Welk motorblok is Das beste ( in een 211 bijv)?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

08 dec 2012 13:37

CGI Charged Gasoline Injection ( Directe Benzine Injectie) is hetzelfde principe als de Tfsi van Vag?
Vanaf wanneer zijn er dan CGI motoren? 2008..
Zijn weer boven water gekomen door de nood uit schonere en efficiëntere techniek
Benz was wel de eerste met dit systeem ( 1955 300SL Gullwing 8-) 8-) )

Uitleg in het Engels hier
Iemand een Nederlandse versie a.u.b?
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

08 dec 2012 14:38

Hoe jonger de auto hoe duurder de techniek! Helaas brengt dat mee dat je bij die auto's kans hebt op dure reparaties. Dit is bij alle merken. Alle nieuwe benzine motoren (bij bijna alle merken) krijgen allemaal turbo's en die zijn niet goedkoop. Enkele voorbeelden van prijzige onderdelen.

V6 diesel turbo €2000
4 cil benzine turbo €2500
CDI injectoren vanaf €250
CGI injectoren vanaf €300

Bij een 651 motor kan je bijna niks repareren binnen de 3 uur! Het is een mooie kleine motor maar je kan dan ook nergens bij.

Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor. De meetnauwkeurigheid van de sensoren is vrij groot en bij de kleinste afwijking zal er al een lampje gaan branden wat tegenwoordig al tot afkeur kan zorgen.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

08 dec 2012 17:35

Raimon schreef: Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor.
Dus Kiko, gewoon voor de 500, 55 of 63 gaan ;)

En een kleinere motor is niet altijd zuiniger. Ik was begin dit jaar met een kennis van me naar Zuid-Duitsland gereden. Ik reed toen in mijn E500 en hij in zijn E240. Geloof het of niet, BC verbruik bij mij was meer als een liter lager p/100 km dan bij hem!!

En ik snap je helemaal, bijna elke type heeft wel zijn specifieke aandachtspunten. Daarom kun je gewoon het beste gaan rijden en kijken welke auto het beste bij je past(benzine, diesel, V6, V8 etc), en in beste staat van onderhoud verkeert. Dan heb je vaak het meeste lol met je nieuwe Benz. En het loont echt om in Duitsland te kijken.

Heel veel succes met je keuze en zoektocht naar een opvolger voor je mooie W210 ;)

Greets,
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

08 dec 2012 18:33

AMG525 schreef: Dus Kiko, gewoon voor de 500, 55 of 63 gaan ;)
Heel veel succes met je keuze en zoektocht naar een opvolger voor je mooie W210 ;)
milieu can kiss my ass :twisted:

Nee het is niet specifiek voor mij dit Topic.. Ik vroeg het me gewoon af.. De 210 ( :$ Gracias trouwens) blijf ik nog wel een tijd in rijden.. Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek".. Ik herken me steeds meer in de Oldskool Hardcore 201, 124 en 126 rijders.
But Kiko wants what Kiko can't have :roll:
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

08 dec 2012 20:51

Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek"..
Idd als deze types geen roest zouden kennen was het voor mij de perfecte auto en zou ik er nog heel veel jaren in rijden. :goedzo:

Maar ik wordt wel moe van het roestspook. :sst:
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8043
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

09 dec 2012 10:41

kickdownkiko schreef:Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek"..
Dat "simpele" kan vies tegenvallen...
Mijn vorige W210 met zijn "simpele" techniek heeft drie dagen bij de dealer gestaan waar ze maar niet konden vinden wat er aan mankeerde.
Uiteindelijk het hele motormanagement vervangen...
En dat kost centjes met drie dagen arbeidsloon....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

09 dec 2012 10:59

scho2684 schreef:Dat "simpele" kan vies tegenvallen...
Mijn vorige W210 met zijn "simpele" techniek heeft drie dagen bij de dealer gestaan waar ze maar niet konden vinden wat er aan mankeerde.
Uiteindelijk het hele motormanagement vervangen...
En dat kost centjes met drie dagen arbeidsloon....
Vandaar dat simpele tussen aanhalingstekens stond ;) Ik reageerde op Raimon zijn logische en terechte opmerking (A)
Raimon schreef:Hoe jonger de auto hoe duurder de techniek! Helaas brengt dat mee dat je bij die auto's kans hebt op dure reparaties. Dit is bij alle merken. Alle nieuwe benzine motoren (bij bijna alle merken) krijgen allemaal turbo's en die zijn niet goedkoop. Enkele voorbeelden van prijzige onderdelen.

