In 2014 hadden we al eens een twee dagen "oude" S212 E250CDI van een klant uit Finland voorzien van een set E63 bumpers, skirts en voorschermen en die auto had destijds al een trekhaak af-fabriek dus het was al wel duidelijk dat een originele wegklapbare trekhaak (optiecode 550) "wel zou passen" in combinatie met de 63er achterbumper.
Het grootste probleem was deze keer echter het daadwerkelijk vinden van een originele trekhaak aangezien die bij mercedes al niet meer zijn te bestellen (of langdurig in backorder gaan en aangezien ik al anderhalf jaar lang op een 221er trekhaak deel zit te wachten, wilde ik dat niet nog eens proberen). Het is deze keer dus een gebruikte trekhaak geworden...maar dat ziet er onder de S212 in ieder geval altijd nog praktischer uit als de nieuwe wegklapbare trekhaak die we destijds onder deze A205 C63 AMG cabrio hebben gemonteerd

Naast de trekhaak moest er ook nog het keyless-go systeem (optiecode 889) bij opgebouwd worden en ondanks het feit dat we dat ook al wel vaker hebben ingebouwd, was ik al weer vergeten dat er bij deze modellen stalen popnagels uitgeboord moeten worden (lang leve het schroefdraad

greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479