CGI Charged Gasoline Injection ( Directe Benzine Injectie) is hetzelfde principe als de Tfsi van Vag?
Vanaf wanneer zijn er dan CGI motoren? 2008..
Zijn weer boven water gekomen door de nood uit schonere en efficiëntere techniek
Benz was wel de eerste met dit systeem ( 1955 300SL Gullwing )
Uitleg in het Engels hier
Iemand een Nederlandse versie a.u.b?
Welk motorblok is Das beste ( in een 211 bijv)?
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hoe jonger de auto hoe duurder de techniek! Helaas brengt dat mee dat je bij die auto's kans hebt op dure reparaties. Dit is bij alle merken. Alle nieuwe benzine motoren (bij bijna alle merken) krijgen allemaal turbo's en die zijn niet goedkoop. Enkele voorbeelden van prijzige onderdelen.
V6 diesel turbo €2000
4 cil benzine turbo €2500
CDI injectoren vanaf €250
CGI injectoren vanaf €300
Bij een 651 motor kan je bijna niks repareren binnen de 3 uur! Het is een mooie kleine motor maar je kan dan ook nergens bij.
Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor. De meetnauwkeurigheid van de sensoren is vrij groot en bij de kleinste afwijking zal er al een lampje gaan branden wat tegenwoordig al tot afkeur kan zorgen.
V6 diesel turbo €2000
4 cil benzine turbo €2500
CDI injectoren vanaf €250
CGI injectoren vanaf €300
Bij een 651 motor kan je bijna niks repareren binnen de 3 uur! Het is een mooie kleine motor maar je kan dan ook nergens bij.
Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor. De meetnauwkeurigheid van de sensoren is vrij groot en bij de kleinste afwijking zal er al een lampje gaan branden wat tegenwoordig al tot afkeur kan zorgen.
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
Dus Kiko, gewoon voor de 500, 55 of 63 gaanRaimon schreef: Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor.
En een kleinere motor is niet altijd zuiniger. Ik was begin dit jaar met een kennis van me naar Zuid-Duitsland gereden. Ik reed toen in mijn E500 en hij in zijn E240. Geloof het of niet, BC verbruik bij mij was meer als een liter lager p/100 km dan bij hem!!
En ik snap je helemaal, bijna elke type heeft wel zijn specifieke aandachtspunten. Daarom kun je gewoon het beste gaan rijden en kijken welke auto het beste bij je past(benzine, diesel, V6, V8 etc), en in beste staat van onderhoud verkeert. Dan heb je vaak het meeste lol met je nieuwe Benz. En het loont echt om in Duitsland te kijken.
Heel veel succes met je keuze en zoektocht naar een opvolger voor je mooie W210
Greets,
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
milieu can kiss my assAMG525 schreef: Dus Kiko, gewoon voor de 500, 55 of 63 gaan
Heel veel succes met je keuze en zoektocht naar een opvolger voor je mooie W210
Nee het is niet specifiek voor mij dit Topic.. Ik vroeg het me gewoon af.. De 210 ( Gracias trouwens) blijf ik nog wel een tijd in rijden.. Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek".. Ik herken me steeds meer in de Oldskool Hardcore 201, 124 en 126 rijders.
But Kiko wants what Kiko can't have
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Idd als deze types geen roest zouden kennen was het voor mij de perfecte auto en zou ik er nog heel veel jaren in rijden.Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek"..
Maar ik wordt wel moe van het roestspook.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat "simpele" kan vies tegenvallen...kickdownkiko schreef:Des te meer ik weet over de "nieuwere" modellen des te gelukkiger ik wordt van mijn eigen 210 zijn "simpele techniek"..
Mijn vorige W210 met zijn "simpele" techniek heeft drie dagen bij de dealer gestaan waar ze maar niet konden vinden wat er aan mankeerde.
Uiteindelijk het hele motormanagement vervangen...
En dat kost centjes met drie dagen arbeidsloon....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Vandaar dat simpele tussen aanhalingstekens stond Ik reageerde op Raimon zijn logische en terechte opmerkingscho2684 schreef:Dat "simpele" kan vies tegenvallen...
Mijn vorige W210 met zijn "simpele" techniek heeft drie dagen bij de dealer gestaan waar ze maar niet konden vinden wat er aan mankeerde.
Uiteindelijk het hele motormanagement vervangen...
En dat kost centjes met drie dagen arbeidsloon....
