaad, dat had mij zo ook wel gelukt. ik doelde inderdaad meer op:weide1 schreef:Maar volgens mij was cilinderinhoud uitrekenen niet de bedoeling toch?
correct.Dacht dat het erom ging een krukas te vinden die, gecombineerd met de boring van de 4,3 en/of 5,5 motor, een inhoud van 5,8 (5727 cm3) liter op zou leveren.
En dat lukt niet zonder de boring te vergroten.
als er ergens al een kant en klaar recept bestaat maakt dat eea eenvoudiger.
in mijn geval heb ik een compleet 4.3 blok (M113) staan welke geofferd zou kunnen worden.
dus boring uiteraard opboren en dan met andere zuigers/drijfstangen en krukassen in de weer.
maar goed zover is het nog niet.. voorlopig ben ik tevreden met mijn huidige 5.4.