Ook de W223 V223 S-klasse is ondertussen al meerdere malen langs geweest voor de montage van een trekhaak en dan zowel zonder als ook met AMG styling.
Af-fabriek is er onder de 223 S-klasse met AMG styling geen trekhaak mogelijk en de diffuser onder de 223 S-klasse is voorzien van 3 vinnen waarbij de middelste vin behoorlijk in de weg zit voor de trekhaak. Voor andere MB modellen zijn er trekhaak-specifieke diffusers te bestellen zonder de middelste VIN maar bij de 223 S is dat niet het geval en moet die vin gedeeltelijk verwijderd worden wat op zich nog niets eens zo heel hard op valt als je achter de auto staat.
De kofferklep lijst MET opening voor de trekhaak schakelaar en MET opening voor de schakelaar voor de kofferklep sluiter is alleen te bestellen inclusief extra openingen voor de optionele extra koffersloten waarvan ik dacht dat het een fout in EPC zou zijn maar als ik een S-klasse online configureer met een trekhaak dan worden de extra koffersloten automatisch toegevoegd aan de auto...dus dan maar een alternatieve (222 S-klasse achtige) oplossing voor die trekhaak schakelaar monteren.
Voor vrijwel elk mercedes model is een redelijk kant-en-klare kabelboom voor de trekhaak te bestellen maar voor de 223 S-klasse wordt een doe-het-zelf kabelboom geleverd die bestaat uit een handvol losse draden en stekkers en dan moet je zelf alles maar in elkaar zetten...dat heb ik alleen bij de eerste 223er gedaan en daarna heb ik telkens gebruik gemaakt van een alternatieve kabelboom uit een ander mercedes model.
Verder moet ik zeggen dat ik de 223 S-klasse vanaf alle foto's en eerste aanblikken absoluut GEEN mooie auto vond, maar dat is behoorlijk aan het bijtrekken na de eerste paar S-klasses waar ik nu aan gewerkt heb...ondanks de extreem lelijk geplaatste ventilatieroosters op het dashbord is dat interieur best goed te doen en als je eenmaal je weg gevonden hebt door de centrale bediening (lang leve de oldskool schakelaars voor enkele minimale functies

Een ander WTF moment was bij het proberen om met de xentry in de auto te komen...dat gaat niet TENZIJ je daar van te voren voor vrijgeschakeld bent door mercedes en daarvoor vraagt mercedes nogal veel info (en foto's)...hoezo privacy regels?
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479