In dit geval is het een W447 V-klasse die van een memory bestuurdersstoel mocht worden voorzien...één memory stoel; geen twee.
Bij ieder ander mercedes model zou dat geen probleem zijn geweest (niet in een personenauto en ook niet in een sprinter)...en ook in iedere V-klasse zonder stoelverwarming zou dat geen probleem zijn geweest...MAAR dit was een V-klasse die wél was voorzien van stoelverwarming op beide voorstoelen en dan wordt het inbouwen van slechts één memory stoel toch echt een probleem.
Bij alle mercedes personenauto's en bij de sprinter is er de mogelijkheid om OFWEL 1 memory stoel stuurunit en 1 stoelverwarmingsunit naast elkaar in te bouwen om zo beide stoelen te verwarmen OFWEL is er een memory stuurunit voor de bestuurdersstoel die ook in staat is om de bijrijdersstoel te verwarmen MAAR bij de V-klasse (en Vito) is het OFWEL géén memory stoelen ofwel twee memory stoelen als je wilt dat ze ook beide verwarmd worden

Nu was dit de tweede V-klasse waarin de linker stoel omgebouwd moest worden naar een memory stoel en dus is dat stoelverwarmingsprobleem mij al eens eerder (pijnlijk) duidelijk gemaakt en was ik hier deze keer op voorbereid (en heb ik -toevallig- in de dagen na deze V-klasse ook de stoelverwarming voor die eerste V-klasse ombouw weer volledig werkend gemaakt).
Voor de bijrijdersstoel is er ook een memory stoel stuurunit ingebouwd enkel en alleen om de stoelverwarming in de rechter stoel aan te kunnen sturen en omdat er onder de handverstelde stoel geen bracket past waar de memory stuurunit in gemonteerd kan worden is die memory stuurunit in de stoelbak onder de stoel verbouwd (volledig uit het zicht en uit de weg).
Verder is de schakelaar voor de centrale vergrendeling anders bij de memory stoelverstelling; die schakelaars zitten dan bij in de schakelaargroep voor de stoelverwarming verbouwd (iets waarvan ik mij bij de eerste V-klasse al afvroeg waar die schakelaar zou moeten zitten en waarvan ik bij de sprinter dacht: "oh...daar").
greetingz,
zoeksleutel: Steve230479