Onderhoudsschema W205 C180D M626

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Semperfidelis
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2021 21:23

19 aug 2021 22:04

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een tweedehands C180D van het bouwjaar 2016. Mooie wagen maar ik was vooral benieuwd wat mij allemaal te wachten staat op het gebied van onderhoud en de kost daarvan.

De wagen is dus bijna 5 jaar oud en heeft 70.000 km op de teller. Echter kan ik online niet echt terug vinden wat er voorgeschreven wordt aan onderhoud. Toen ik daarstraks naar de wagen ben gaan kijken heb ik door het onderhoudsboekje gebladerd. En ik kwam ik wel iets tegen van "gekartelde riem" bij 100.000km of 5 jaar. Echter zegt mij dat nog niet zoveel. Hebben we het dan over de pully riem? En zo ja, wat kost dat ongeveer om deze te laten vervangen bij Mercedes? Waar ik vooral niet op zit te wachten is namelijk een "timing chain" of iets dergelijks.

Wat ik wel gevonden heb is dit: https://www.mercedesbenzraleigh.com/sta ... ass_MM.pdf Buiten het feit dat daar alles in miles beschreven staat, ben ik niet zeker of dit de juiste versie is. Het boekje wat ik in handen had zag er namelijk ook anders uit.

Als iemand hier meer informatie heeft, of een digitale versie van het juiste boekje heeft dan hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1354
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

20 aug 2021 17:48

Dat zijn weinig km's voor een Diesel van 5jr oud!! Krijg je de volledige onderhoudshistorie erbij? Dan kun je iig kijken wat er al gebeurt is en kijken wat er aan zit te komen. Eventueel even langs de dealer voor de juiste informatie.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Plaats reactie