Uiteraard is dat een originele trekhaak geworden (want een aftermarket trekhaak met aftermarket elektraset zou niemand onder een auto moeten willen hebben

Normaliter demonteer ik altijd eerst de achterlichten om zo de bumper fatsoenlijk en schadevrij van de auto af te kunnen halen (iets met zacht plastic in serieus klemmend hard plastic) maar bij de EQS heeft men de achterlichten zo bevestigd dat EERST de bumper er af moet voordat het achterlicht er uit kan

Verder heeft mercedes de achterste SAM en zekeringskast bij dit model niet meer achterin de kofferruimte zitten maar onder de achterbank (terug naar de 220 S-klasse tijd zeg maar) wat als enige uitdaging had dat ik daar een juiste kabelboom bij moest zoeken die dan nog zou passen (want de juiste kabelboom was niet snel genoeg leverbaar).
Verder zitten de scharnieren (en dus ook de rubber kabeldoorvoeren) van de kofferklep ver weg vanaf de achterzijde van de auto gezien en in dergelijke gevallen zet ik zo'n auto dan maar half op de brug en dan zijn mijn armen meestal weer net lang genoeg.
En wat nog best wel verrassend was, is het feit dat de trekhaak deels elektrisch is en niet compleet elektrisch...wat dan weer meer het nivo van de A is en niet van de S.
...op naar de volgende (best vele) trekhaken...
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479