Sbc pomp?
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Filmpje niet begrepen dus ...
Als er in een bepaalde toestand van de weg tijdens het remmen een wiel dreigt te blokkeren, verlaagt het abs de remdruk op alle vier wielen.
Met SBC word alleen de remdruk verlaagt van het betreffende wiel of wielen en de rest blijft op maximale remdruk.
Het is juist dat je hier niets van merkt, maar hierdoor wel een kortere remweg hebt.
Als er in een bepaalde toestand van de weg tijdens het remmen een wiel dreigt te blokkeren, verlaagt het abs de remdruk op alle vier wielen.
Met SBC word alleen de remdruk verlaagt van het betreffende wiel of wielen en de rest blijft op maximale remdruk.
Het is juist dat je hier niets van merkt, maar hierdoor wel een kortere remweg hebt.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
Jammer dat je gelijk met een belediging moet beginnen. Ik heb t filmpje gezien en begrepen maar merk in praktijk geen voordeel. MB bij nader inzien ook niet denk ik anders waren ze er niet mee gestopt.
Hier zet ik een gevatte opmerking
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Ik vond het SBC systeem op mijn vorige E500 echt top werken.
ondanks dat het een zwaardere auto was stond ik vele malen sneller stil bij het remmen dan bij mijn huidige c250.
Denk dat de reden dat ze ermee gestopt zijn meer financieel geweest is aangezien de pomp niet echt een lange levensduur heeft.
ondanks dat het een zwaardere auto was stond ik vele malen sneller stil bij het remmen dan bij mijn huidige c250.
Denk dat de reden dat ze ermee gestopt zijn meer financieel geweest is aangezien de pomp niet echt een lange levensduur heeft.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
ik zie geen belediging maar een conclusie die ik zelf ook getrokken zou hebben want:
nadat de voordelen toch duidelijk besproken worden in dat filmpje
Dat je er met remmen ook weinig van merkt (dus toch wel iets?) is eigenlijk wel logisch, want je hebt geen vergelijk met dezelfde auto zonder SBC
Men kan er over bakelijen waarom men gestopt is, het is in ieder geval niet vanwege dat het niet of slecht werkt, wellicht heeft het meer te maken met het feit dat er vooral in den beginne nog wel eens mensen met een rode display waarschuwing er achter kwamen dat er zonder die SBC bijna niet meer te remmen was, al dan of niet door al eerder genegeerde waarschuwingen... en dus was het waarschijnlijk op die ervaringen opgebouwde reputatie die het ding ten onder brachten...
Ik vind het perfect werken, want is sta altijd op tijd stil, zelfs met de standaard vooral weke remmetjes van een S211 E240, het remt beter dan je zou vermoeden...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Fijnste remsysteem wat ik ooit in een auto gehad heb, qua gevoel, dosering en werking in vergelijking
met een auto of 40-45, waarvan ca 20 uit het topsegment, ook gloednieuwe, die ik gehad heb.
Nadeel is idd de slijtage waardoor de sbc pomp op een bepaald moment “op” is en vervangen moet
worden, tevens de reden waarom MB ermee gestopt is.
met een auto of 40-45, waarvan ca 20 uit het topsegment, ook gloednieuwe, die ik gehad heb.
Nadeel is idd de slijtage waardoor de sbc pomp op een bepaald moment “op” is en vervangen moet
worden, tevens de reden waarom MB ermee gestopt is.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Eensch. Ooit in m’n E320 een noodstop meegemaakt; stond paf. Geweldige vertraging en kaarsrecht van 100 tot 0. SBC
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Mijn 2005 SL-350 (R230) heeft SBC en wanneer ik dat het meeste merk is wanneer ik mijn voet snel van het gas haal en snel de rem bedien. Het systeem "herkent" dat dit een situatie is waarbij er veel remkracht nodig kan zijn en geeft extra assistentie. De remweg is indrukwekkend korter. Afgezien van de bekende problemen vind ik het een mooi systeem. Ik kan me herinneren dat SBC ook de remmen "droogt" tijdens het rijden in de regen. Volgens statistieken hebben auto's met SBC een belangrijke bijdrage geleverd aan het voorkomen van ernstige ongevallen.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat herken ik vooral van de 210 waar het BAS genaamd was (Brake Assist System)
Dat zal best ook in het SBC systeem verwerkt zijn...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z