jawel...90 of 99 euro per keer dat zo'n diesel alsnog de gevarenzonde binnen rijdtBorgmonster schreef:Dat verbod op oude diesels zal daar niets uithalen... Man man man.
greetingz,
jawel...90 of 99 euro per keer dat zo'n diesel alsnog de gevarenzonde binnen rijdtBorgmonster schreef:Dat verbod op oude diesels zal daar niets uithalen... Man man man.
Ik denk van niet maar mooi statementCornelis schreef:
Saab was ooit de eerste waar in Londen de lucht schoner de uitlaat uitkwam dan dat die er voor via het luchtfilter
in ging.......
Ik durf te weden dat dit voor de moderne diesels net zo geldt !
CorW schreef:Uitzicht op de polder....
Rij jij diesel dan?Borgmonster schreef:Lol!
Van Rotterdam herinner ik me het uitzicht [...]
In de winter een bruine deken eroverheen van de stikstofoxiden.
Dat verbod op oude diesels zal daar niets uithalen... Man man man.
Nee joh! Een hybride C350e.René SLK230 schreef: Rij jij diesel dan?
Je doet me zo een beetje denken aan een Southpark aflevering over hybride rijders.Borgmonster schreef:Nee joh! Een hybride C350e.René SLK230 schreef: Rij jij diesel dan?
Als ik echt schoon elektrisch rij gaat de lucht er wel schoner uit dan dat ie erin gaat. Gefilterd en gespoeld in m’n longen... *kuchekuch*
Echt wel! Is ondertussen een paar decennia geleden, maar ik herinner me die test goed. Hangt uiteraard allemaal af van wat je meet voor de inlaat en na de uitlaat.René SLK230 schreef:Ik denk van niet maar mooi statementCornelis schreef:
Saab was ooit de eerste waar in Londen de lucht schoner de uitlaat uitkwam dan dat die er voor via het luchtfilter
in ging.......
Ik durf te weden dat dit voor de moderne diesels net zo geldt !
Ik zoem in op diesels maar het geldt net zo goed voor moderne direct ingespoten benzineauto’s.Jeroen schreef:Echt wel! Is ondertussen een paar decennia geleden, maar ik herinner me die test goed. Hangt uiteraard allemaal af van wat je meet voor de inlaat en na de uitlaat.René SLK230 schreef:Ik denk van niet maar mooi statementCornelis schreef:
Saab was ooit de eerste waar in Londen de lucht schoner de uitlaat uitkwam dan dat die er voor via het luchtfilter
in ging.......
Ik durf te weden dat dit voor de moderne diesels net zo geldt !
Er is ook al eens uitgerekend hoeveel fijnstof een electrische (dus veel koppel vanaf 0 toeren) auto door bandenslijtage achterlaat per Km. Dat was zoveel dat dat onmogelijk uit een dieseluitlaat kan komen bij dezelfde afgelegde afstand. Dus Tesla's weren uit de milieuzone doet veel meer voor het milieu.
gr J
Als ik een half uurtje van thuis richting het Oosten rij, kom ik langs de enorme bruinkoolgroeven in Duitsland. Afgezien van de uitstoot van de gigantische graafmachines, deze bruinkool halen ze niet voor noppes nog dagelijks uit de grond. Als je met die stroom je elektrische wagen laadt, wil ik de vergelijking wel eens zien..... Ben het wel met je eens dat waterstof de beste oplossing is, alleen dat duurt nog wat jaartjes. Ze moeten bij de fiscale stimulering veel meer inzetten op de vervanging van de tweede auto met verbrandingsmotor. Dat zet qua fijnstof de meeste zoden aan de dijk.René SLK230 schreef:Jeroen schreef:René SLK230 schreef:Ik zoem in op diesels maar het geldt net zo goed voor moderne direct ingespoten benzineauto’s.Cornelis schreef:
gr J
Daar komen heel kleine stofdeeltjes PM 2,5 uit wat lokaal, in de stedelijke omgeving dus, tot te hogere concentraties leidt dan goed voor n mens is sterker nog mede hart- en vaatziekten, kanker en alzheimer kan aanwakkeren. Het is niet voor niets dat wetenschappers de kat de bel hebben aangebonden.