Mompelt iets van ouwe koeien
Ik heb begrepen dat het 'balansas' probleem bij een bepaalde serie is geweest? Dus niet alle 350s hebben er last van, gaan er last van hebben.. Er dus wél een modificatie voorhanden is.
- Durft iemand een poging te wagen welke in de slechte serie vallen en welke erbuiten? Ik heb op internet wel het één en ander gevonden, maar dat lijkt me vrij ver gaan.. Ze hebben het dus niet alleen over de 350 maar over alle 272 motoren ( minimaal 50% krijgt er last van volgens het altijd positieve internet)
Namelijk:
"M272 motoren die werden verkocht tussen 2004 en 2009 met serienummers van de motor onder de 2729 .. 30 468993 tonen vaak vroeg slijten van de balansas tandwielen, die uitgebreide reparaties vereist van meer dan $ 4000.
Deze klachten hebben geleid tot een rechtszaak tegen Mercedes Benz (Greg Suddreth en Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), die beweerden dat de M272 motoren zijn uitgerust met defecte balansassen die voortijdig cq buitensporig en zonder waarschuwing ogenschijnlijk slijten. Waardoor de voertuigen last krijgen van een storing, het check engine lampje gaat branden en de motor slaat over en/of stopt met rijden.
Zij claimen verder dat Mercedes van dit probleem af wist, Mercedes stuurde intern reparatie bulletins over hoe dit probleem aan te pakken en uiteindelijk het veranderen van de balansas tandwielen om claims te voorkomen.
De claim werd uiteindelijk verworpen doordat de rechter het eens was met Mercedes dat stelde dat het euvel buiten de garantieperiode viel en tussen de 110.000 en 175.000 kilometers.
Mercedes is niet wettelijk verantwoordelijk voor deze problemen. De mensen gaan hier tegen in beroep"
Het betreft dus een Mercedes-Benz M272, helaas niet alleen de 350..
Belangrijk vindt ik mijn vervolgvraag:
Als het gemaakt is/je het laat maken ben je er van af?
Alsof ik hier wijzer uit kom?
Applicable Models: Equipped with M272 Engine Up to Serial No. 2729..30 468993 or M273 Engine Up to Serial No. 2739..30 088611.
(Not Applicable to Model 164.156, 204 or 216.386)
This group is for Mercedes-Benz balance shaft issues that effect 2006 plus years, ML350 and other models that have the check engine light come on, giving a fault code, balance shaft issue. The fix is very expensive, ranging from $4,000 to $7,500. Mercedes-Benz has known about the problem since they issued a Technical Service Bulletin in 2007. However, currently MB is not notifying consumers or paying for the total repair of the balance shaft.
Maar stel he stel. €15.000 ZIJN EEN HOOP CENTJES
Je zoekt bijvoorbeeld een Mercedes-Benz BENZINE van 2005 naar boven en geen vier cilindert? De alomgeroemde 240 dus!?
Welk motorblok is Das beste ( in een 211 bijv)?
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
@kickdownkiko,
Vergeet niet de grotere broer van de E240, namelijk de E320 V6 met 224pk (165kW).
Alleen is deze maar tot 2004 gebouwd als ik het goed heb.
Sander.
Vergeet niet de grotere broer van de E240, namelijk de E320 V6 met 224pk (165kW).
Alleen is deze maar tot 2004 gebouwd als ik het goed heb.
Sander.
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Ja die vergeet ik niet..Sanderet schreef:@kickdownkiko,
Vergeet niet de grotere broer van de E240, namelijk de E320 V6 met 224pk (165kW).
Alleen is deze maar tot 2004 gebouwd als ik het goed heb.
Sander.
kickdownkiko schreef:Je zoekt bijvoorbeeld een Mercedes-Benz BENZINE van 2005 naar boven en geen vier cilindert? De alomgeroemde 240 dus!?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
De alomgeroemde 240...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
wacht maar, die alomgeroemde 240 is een legende in wording...
Balans assen?? nog nooooit last van gehad, en die blokken draaien tonnen lang goed....
Das beste oder nichts...
Balans assen?? nog nooooit last van gehad, en die blokken draaien tonnen lang goed....
Das beste oder nichts...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Ja eerlijk is eerlijk, het enige 'nadeel' is dat ze 'zo veel' brandstof gebruiken.. Tsja 1/10 gemiddeld als dat het probleem is.. Blijkbaar is dat blok het enige juiste 6 cilinderblok in een Mopf 211. Wow wat een statement en dat op de vroege morgen.scho2684 schreef: wacht maar, die alomgeroemde 240 is een legende in wording...