V6 diesel turbo €2000
4 cil benzine turbo €2500
CDI injectoren vanaf €250
CGI injectoren vanaf €300

Bij een 651 motor kan je bijna niks repareren binnen de 3 uur! Het is een mooie kleine motor maar je kan dan ook nergens bij.

Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor. De meetnauwkeurigheid van de sensoren is vrij groot en bij de kleinste afwijking zal er al een lampje gaan branden wat tegenwoordig al tot afkeur kan zorgen.
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8043
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

09 dec 2012 11:04

Juist ja,

Ik denk ook dat we inderdaad mogen concluderen dat het niet de motor is die in veel gevallen het probleem is, maar het brein er achter....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

09 dec 2012 11:10

scho2684 schreef:Juist ja,

Ik denk ook dat we inderdaad mogen concluderen dat het niet de motor is die in veel gevallen het probleem is, maar het brein er achter....
Scherp heel scherp :goedzo: :lol: Je heb helemaal gelijk ook.. Morgen toch maar gaan kijken voor een roestvrije 124 ;)
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4076
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

12 dec 2012 21:50

in de 211.. doe mij maar de OM646
SterBenz
Berichten: 650
Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
Locatie: SLC

13 dec 2012 22:25

ruub-sterw201 schreef:
SterBenz schreef:Ik. Bij zomerse Duitsland-ritjes tussen de 7.3 en 7.8 ltr/100 km. Ik moet wel zeggen dat de 320 uit mijn 210 lekkerder klinkt dan de 320 uit de 211 van mijn pa. H
Voor een 320 uit een W210? dat is wel heel erg zuinig :S Vraag me toch af welke snelheden jij hanteert op zulke uitjes.
Op de snelweg rond de 135, sneller heeft m.i. geen zin, ik zit altijd rond de 100 km/pu gemiddeld.
Een kennis van mij rijdt 140-150 en die komt op ongeveer dezelfde afstand op 102/103 gemiddeld uit.
Boven de 140 gaat het verbruik wel ineens hard omhoog, ik vind 135 daarom qua tijd/verbruik ideaal.

De laatste 3000 km met kortere ritten levert (uit mijn hoofd) nog steeds 9 zoveel liter/100 km op. Met een 260/300E was ik altijd al heel blij als ik de 1:10 haalde op lange ritten. De motor/verbruik/automaat dempen wat dat betreft de heimwee naar een 124 nog een beetje :D

Maar, zoals je wellicht al vermoedde heb ik (veel te?) beheerste rijstijl in de 320 met als recent "hoogtepunt" 100.000 km aangetikt.
LaurensDeK
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 nov 2012 22:20
Mercedes-Benz: A250 en CLK500
Specialisatie: Forumtrol
Locatie: Vlaardingen

14 dec 2012 12:58

De 500s uiteraard, dé motor voor alle luxere modellen, cabrio's en coupés.
LaurensDeK is Verwijderd13263, meer info in zijn voorstelronde en logboek van verzonnen auto's
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

14 dec 2012 13:09

In de pré mopf misschien wel in de mopf versies zijn er wel wat probleempjes.. Qua kosten ( onderhoud, gebruik en verbruik) kan het net als de AMG's nooit de beste blokken claimen helaas IMHO.. kosten zijn helaas een onderdeel van de deal ;)

Het is het TOTAAL beeld van een motor zijn kunnen, "kogelvrijheid", kosten om het allemaal rijdend te houden.. Und so weitert
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

14 dec 2012 13:13

In de bokswereld heb je een mooie term die ik graag wil gebruiken als voorbeeld voor wat ik bedoel.. In de ruimste zin van het woord

Pound For Pound
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

18 mar 2013 11:22

Bijlagen
MEEST betrouwbaar
MEEST betrouwbaar
MEEST BETROUWBAAR.jpg (22.58 KiB) 1264 keer bekeken
MINST betrouwbaar
MINST betrouwbaar
MINST BETROUWBAAR.jpg (16.14 KiB) 1264 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mr. Michel op 19 mar 2013 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag een bronvermelding plaatsen als je iets van een andere site afhaalt
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Plaats reactie