Raimon schreef:Hoe jonger de auto hoe duurder de techniek! Helaas brengt dat mee dat je bij die auto's kans hebt op dure reparaties. Dit is bij alle merken. Alle nieuwe benzine motoren (bij bijna alle merken) krijgen allemaal turbo's en die zijn niet goedkoop. Enkele voorbeelden van prijzige onderdelen.
V6 diesel turbo €2000
4 cil benzine turbo €2500
CDI injectoren vanaf €250
CGI injectoren vanaf €300
Bij een 651 motor kan je bijna niks repareren binnen de 3 uur! Het is een mooie kleine motor maar je kan dan ook nergens bij.
Alles wat milieu te maken heeft is duur (niet alleen in de auto wereld) en er komt steeds meer milieu gerelateerde onderdelen op een motor. De meetnauwkeurigheid van de sensoren is vrij groot en bij de kleinste afwijking zal er al een lampje gaan branden wat tegenwoordig al tot afkeur kan zorgen.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Juist ja,
Ik denk ook dat we inderdaad mogen concluderen dat het niet de motor is die in veel gevallen het probleem is, maar het brein er achter....
Ik denk ook dat we inderdaad mogen concluderen dat het niet de motor is die in veel gevallen het probleem is, maar het brein er achter....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Scherp heel scherp Je heb helemaal gelijk ook.. Morgen toch maar gaan kijken voor een roestvrije 124scho2684 schreef:Juist ja,
Ik denk ook dat we inderdaad mogen concluderen dat het niet de motor is die in veel gevallen het probleem is, maar het brein er achter....
- W204Avantgarde
- Berichten: 4076
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
in de 211.. doe mij maar de OM646
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Op de snelweg rond de 135, sneller heeft m.i. geen zin, ik zit altijd rond de 100 km/pu gemiddeld.ruub-sterw201 schreef:Voor een 320 uit een W210? dat is wel heel erg zuinig Vraag me toch af welke snelheden jij hanteert op zulke uitjes.SterBenz schreef:Ik. Bij zomerse Duitsland-ritjes tussen de 7.3 en 7.8 ltr/100 km. Ik moet wel zeggen dat de 320 uit mijn 210 lekkerder klinkt dan de 320 uit de 211 van mijn pa. H
Een kennis van mij rijdt 140-150 en die komt op ongeveer dezelfde afstand op 102/103 gemiddeld uit.
Boven de 140 gaat het verbruik wel ineens hard omhoog, ik vind 135 daarom qua tijd/verbruik ideaal.
De laatste 3000 km met kortere ritten levert (uit mijn hoofd) nog steeds 9 zoveel liter/100 km op. Met een 260/300E was ik altijd al heel blij als ik de 1:10 haalde op lange ritten. De motor/verbruik/automaat dempen wat dat betreft de heimwee naar een 124 nog een beetje
Maar, zoals je wellicht al vermoedde heb ik (veel te?) beheerste rijstijl in de 320 met als recent "hoogtepunt" 100.000 km aangetikt.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28 nov 2012 22:20
- Mercedes-Benz: A250 en CLK500
- Specialisatie: Forumtrol
- Locatie: Vlaardingen
De 500s uiteraard, dé motor voor alle luxere modellen, cabrio's en coupés.
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
In de pré mopf misschien wel in de mopf versies zijn er wel wat probleempjes.. Qua kosten ( onderhoud, gebruik en verbruik) kan het net als de AMG's nooit de beste blokken claimen helaas IMHO.. kosten zijn helaas een onderdeel van de deal
Het is het TOTAAL beeld van een motor zijn kunnen, "kogelvrijheid", kosten om het allemaal rijdend te houden.. Und so weitert
Het is het TOTAAL beeld van een motor zijn kunnen, "kogelvrijheid", kosten om het allemaal rijdend te houden.. Und so weitert
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
In de bokswereld heb je een mooie term die ik graag wil gebruiken als voorbeeld voor wat ik bedoel.. In de ruimste zin van het woord
Pound For Pound
Pound For Pound
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Bijlagen
-
- MEEST betrouwbaar
- MEEST BETROUWBAAR.jpg (22.58 KiB) 1264 keer bekeken
-
- MINST betrouwbaar
- MINST BETROUWBAAR.jpg (16.14 KiB) 1264 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mr. Michel op 19 mar 2013 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag een bronvermelding plaatsen als je iets van een andere site afhaalt
Reden: Graag een bronvermelding plaatsen als je iets van een andere site afhaalt