Balans assen?? nog nooooit last van gehad, en die blokken draaien tonnen lang goed....
Das beste oder nichts...
Blijkbaar heeft de 388PK E500 ook problemen met de motor.. Is toch bizar eigenlijk
Dus of een 200 Kompressor, een laatste model 320 2005/2006( showroommodel???, maar geen mopf) of een 240 mopf. Zo keuze is makkelijk dus
ik zie het probleem niet echt van een balans as tja het kost geld maar als je dit erbij in rekenend.
is een 350 een prima motor ik heb tijdje met 1e generatie motor gereden 272 PK uit me hoofd? lekker stil en vermogen zat.
ik dacht dat je in star of ander MB systeem kan zien welke motor nummers er problemen kunnen geven.
is een 350 een prima motor ik heb tijdje met 1e generatie motor gereden 272 PK uit me hoofd? lekker stil en vermogen zat.
ik dacht dat je in star of ander MB systeem kan zien welke motor nummers er problemen kunnen geven.
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Uh Okey noted. Over het vermogen/verbruik van de 350 uiteraard geen klachten.. Juist daarom.. Prima motor? Sorry dat slaat echt nergens op..Dutch-XaZeR schreef:ik zie het probleem niet echt van een balans as tja het kost geld maar als je dit erbij in rekenend.
is een 350 een prima motor ik heb tijdje met 1e generatie motor gereden 272 PK uit me hoofd? lekker stil en vermogen zat.
ik dacht dat je in star of ander MB systeem kan zien welke motor nummers er problemen kunnen geven.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Lekker de 320: zuinig (zie onderstaande recente pica's) snel - koppel - altijd snel genoeg - betrouwbaar en....altijd zuiniger en krachtiger dan een 240.kickdownkiko schreef:Ja eerlijk is eerlijk, het enige 'nadeel' is dat ze 'zo veel' brandstof gebruiken.. Tsja 1/10 gemiddeld als dat het probleem is.. Blijkbaar is dat blok het enige juiste 6 cilinderblok in een Mopf 211. Wow wat een statement en dat op de vroege morgen.scho2684 schreef: wacht maar, die alomgeroemde 240 is een legende in wording...
Balans assen?? nog nooooit last van gehad, en die blokken draaien tonnen lang goed....
Das beste oder nichts...
Blijkbaar heeft de 388PK E500 ook problemen met de motor.. Is toch bizar eigenlijk
Dus of een 200 Kompressor, een laatste model 320 2005/2006( showroommodel???, maar geen mopf) of een 240 mopf. Zo keuze is makkelijk dus
Die 353 km rit was 1e 50 km bergen, daarna tempomaat (gem 130 Duitsland, 120 in NL), geen files. De 2870 km zijn voornamelijk langere snelwegritten, maar ook kortere bergritten, de 320 211 van mijn pa zit vrijwel altijd onder de 8.0/100 bij ritjes van circa 135 km, op langere Duitsland ritjes haalt die zelfs 7.5 tot 7.3/100 km...
Wel hebben wij een redelijk beheerste rechtervoet anders ga je deze waardes niet halen
Als ik met een volle tank vertrek op vakantie zie ik mijn verwachte actieradius na verloop van tijd op ruim 800 km uitkomen
- Bijlagen
-
- IMG_20130922_160306.jpg (92.87 KiB) 5473 keer bekeken
-
- IMG_20130922_160315.jpg (110.31 KiB) 5473 keer bekeken
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
kickdownkiko schreef:of een 240 mopf. Zo keuze is makkelijk dus
Er is geen mopf met 240 motor. Werd ook een 230 op basis van m272.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Ja op die mogelijke balans as na en als die al defect raakt, als je zo gaat redeneren zijn er altijd wel gevallen bekend van een bepaalde motor.kickdownkiko schreef:Uh Okey noted. Over het vermogen/verbruik van de 350 uiteraard geen klachten.. Juist daarom.. Prima motor? Sorry dat slaat echt nergens op..Dutch-XaZeR schreef:ik zie het probleem niet echt van een balans as tja het kost geld maar als je dit erbij in rekenend.
is een 350 een prima motor ik heb tijdje met 1e generatie motor gereden 272 PK uit me hoofd? lekker stil en vermogen zat.
ik dacht dat je in star of ander MB systeem kan zien welke motor nummers er problemen kunnen geven.
