Wat verbruikt jouw auto ?
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Peter schreef:
Fijn weekend
Hoi allen,
Met mijn c180 diesel, van eind 2014, rijd ik ca. 1:20 op de lange ritten. Per jaar zakt dat naar 1:18 als je alle korte ritten en de vakantie (met caravan) mee telt. Al met al heel tevreden... meestal ca.1200 km op één tank.
Ik hoef, met 45000km/jaar, dus niet elke week te tanken!
Met mijn c180 diesel, van eind 2014, rijd ik ca. 1:20 op de lange ritten. Per jaar zakt dat naar 1:18 als je alle korte ritten en de vakantie (met caravan) mee telt. Al met al heel tevreden... meestal ca.1200 km op één tank.
Ik hoef, met 45000km/jaar, dus niet elke week te tanken!
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Bij koud weer en een niet zo lange rit een aanvaardbaar resultaat met een CLK 200 K Cabrio automaat.
Meestal zit hij iets hoger omdat de echtgenote er nog kortere trajecten mee doet.
Meestal zit hij iets hoger omdat de echtgenote er nog kortere trajecten mee doet.
- Bijlagen
-
- verbruik
- 20161122_173458.jpg (124.46 KiB) 1868 keer bekeken
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
Afgelopen zomerperiode met de 19" wielen gemiddeld op de 11L/100km gezeten
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 09 feb 2016 17:16
- Mercedes-Benz: w212 200cgi; W906
7,5L/100 gemiddeld. Vind ik erg zuinig voor een benzine.
- Bijlagen
-
- verbruik.jpg (127.6 KiB) 1740 keer bekeken
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik had dit ook al opgemerkt, ik rij eigenlijk vanwege het aantal Km'ers diesel, 25-30K per jaar, maar dat kan ook zomaar eens 10K zijn afhankelijk van de klant waar die zit.suyker schreef:Heb dus wederom een leenauto mee ditmaal een C180
Het verbaasd mij enorm het verbruik in vergelijking met mijn c350e.
Rekening houdend dat de hybride wat zwaarder weegt scheelt het snelweg gebruik zo 3/4l/100km in voordeel van de c180 (de c350 puur op de motor vermogen zonder accu's )
Ik vond vrij groot verschil waar ik met 120km/per uur 6/7 liter verbruik in de c180 en zo 10 liter in de c350
Na de eerste proefrit in de C180 en later in een C200, kwam ik ergens tussen de 6,9 en 7,1L/100km uit. De C200 verbruikt net iets meer, maar rijdt wel veel fijner.
De MBR voor diesel is in ZH per maand 80 Euro extra tov Benzine en dan nog 20 Euro extra aan verzekering.
Zelfs al zou je met diesel 6.0L halen en 7.9L met de benzine, dan nog maak je dat verschil van 100 Euro pas goed vanaf 35.000km.
Hooguit dat een diesel met 150K of 200K op de teller iets meer restwaarde heeft.
Ach ik doe nu met de Alfa 159 2.4 Jtd automaat rond de tussen de 7.4L en 8,3L (fabrieksopgave 8,3L/100km) en het ding weegt leeg 1680kg. Dus ik ga er altijd op vooruit qua kosten.
- JosCLK
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Lekker belangrijk het verbruik van een 8-cylinder 5 liter maar hieronder een vergelijking tussen oud en nieuw.
Mercedes SL500 (R230-2002) vs SL500 (R231-2012) verbruik is berekend over >10.000 km. Betreft reëel verbruik, cijfers van boardcomputer zijn nogal optimistisch en daarom niet gebruikt.
R230 Fabrieksopgave 1:7,9 km. Praktijk 1:8,3 (4,8% zuiniger)
R231 Fabrieksopgave 1:11 km. Praktijk 1:8,6 (27,6% minder zuinig)
Opvallend is het verschil tussen de fabrieksopgave en de verbruikscijfers in de praktijk. Je kunt nou niet echt zeggen dat de R231 met de ECO knop een stuk zuiniger is geworden dan zijn voorganger hoewel Mercedes hier wel van overtuigd is.
Mercedes SL500 (R230-2002) vs SL500 (R231-2012) verbruik is berekend over >10.000 km. Betreft reëel verbruik, cijfers van boardcomputer zijn nogal optimistisch en daarom niet gebruikt.
R230 Fabrieksopgave 1:7,9 km. Praktijk 1:8,3 (4,8% zuiniger)
R231 Fabrieksopgave 1:11 km. Praktijk 1:8,6 (27,6% minder zuinig)
Opvallend is het verschil tussen de fabrieksopgave en de verbruikscijfers in de praktijk. Je kunt nou niet echt zeggen dat de R231 met de ECO knop een stuk zuiniger is geworden dan zijn voorganger hoewel Mercedes hier wel van overtuigd is.
Mijn S55 amg kompressor zit op een verbruik van 1 op 5,5 met alleen stadsverkeer.
Beetje spelen met het vermogen gaat richting 1 op 3 tot 4.
Zuinigst op de snelweg met cruisecontrol op 90km/h was 1 op 9,4.
Gemiddeld zit ik aan de 1 op 6,2
Dit is een berekening aan de pomp dus niet van boordcomputer.
Groet Michael.
Beetje spelen met het vermogen gaat richting 1 op 3 tot 4.
Zuinigst op de snelweg met cruisecontrol op 90km/h was 1 op 9,4.
Gemiddeld zit ik aan de 1 op 6,2
Dit is een berekening aan de pomp dus niet van boordcomputer.
Groet Michael.
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Met mijn '94 Mercedes Combi 320 rij ik gemiddeld 1:9,3....maar heb één keer 1:11,8 gereden.
De motor loopt tot op heden nog steeds op 5 cilinders, dus ik verwacht een betere score te kunnen halen dan 1:9,3 als hij eenmaal weer goed loopt.
Met mijn 1999 Mercedes A140 beste score tot nu toe 1:19,2.
En mijn 2001 CLK cabrio 230 gemiddeld 1:12. (denk dat het nog wel beter kan)
De motor loopt tot op heden nog steeds op 5 cilinders, dus ik verwacht een betere score te kunnen halen dan 1:9,3 als hij eenmaal weer goed loopt.
Met mijn 1999 Mercedes A140 beste score tot nu toe 1:19,2.
En mijn 2001 CLK cabrio 230 gemiddeld 1:12. (denk dat het nog wel beter kan)
Mijn C200d S205 zit aan 4,58 l/100KM
Zie hier voor de details
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 16554.html
Zie hier voor de details
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 16554.html
Wellicht niet de meest betrouwbare manier van meten maar mijn vriendin reed gister 80-90 achter een vrachtwagen non stop en tot mijn verbazing gaf haar boordcomputer 5.2l / 100 aan. Zij rijdt in een c180 CGI en moet zeggen dat ik het toch netjes vind.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Mijn boordcomputer is overeenkomstig met het werkelijke verbruik bij mij (scheelt maar heel weinig als het al verschild...)
Ik mag niet klagen van beurt tot beurt met een gemiddeld van ca. 1:10 met een E240 die toch een iets andere reputatie heeft zo nu en dan...
Ik mag niet klagen van beurt tot beurt met een gemiddeld van ca. 1:10 met een E240 die toch een iets andere reputatie heeft zo nu en dan...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z