S205 C63 voorzien van keramische remmen B07 en DAB+ 537

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23 okt 2022 12:33

Een tijd terug hebben we een S205 C63 AMG (zonder de "s" toevoeging) voorzien van keramische remmen (optiecode B07), DAB+ (optiecode 537) en een easy access schopsensor (optiecode 871).

Bij de non-s C63 is het niet mogelijk om keramische remmen te bestellen wat komt omdat mercedes andere voorste fuseelichamen gebruikt waarbij de remklauwen iets dichter op de naaf gemonteerd zitten en er kleinere remschijven worden gebruikt.
Dus: een set andere fuseelichamen met langere afstandshouders (van de C63 met de s toevoeging), een paar remtangen, remblokken en 4 remschijven waarvan de voorste 2 toch best wel prijzig zijn (en dat is een understatement).

Men is bij mercedes wel zo vriendelijk geweest om een slijtage indicator op te nemen op deze remschijven...in de vorm van een minimaal gewicht waar die schijf aan moet voldoen :? ... ik vraag mij af hoe men zich dat gedacht heeft bij het gemiddelde onderhoud van deze auto's...

De houders van de achterste remtangen hebben lang op zich laten wachten (backorder) en zijn later pas een keer gemonteerd - de brackets voor de achterremmen zijn bij de C63 (s) hetzelfde voor alle remtang varianten en het verschil zit alleen maar in de kleur (maarja - het is wel net iets mooier als die kleur dan wel juist is).

Voor de DAB+ is er gebruikt gemaakt voor een alternatieve (orginele mercedes) DAB antenne bij de voorruit omdat deze auto wel de juiste ruit had (met de DAB+ antennedraden in de ruit) maar bij mercedes knipt men blijkbaar die stekker van de ruit af als die niet wordt gebruikt.


...dit was in ieder geval een keer wat anders dan de vele achteraf ingebouwde trekhaken en memory stoelen...

greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479
Bijlagen
de S205 C63 AMG
de S205 C63 AMG
IMG_6192.jpg (88.37 KiB) 1615 keer bekeken
de originele (non DAB) antenneversterker in de achterklep
de originele (non DAB) antenneversterker in de achterklep
IMG_6258.jpg (53.39 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep...die dashcam zat er overigens al...
de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep...die dashcam zat er overigens al...
IMG_6261.jpg (62.3 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep
de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep
IMG_6259.jpg (58.37 KiB) 1615 keer bekeken
de (alternatieve) voorste DAB antenne (die wel origineel mercedes is)
de (alternatieve) voorste DAB antenne (die wel origineel mercedes is)
IMG_6273.jpg (52.77 KiB) 1615 keer bekeken
de antennedraden die al wel in de voorruit zaten maar waar geen stekker meer voor aan de ruit zat
de antennedraden die al wel in de voorruit zaten maar waar geen stekker meer voor aan de ruit zat
IMG_6274.jpg (36.59 KiB) 1615 keer bekeken
de DAB+ tuner achter in de kofferruimte
de DAB+ tuner achter in de kofferruimte
IMG_6270.jpg (89.95 KiB) 1615 keer bekeken
de originele C63 remmen
de originele C63 remmen
IMG_6193.jpg (68.62 KiB) 1615 keer bekeken
de originele C63 remmen
de originele C63 remmen
IMG_6195.jpg (76.17 KiB) 1615 keer bekeken
de originele C63 remmen
de originele C63 remmen
IMG_6293.jpg (69.89 KiB) 1615 keer bekeken
de originele C63 remmen
de originele C63 remmen
IMG_6299.jpg (66.4 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw (en eigenlijk ook de bevestigingsbeugel)
de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw (en eigenlijk ook de bevestigingsbeugel)
IMG_6294.jpg (58.8 KiB) 1615 keer bekeken
de C63 met de nieuwe achterrremmen
de C63 met de nieuwe achterrremmen
IMG_6298.jpg (57.39 KiB) 1615 keer bekeken
zonder de voorste remmen en nog met het originele fuseelichaam
zonder de voorste remmen en nog met het originele fuseelichaam
IMG_6306.jpg (64.93 KiB) 1615 keer bekeken
zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
IMG_6310.jpg (60.82 KiB) 1615 keer bekeken
zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
IMG_6316.jpg (51.44 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
IMG_6339.jpg (64.35 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
IMG_6341.jpg (64.59 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
IMG_6343.jpg (62.57 KiB) 1615 keer bekeken
zonder de voorste remmen en met nieuw fuseelichaam
zonder de voorste remmen en met nieuw fuseelichaam
IMG_6345.jpg (62.54 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe keramische remschijf
de nieuwe keramische remschijf
IMG_6301.jpg (61.05 KiB) 1615 keer bekeken
de nieuwe voorste remtang
de nieuwe voorste remtang
IMG_6303.jpg (68.55 KiB) 1615 keer bekeken
met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
IMG_6349.jpg (64.1 KiB) 1615 keer bekeken
met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
IMG_6365.jpg (62.45 KiB) 1615 keer bekeken
met keramische remmen
met keramische remmen
IMG_6351.jpg (68.88 KiB) 1591 keer bekeken
de keramische remschijf moet als versleten worden beschouwd bij een gewicht dat minder is dan 7428 gram
de keramische remschijf moet als versleten worden beschouwd bij een gewicht dat minder is dan 7428 gram
IMG_6369.jpg (76.4 KiB) 1591 keer bekeken
de C63 met de nieuwe keramische remmen
de C63 met de nieuwe keramische remmen
IMG_6356.jpg (68.54 KiB) 1591 keer bekeken
de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw en bevestigingsbeugel
de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw en bevestigingsbeugel
IMG_7357.jpg (63.1 KiB) 1591 keer bekeken
met keramische remmen
met keramische remmen
IMG_6367.jpg (75.84 KiB) 1591 keer bekeken
Dennis combi
Berichten: 5889
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