Vertrouwen overigens nooit op Amerikanen als daar 10 procent waar van is, is het veel.
Wanneer is een blok goed en wanneer is een blok slecht? volgens mij word het dan erg persoonlijk waar trek je de streep. ik vind een balans as meevallen en een relatief meevallende ingreep word helaas wat moeilijker doordat je er slecht bij kan (motor moet eruit).
Een motor is in mijn ogen past slecht zodra deze compleet vervangen moet worden diverse keren.
Iets totaal anders ben je ook van mening dat de M104 een slecht blok is ?
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
@Sterbenz.. De 320 is uiteraard een favoriet van mij, en van velen.. Maar niks zo fijn als een 6 in lijn Ik zeg eurootje op zijn kantkickdownkiko schreef: Elke motor heeft wel een achilleshiel. Nu is het natuurlijk koffiedik kijken want alles hangt uiteraard af van het onderhoud, gebruik en geluk. Maar in het verleden had je de 103 en 104 motoren die vrij kogelvrij waren.. Nu heb je zo(té) veel keus, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Welk motorblok kan de overwinning opeisen? Deze eigenschappen rekening houdend:
• Betrouwbaarheid
• Verbruik
• Onderhoudskosten
• ???
Dus één Diesel motor en één Benzinemotor.
Zijn er nog andere motoreigenschappen waarvan je zegt, dat moet toch even genoemd worden..
Ik zou graag jullie meningen, voorbeelden, ervaringen eigenlijk alles wat de keuze makkelijker kan maken..
DIESEL
200 CDI
220 CDI
270 CDI
280 CDI
300 BlueTEC ( vanaf 2007)
320 CDI
400 CDI
420 CDI
BENZINE
200 NGT ( LPG)
200 KOMPRESSOR
230
240
280
350
350 CGI ( vanaf 2007)
500
55 AMG
63 AMG
Als voorbeeld:
In de Diesel categorie: de 320Cdi
In de Benzine categorie: de 320 ( Deze is tot het Mopf model gemaakt) In het Mopf model zou ik het niet weten..
BVDDDD
In de 210 zijn de motorblokken allemaal TOP. Zie mijn beginpost
@ wie het weet mag het zeggen
Stel he stel.. We leven nu in 2013. De mogelijkheid om een Mercedes 211 Mopf ( dus vanaf 2006, het Modellpflege zeg maar facelift model) te kopen, is aanwezig. Je wilt een benzinemotor, want je rijdt niet genoeg om diesel te verantwoorden..
Je heb €17.000 als max budget. ( EN dat is een boel geld!)
En een pot van €2000 en een beetje voor eventueel achterstallig onderhoud/onvoorziene kosten
Je wilt eigenlijk een 6 of anders 8 cilindert, dus E 200 Kompressor niet.
Je heb de keuze uit:
E 230 ( uiteraard heb je gelijk MartijnS Thanks!)
E 280
E 350
E 500
Zeg t me maar. Kopen en rekening houden met een kostenpost van €4000? Wanneer weet niemand? Plus de normale hogere kosten die je voor lief neemt als Mercedes-Benz liefhebber.
De nieuwe en sterkere modificatie houdt het ruwweg 200.000 km vol.. Dus het is niet opgelost helaas.. Denk aan eventuele verkoop later
Wat zijn de opties?
Begrijp me niet verkeerd. Ik HOU van Mercedes-Benz.. Misschien vandaar dat ik me 'zorgen' maak..
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Door het koppakking verhaal.. Eigenlijk wel, maar het is dus tussen de 250.000 km en iets erboven een reparatie van om en nabij €1500 en opgelost.. M104 is het blok niet slecht, maar de pakking welDutch-XaZeR schreef: Iets totaal anders ben je ook van mening dat de M104 een slecht blok is ?
Kun je vergelijken maar niet helemaal.. Balansas is tussen de 100.000 en 200.000 en €3500 minimaal en niet opgelost.M272 is gewoon ruk punt
- Richard300d
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 27 jul 2009 16:37
- Mercedes-Benz: W210 E430 - W114 280E - W639 Vito 111 Cdi
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Ik zou het wel weten: geen van allen. E500 is leuk, maar voor mijn gevoel is mijn 430 motor toch iets betrouwbaarder. Al zullen sommigen dat ook wel afbranden..
Aerodynamics are for people who can't build engines