Ben ik weer eens
Elke motor heeft wel een achilleshiel. Nu is het natuurlijk koffiedik kijken want alles hangt uiteraard af van het onderhoud, gebruik en geluk. Maar in het verleden had je de 103 en 104 motoren die vrij kogelvrij waren.. Nu heb je zo(té) veel keus, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Welk motorblok kan de overwinning opeisen? Deze eigenschappen rekening houdend:
• Betrouwbaarheid
• Verbruik
• Onderhoudskosten
• ???
Dus één Diesel motor en één Benzinemotor.
Zijn er nog andere motoreigenschappen waarvan je zegt, dat moet toch even genoemd worden..
Ik zou graag jullie meningen, voorbeelden, ervaringen eigenlijk alles wat de keuze makkelijker kan maken..
DIESEL
200 CDI
220 CDI
270 CDI
280 CDI
300 BlueTEC ( vanaf 2007)
320 CDI
400 CDI
420 CDI
BENZINE
200 NGT ( LPG)
200 KOMPRESSOR
230
240
280
350
350 CGI ( vanaf 2007)
500
55 AMG
63 AMG
Als voorbeeld:
In de Diesel categorie: de 320Cdi
In de Benzine categorie: de 320 ( Deze is tot het Mopf model gemaakt) In het Mopf model zou ik het niet weten..
BVDDDD
Welk motorblok is Das beste ( in een 211 bijv)?
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
320 CDI lijn 6 cilinder.
Aan deze motor gaat nagenoeg niks stuk. Verbruik heb ik geen idee van hoeveel dat verschilt met de V6.
270 CDI is een rauwe motor met hele aparte eigenschappen. Ik vind het een prettige motor
Aan deze motor gaat nagenoeg niks stuk. Verbruik heb ik geen idee van hoeveel dat verschilt met de V6.
270 CDI is een rauwe motor met hele aparte eigenschappen. Ik vind het een prettige motor
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Dus de 6 in lijn zit die in de pré mopf toch?Raimon schreef:320 CDI lijn 6 cilinder.
Aan deze motor gaat nagenoeg niks stuk. Verbruik heb ik geen idee van hoeveel dat verschilt met de V6.
270 CDI is een rauwe motor met hele aparte eigenschappen. Ik vind het een prettige motor
En qua benzinemotoren?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Haha, dat zou ik ook zeggen met een 400CDIGuido126 schreef:Beetje een non-discussie.
Toch ben ik het wel met je eens, wanneer is en blijft een motor goed?
Juiste onderhoud, klimaat, kwaliteit olie, korte/lange stukken, koud/warm enz enz
#doeslief
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zijn toch vooral meningen. Ik heb met veel motoren weinig ervaring. Maar de ervaringen met de MoPf 200/220CDI zijn voor mij erg goed. Probleemloze motor!
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Discussie is vrij om aan deel te nemen of niet .. Ik begrijp dat het afhankelijk is van bovengenoemde punten door Peter. Dat lijkt mij helder. Maar er zijn motorblokken die bekend staan als bovengemiddeld goed. En dat zou ik graag willen weten..Peter schreef:Haha, dat zou ik ook zeggen met een 400CDIGuido126 schreef:Beetje een non-discussie.
Toch ben ik het wel met je eens, wanneer is en blijft een motor goed?
Juiste onderhoud, klimaat, kwaliteit olie, korte/lange stukken, koud/warm enz enz
Voor mij is bijvoorbeeld een 350 motor jammer genoeg een No Go, ondanks dat het qua specs mij wel iets geweldigs lijkt.. Puur om de balansas problemen. Kijk als er hier nu uit zou komen dat er een modificatie op de balans as is geweest, de kosten voor het vervangen dit of dit is.. Ik weet zeker als ik bijvoorbeeld een 211 350 zou kopen en hier een Logboek ervan aanmaak, ik geheid de balansas opmerkingen krijg, en niet te zuinig ( ja je hoeft je er niks van aan te trekken, dat weet ik.. maar toch doe ik dat stiekem dan wel).. Nou dat zou ik dan graag willen weerleggen, en hopelijk kan dat onder andere door dit Topic..
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Non?Guido126 schreef:Beetje een non-discussie.
- Bijlagen
-
- image.jpg (24.44 KiB) 5729 keer bekeken
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
Ik ben een echte dieselman, en de 280cdi/320cdi (3.0v6) vind ik de lekkerste moteren.kickdownkiko schreef: DIESEL
200 CDI
220 CDI
270 CDI
280 CDI (lijn6)
280 CDI (3.0v6)
300 BlueTEC ( vanaf 2007)
320 CDI (lijn6)
320 CDI (3.0v6)
400 CDI
420 CDI
BENZINE
200 NGT ( LPG)
200 KOMPRESSOR
230
240
280
350
350 CGI ( vanaf 2007)
500
55 AMG
63 AMG
Sorry hoor maar word een beetje forumvulling zo
Wat wil je met ieder mankementje
Ga je echt een 63 AMG kopen als dat ogenschijnlijk goed blok is
Ieder blok heeft zijn tikje wel, alles is wel een keer beschreven en te vinden met de zoek functie
Beste band
Beste olie
Etc
Sorry
Wat wil je met ieder mankementje
Ga je echt een 63 AMG kopen als dat ogenschijnlijk goed blok is
Ieder blok heeft zijn tikje wel, alles is wel een keer beschreven en te vinden met de zoek functie
Beste band
Beste olie
Etc
Sorry
Bij benzine zou ik zeggen de m113 V8.
Waarom? de 350 V6 heeft wat probleempjes, de Kompressor motoren verbruiken relatief veel en zijn traaaaaag
Waarom? de 350 V6 heeft wat probleempjes, de Kompressor motoren verbruiken relatief veel en zijn traaaaaag
- Bijlagen
-
- 0408_03z+mercedes_clk_500+engine_bay_view.jpg (79.23 KiB) 5705 keer bekeken
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Voor een M5 rijder heb je best slimme opmerkingen, ik neem het mee in mijn besluit met welke motor i.c.m. een toekomstige Mercedes-Benz 211 ik zal kopen.. DankjewelbrianM5 schreef:Sorry hoor maar word een beetje forumvulling zo
Wat wil je met ieder mankementje
Ga je echt een 63 AMG kopen als dat ogenschijnlijk goed blok is
Ieder blok heeft zijn tikje wel, alles is wel een keer beschreven en te vinden met de zoek functie
Beste band
Beste olie
Etc
Sorry
Ohja beste band: Michelin
Beste Olie: Valvoline Maxlife
Wáárom.. Simpel omdat dat mijn keuze is
Ik heb de AMG blokken puur erbij gezet om het lijstje compleet te maken.. AMG staat buiten vergelijk IMO
Laatst gewijzigd door kickdownkiko op 05 dec 2012 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
...ik vind mijn kompressor motor nu niet echt traag...en aan de verwensende gebaren van mijn medeweggebruikers te zien, vinden zij dat ook niet echt...schim schreef:Bide Kompressor motoren verbruiken relatief veel en zijn traaaaaag
greetingz,