23 okt 2022 13:42

Erg gaaf
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7559
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

23 okt 2022 13:44

MBenzNL schreef: 23 okt 2022 12:33 Men is bij mercedes wel zo vriendelijk geweest om een slijtage indicator op te nemen op deze remschijven...in de vorm van een minimaal gewicht waar die schijf aan moet voldoen :? ... ik vraag mij af hoe men zich dat gedacht heeft bij het gemiddelde onderhoud van deze auto's...
Even wat rondgelezen, vanuit fabrikanten (MB, BMW, Audi, Porsche) is het zo onderzocht en aangeraden. Alleen slijtage monitoren is niet voldoende want je hebt ook te maken met oxidatie van het schijfmateriaal bij intensief gebruik waardoor de massa van de schijf lager wordt. Daarom moeten ze ook altijd gewogen en gemeten worden en is alleen slijtage waarnemen niet voldoende.

Ik lees verder dat Audi sinds 2017 een andere methode gebruikt middels Carboteq metingen. Een speciale tool zou de structuur van de schijf kunnen bepalen. Na het meten van de dikte en bij een bepaalde ' Carboteq'-waarde zou de schijf vervangen moeten worden. Dit alles zou gedaan kunnen worden zonder de schijven te demonteren.

Overigens heb je volgens dat Audi-document dan ipv/naast minimum gewichten op de schijf nog 3x twee getallen die de Carboteq meting moet bereiken. En ik zie die waarden ook op die schijven staan; op foto IMG_6369.jpg zou de meting tussen de 63 (nieuw) en 38 (max toegestane slijtage) moeten blijven
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
rene_fb
Berichten: 749
Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
Mercedes-Benz: S205 C300
Locatie: DE, Bayern
Contacteer:

23 okt 2022 16:32

Erg gaaf inderdaad!
Maar keramische remschijven moet je wel heel graag willen hebben, wil men die handel ook vrijwillig willen betalen. Ieder zijn ding uiteraard :)
Één steentje op de verkeerde plek en je bent weer een paar ruggen verder :$
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 1690
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
Locatie: 030

23 okt 2022 16:39

Knap werk wederom Steve, maar dat zijn we inmiddels wel gewend 😱
Adana01
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 mar 2015 23:06
Specialisatie: Lastig vallen

23 okt 2022 17:40

ESP niet hoeven te updaten ivm eventueel andere rembalans?
Plaats reactie